Hvilken bil til førstegangs køber?????
Fra : Esben B

Dato : 01-01-05 21:34

Hej alle.
Jeg håber nogle kloge mennesker kan hjælpe mig.
Efter et par år som helårs motorcyklist har jeg valgt at skifte til bil
efter en ulykke.

Så derfor håber jeg at kunne få lidt hjælpe med at finde en bil
så jeg kan komme på arbejde, når jeg om nogle måneder kan komme det.

Det jeg søger er:
1. En bil i klassen 50-70.000
2. En rigmelig økonomisk bil med hensyn til benzin og rep.
3. En bil som gerne skulle kunne klare turen mellem Odense og Nyborg (ca.
60km tur/retur) i hverdagene.
4. En bil som meget gerne må være lidt speciel. Synes det er lidt sjovt at
køre i/på noget som ikke alle andre har.
5. En bil som gerne skulle kunne styles lidt. Ikke sådan Brian/Conny stil,
men bare en smule. håber ikke nogen bliver fornærmet.
6. En bil som gerne skulle være lidt frisk. Brum brum..
7. En Bil som helst ikke bliver helt umulig at betale i forsikring og
vægtafgift for sådan en som mig (24 år)

Jeg har haft kigget på nogle stykker, men jeg er som sagt bil-jomfru, så al
hjælp, gode råd eller skræk histrorier er meget velkomne!
Nå men dem jeg så småt har kigget på indtil nu er....MANGE.. Nå pjat!
Nogle af de er:

Mazda MX3
VW Golf 3
Mitsubishi Carisma
Mitsubishi Lancer
Chrysler Neon
Mazda 323
Peugeot 406
Peugeot 306

(ikke fordi jeg aner noget om dem men bare synes de er ret fede)

Så jeg håber nogle af jer kloge hoveder måske nogle kloge ord om disse eller
andre biler somkunne passe til sådan en som mig.

Med Venlig Hilsen Esben B, Odense.

Fra : Rasmus

Dato : 02-01-05 00:12

"Esben B" <exxsdfdsfsdffef@fednumse.dk> wrote in message
> Hej alle.
> Jeg håber nogle kloge mennesker kan hjælpe mig.
> Efter et par år som helårs motorcyklist har jeg valgt at skifte til bil
> efter en ulykke.

Helårs motorcyklist?, troede ikke det var nogle der turde det?

> [...]
> hjælp, gode råd eller skræk histrorier er meget velkomne!
> Nå men dem jeg så småt har kigget på indtil nu er....MANGE.. Nå pjat!

Hold dig langt væk fra Chrysler Neon, det er noget lort......, jeg har
aldrig nogensinde hørt noget positivt om denne bil.

MX3´eren kunne jeg forestille mig var dyr i forsikring.

Du kunne også overveje en Vento istedet for en Golf, de er som regel
billigere i indkøb. Desuden er forsikringen på en Vento 2,0 GL billigere end
på en Golf GTI 8V, selvom udstyret og motoren er det samme.

mvh
Rasmus

Fra : Nicolai Lang

Dato : 02-01-05 10:29

On Sun, 2 Jan 2005 00:12:22 +0100, "Rasmus"
<SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote:

>Hold dig langt væk fra Chrysler Neon, det er noget lort......, jeg har
>aldrig nogensinde hørt noget positivt om denne bil.

Fed bil - hvis man har råd til at betale $$$

Jeg har haft min i 3 år, men det har også været et dyrt bekendtskab,
bl.a. med udskiftning af automatigearkassen. Til gengæld synes jeg
også den var billig: Købte den for 51.900 i sommeren 2002 - på det
tidspunkt havde den gået 128.000 km og været indregistreret siden maj
1995.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : anders majland

Dato : 02-01-05 10:52

Håber du kommer dig helt og på et tidspunkt igen for mod på at kørslen på 2
hjul (sker sikkert af sig selv til foråret

> Helårs motorcyklist?, troede ikke det var nogle der turde det?

Motorcyklister der tager bilen når det regner eller om vinteren er bilister

Det er godt nok den gale gruppe, men der er ikke mange dage om året hvor man
ikke kan køre på 2 hjul. Kører man efter forholdene er den største risiko i
sne at blive påkørt af andre trafikanter der heller ikke kan stå ordenlig
fast. Da i var under 18 har de fleste af jer sikkert også kørt knallert hele
året. Den væsenligste grund til at de fleste motorcykler pakkes væk om
vinteren er salt (en dansk vinter tager hurtigt glansen af en mc), dernæst
at det nemt kan være lidt småkoldt uden det rigtige udstyr så mange vælger
kaskoen fra om vinteren fordi de alligevel ikke ville få kørt ret meget(og
sparer derved en pæn sjat på forsikrinen). Vi skiftede i efteråret den gamle
mazda 626 ud - sjovt nok gav jeg mere for ansvar på den end jeg giver i
kasko på yamaha'en....

Jeg kører selv ~25000km om året på mc - mest til/fra arbejde og det sidste
år har jeg ikke engang været uden for landets grænser. Sidste vinter var der
da nogle uger hvor jeg måtte tage toget, men når jeg fået lavet apriliaen
skal den nok skiftes ud med en anden mc, inden det bliver til bil nummer 2.
Eller nok nærmere vendt om. Vi har konebilen, det er mig der ikke har en bil
Skulle jeg vælge en bil til mit behov ville en pickup nok være en god
ide, da en meget stor del af det jeg kører i bilen er med en hobby-trailer

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 150 1998

Fra : Carl Astrup

Dato : 02-01-05 11:34

> [...]
> Så jeg håber nogle af jer kloge hoveder måske nogle kloge ord om disse
> eller andre biler somkunne passe til sådan en som mig.

Jeg ville helt klart gå efter en Mazda 323F (97+)

Den koster ikke alverdens, reservedele er nogenlunde prismæssigt, den har et
sporty look
(synes jeg da ihvertfald), og kan styles fra graden WannaBe Brian - til
Ultra Conny.deluxe

Da motoren ikke er vildt stor, (1.5 ca. 90hk), kan jeg ikke forestille mig
den koster en bondegård
at forsikre.

Jeg har ikke nogle personlige erfaringer med den (Havde modellen før, og den
holdt til stort set alt hvad man bød den uden problemer) men det er der
måske andre der har ???.

//eCarlos

Fra : Nicolai

Dato : 02-01-05 11:37

> [...]
eller
> andre biler somkunne passe til sådan en som mig.

Der er en fed vento 2.0 gl fra 96 km 89Kkm til 19.000kr i dba.dk
Nicolai

Fra : Deaster

Dato : 02-01-05 12:58

Nicolai wrote:

> Der er en fed vento 2.0 gl fra 96 km 89Kkm til 19.000kr i dba.dk
> Nicolai

Det må være ude afgift, eller også er der et eller andet galt med den
bil det er mindst 30K for lidt.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Esben B

Dato : 02-01-05 19:45

Det er kanon at I kan komme med gode råd.

Det jo helt sjovt at gå og lede efter bil og jeg er glad for al hjælpen.
Der er desværre lidt tid inden jeg overhovedet kan køre bil men så er der
også mere tid til at
undersøge tingene grundigt så jeg ikke brænder fingrene :)

Og ja jeg kan sikkert ikke holde mig helt fra de 2-hjulede men nok aldrig
helt som før. I hvert fald ikke som helårs transport igen.

Med Venlig Hilsen Esben, Odense