Gummi ved kblingspedal
Fra : Towli

Dato : 02-01-05 11:37

Hej

På min gamle Ax'er var der til venstre for koblingspedalen påsat et lille
stykke gummi, på det sted man typisk hviler foden når man ikke benytter
koblingspedalen. Det er der ikke i min nye Picasso og de leverede måtter
rækker ikke ind på det lille stykke. Jeg er lidt bekymret for på sigt at
komme til at slide hul i det fastmonterede tæppe netop på det lille stykke
ved siden af koblingspedalen.
Kender andre af jer til dette problem? Findes der en elegant løsning -
f.eks. et stykke gummi til at klæbe på eller måtter der dækker det lille
stykke?

Mange tak

/T

Fra : Christian

Dato : 02-01-05 12:47

"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in message
> [...]
> Kender andre af jer til dette problem? Findes der en elegant løsning -
> f.eks. et stykke gummi til at klæbe på eller måtter der dækker det lille

jeg tror at stenslag og bilkabuler er en større fare for din bil....og
hvorfor skulle stoffet ikke være så slidstærkt som et stykke gummi?.

Fra : Towli

Dato : 02-01-05 19:32

> hvorfor skulle stoffet ikke være så slidstærkt som et stykke gummi?.

De gamle måtter jeg havde i Ax'eren blev slidt op (specielt der hvor man har
hælen). Jeg skiftede til gummimåtter (fra Aldi iøvrigt) der ikke var slitage
på overhovedet, derfor tror jeg en eller anden løsning med f.eks. et stykke
gummi er mere holdbart. Jeg håbede nogen herinde havde haft samme problem og
måske løst det på en elegant måde...

/T

Fra : Martin Bak

Dato : 02-01-05 19:55

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stykke
> gummi er mere holdbart. Jeg håbede nogen herinde havde haft samme problem

Mange biler har en fodhviler netop der til formålet, og nogle af den de rene
udstyrsstykker i alu osv. Måske kan du købe sådan en og få monteret pænt ved
at passe den lidt til måske. Mange Toyotaer har disse fodhvilere.

Martin

Fra : Towli

Dato : 02-01-05 21:46

> [...]
> udstyrsstykker i alu osv. Måske kan du købe sådan en og få monteret pænt
> ved at passe den lidt til måske. Mange Toyotaer har disse fodhvilere.

Jajaja nu kom jeg tættere på! Jeg kan se at nogle biler (som du nævner)
endda reklamerer med "fodhviler ved koblingspedal" som komfortudstyrm -det
er jo sådan en jeg mener! Nu mangler jeg bare at finde ud af om de fåes i
"løs vægt" (jeg syntes ikke umiddelbart jeg kan finde noget).
Mange tak for din hjælp.

/T

Fra : Uffe Ravn

Dato : 02-01-05 22:32

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev

> [...]
ved
> at passe den lidt til måske. Mange Toyotaer har disse fodhvilere.

Jeps og jeg har før afmonteret dem for at få plads til foden.

Ikke alle er bygget i japaner størrelse.

Mvh. Uffe Ravn