Xenon kits
Fra : Carl Astrup

Dato : 01-01-05 15:38

Jeg tør næsten ikke spørge, da jeg kan se der har været en del "krig" om
xenon eller ej, (blænder etc).

Men here goes nothing..

Er der nogle der har erfaringer med de Xenon / HID kits man kan købe til
eftermontering hos:
http://www.carlab.dk/shop/productlist.asp?Id=824

eller
http://www.carlab.dk/shop/productlist.asp?Id=824

//eCarlos

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-05 15:59

> Er der nogle der har erfaringer med de Xenon / HID kits man kan købe til
> [...]

De virker helt forygende godt. Man kan dog købe dem til ca. ½ pris på ebay.

Hvis du køber sættet vil du uanset hvad andre måtte skrive, ikke opleve at
andre blinker tilbage med lyset fordi det måtte blænde. Men der ligger meget
religion i det med at påstået skidt på lygteglas skulle få lyset til at
sprede sig og ikke fuldautomatisk nivellering osv.
Lygterne er ikke lovlige og bliver det heller ikke, det kan ikke diskuteres.

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-01-05 17:00

Tom telepaterede følgende til sin PC:

> De virker helt forygende godt. Man kan dog købe dem til ca. ½ pris på
> ebay.

Hvor meget bedre lys giver de eftermonterede?
I forhold til std. og i forhold til "rigtig" xenon...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-05 17:13

meddelelse news:41d6c91d$0$51254$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom telepaterede følgende til sin PC:

> Hvor meget bedre lys giver de eftermonterede?
> I forhold til std. og i forhold til "rigtig" xenon...

Hvis du ser på dette billede som ikke er det mindste overdrevet så kan du se
hvor klart de lyser
http://forums.mbworld.org/forums/showthread.php?t=80079&page=2

http://www.audifaq.info/antworten/aussen/de_xenon_umbau/de_xenon_umbau.htm

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-01-05 17:21

Tom telepaterede følgende til sin PC:
> Hvis du ser på dette billede som ikke er det mindste overdrevet så
> kan du se hvor klart de lyser

Pis...
Så bliver jeg jo nød til at købe sådan et sæt...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-05 17:24

meddelelse news:41d6ce0d$0$51250$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom telepaterede følgende til sin PC:
>
> Pis...
> Så bliver jeg jo nød til at købe sådan et sæt...

Det er ulovligt at køre med

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-01-05 17:40

Tom telepaterede følgende til sin PC:

> Det er ulovligt at køre med

Jep, det så jeg godt..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Carl Astrup

Dato : 01-01-05 18:33

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Det er ulovligt at køre med
>
> --
> Tom

Er det fordi bilen ikke har automatisk niveauregulering ?

//eCarlos

Fra : Carl Astrup

Dato : 01-01-05 19:06

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Det er ulovligt at køre med
>
> --
> Tom

Egentlig lidt af et dillemma, de giver godt / bedre lys, men er ulovlige at
køre med ? Hmm

Fra : kl

Dato : 02-01-05 09:50

"Carl Astrup" <eCarlos@esomething.com> skrev i en meddelelse
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Egentlig lidt af et dillemma, de giver godt / bedre lys, men er ulovlige
> at køre med ? Hmm

Er der nogen herinde som alligevel benytter Xenonlys uden at deres bil lever
op til de lovmæssige krav?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-01-05 09:54

kl telepaterede følgende til sin PC:
> Er der nogen herinde som alligevel benytter Xenonlys uden at deres
> bil lever op til de lovmæssige krav?

Ikke endnu...

Men det skal ikke forhindre mig i at montere det...
Det er heller ikke lovligt at køre over 80 km/t på landevejen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Brizz

Dato : 02-01-05 14:05

> Er der nogen herinde som alligevel benytter Xenonlys uden at deres bil
> lever op til de lovmæssige krav?

Hvis du monterer det på en bil som findes med Xenon monteret. Dvs på en
mercer fx så er chansen for at du bliver stoppet og kontrolleret =0,000001%.
Til syn kan den måske opdages men ikke sikkert.
Derimod hvis du monterer det på en corolla fra 85 kan det godt være at en
klog politimand (ved ikke om de findes ) vil lure en extra gang og måske
stoppe dig.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : kl

Dato : 02-01-05 14:09

Det kan jo købes til stort set alle nye bilmodeller idag. I værste fald får
man vel bare en bøde?

Fra : Brizz

Dato : 02-01-05 14:41

> Det kan jo købes til stort set alle nye bilmodeller idag. I værste fald
> får man vel bare en bøde?

Ja og kan blive bedt om at møde til syn...det koster jo også.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 02-01-05 16:04

klip

De Hella sæt der sælges på ebay passer sjældent uden der skal ændres på
parabolen. Soklen passer ikke.
Der bliver også solgt nogle sæt herhjemme som værende H4. Bemærk, at nogle
af dem er kun med zenon på nærlyset og alm. lys på fjernlys.
Der kører efterhånden flere rundt med zenon monteret, og dem jeg har snakket
med er godt tilfreds. Skal selv have monteret på en Toyota Carina en af
dagene.
Hilsen Matthias

Fra : Brizz

Dato : 02-01-05 16:43

> [...]
> Der bliver også solgt nogle sæt herhjemme som værende H4. Bemærk, at nogle
> af dem er kun med zenon på nærlyset og alm. lys på fjernlys.

Bi zenon skal det hedde hvis det også skal være på fjernlyset og man kan jo
købe dem bestemt til det mærke man skal monterer på.

> Der kører efterhånden flere rundt med zenon monteret, og dem jeg har
> snakket med er godt tilfreds. Skal selv have monteret på en Toyota Carina
> en af dagene.

Husk og fortæl hvordan det er gået

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-05 18:39

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse
> klip

> De Hella sæt der sælges på ebay passer sjældent uden der skal ændres på
> parabolen. Soklen passer ikke.

Man kan også ændre på pærens sokkel. Det tager vist 5 min.

Du melder vel tilbage om resultatet?

--
Tom

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 02-01-05 19:46

klip
> Du melder vel tilbage om resultatet?
>
> --
> Tom

Jeg skal nok melde tilbage. Jeg vil prøve at tage et billede af vejen før
og efter monteringen så forskellen er til at se.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-05 19:53

> [...]
>>
> Jeg skal nok melde tilbage. Jeg vil prøve at tage et billede af vejen før
> og efter monteringen så forskellen er til at se.

Du bør også tage nogle billeder med den "gule" i den ene side og den "hvide"
i den anden siden, SÅ kan man rigtig se forskellen

--
Tom

Fra : kl

Dato : 02-01-05 20:31

> Du bør også tage nogle billeder med den "gule" i den ene side og den
> "hvide"
> i den anden siden, SÅ kan man rigtig se forskellen

Har du ikke også Xenon monteret på din Mondeo, Tom? Eller bytter jeg om på
personer?

Hvis ja, hvad synes du? Bedre en stock?

hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-05 20:37

"kl" <klne@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har du ikke også Xenon monteret på din Mondeo, Tom? Eller bytter jeg om på
> personer?

jo

> Hvis ja, hvad synes du? Bedre en stock?

helt klart, har endda kørt ved siden af biler som mercedes, audi med HID.
Der er endnu bedre lys i mondeo'en.
HAR lygtevaskere og AUTOMATISK nivellering af lyset

--
Tom

Fra : Carl Astrup

Dato : 04-01-05 11:39

> [...]
> Der er endnu bedre lys i mondeo'en.
> HAR lygtevaskere og AUTOMATISK nivellering af lyset

Tom.. Du har vel ikke nogle billeder af hvordan det ser ud ? (ved ikke om
man kan tage billeder
der viser noget godt nok), men det kunne da være sjovt at se allgievel. :)

//eCarlos.net