Bremser larmer
Fra : Nicholai

Dato : 02-01-05 16:26

Hej NG

Jeg har en Peugeot 307sw - den har kørt 18.000 km.

Bremserne på baghjulene "larmer" sådan nærmest en skurrende lyd, ens fra
højre og venstre hjul. Syntes ikke jeg på mine tidligere biler har bemærket
lyd ved selv stille nedbremsninger.

Kan klodserne være slidt så meget på så relativt få km. (jeg kører normalt -
ikke aggresivt) Eller larmer peugeot bremser bre mer' ?

PFT Nicholai

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 02-01-05 17:17

"Nicholai" <nicholai@> wrote in message
> [...]
>
> Kan klodserne være slidt så meget på så relativt få km. (jeg kører
> normalt - ikke aggresivt) Eller larmer peugeot bremser bre mer' ?

Holder den meget stille i længere perioder eller bremser du meget forsigtigt
til dagligt?

Det kan være rust på skiverne du kan høre. Her i vintertiden med salt skal
den ikke stå ret længe fær man kan høre lidt skrurelyd fra bremserne ved de
første 2-3 nedbremsninger.

Ligeledes kan der opstå permanent rust på dele af en bremseskive, hvis de
ikke bliver brugt nok.

Hilsen Ole Frederiksen

Fra : Nicholai

Dato : 02-01-05 17:57

> [...]
> de første 2-3 nedbremsninger.
>
> Ligeledes kan der opstå permanent rust på dele af en bremseskive, hvis de

Hej

Tak for dit svar

Jeg syntes nu at de gør det mere end ved de første2-3 nedbremsninger.... men
jeg bremser meget let ....

Skal jeg bare gå ud og bremse "igennem" ?

//Nicholai

Fra : Kent Glerup

Dato : 02-01-05 20:07

> Skal jeg bare gå ud og bremse "igennem" ?

Hvis det er skidt/rust på bagskiverne, så ja!

60-80 i timen hvorefter man trækker afpasset i håndbremsen, ud af en øde
vej. Efter noget tid skulle det være klaret!

Her i vintertiden skal vores Fabia ha' den tur i ny og næ.

MVH
Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 14:53

"Kent Glerup" <mailto:glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse
"Re: Bremser larmer"

> [...]
> vej. Efter noget tid skulle det være klaret!
>
> Her i vintertiden skal vores Fabia ha' den tur i ny og næ.

Mig bekendt er håndbremsen på en 307'er en tromlebremse indeni bremseskiven, så
håndbremsefilning har formentlig ingen anden effekt, en at det slider
bremsebakkerne.
Der er altså ingen anden udvej end at grovbremse ind imellem, alternativt at lave
ovennævnte "filetrick" vha. bremsepedalen. PÅ EN ØDE STRÆKNING, NATURLIGVIS....

Thomas

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.245.193.15)

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-05 17:51

"Nicholai" <nicholai@> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan klodserne være slidt så meget på så relativt få km. (jeg kører
> normalt - ikke aggresivt) Eller larmer peugeot bremser bre mer' ?

Tag ned til dit lokale Peugeot værksted og reklamer over det og de vil
montere nogle andre klodser bagved som ikke skulle lave disse problemer!

Fra : Nicholai

Dato : 02-01-05 18:09

> Tag ned til dit lokale Peugeot værksted og reklamer over det og de vil
> montere nogle andre klodser bagved som ikke skulle lave disse problemer!

Tak - er det et kendt problem ?

//Nicholai

Fra : ST

Dato : 02-01-05 19:39

> Tak - er det et kendt problem ?

Min bil (og tidligere bil) skulle kun holde en dag eller to om vinteren, så
skurede den ved de første opbremsninger. Det var godt nok på skivebremseren
foran,men har en ny bil som din ikke skiver for og bag ?. Jeg bor på
vestkysten, så måske salter vi lidt hurtigere til herude.

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-05 18:52

> [...]
>
> Kan klodserne være slidt så meget på så relativt få km. (jeg kører
> normalt - ikke aggresivt) Eller larmer peugeot bremser bre mer' ?

Bilen har vel stået stille så længe at skiverne er angrebet af rust.
Efter nogle ture plejer man at kunne bremse den blanke igen.

--
Tom