Mercedes og Campingvogn
Fra : Steen Sommer Anderse~

Dato : 01-01-05 15:18

Hej

Vi står for at købe en brugt Mercedes E 220 CDI (Diesel). I følge
registreringsattesten vejer bilen 1450 kg totalvægt 2050 kg.
Vores campingvogns totalvægt er 1500 kg.

Problemet er at der på registreringsattesten også står:
Påhængskrt største totalvægt m/bremser: 1200 kg

Kan det passe at en så stor bil ikke må trække en medium størrelse
Campingvogn?

vh Steen

Fra : Mogens

Dato : 01-01-05 15:26

Checkes nemt hér: www.politi.dk/p34/Trailerkort.htm

Fra : Mogens

Dato : 01-01-05 15:28

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Checkes nemt hér: www.politi.dk/p34/Trailerkort.htm

Beklager mit svar -> du spurgte om noget andet :)

Fra : Kim Olsen

Dato : 01-01-05 16:09

> [...]
> Påhængskrt største totalvægt m/bremser: 1200 kg
>
> Kan det passe at en så stor bil ikke må trække en medium størrelse

Hej Steen

Jeg tror bestemt at den kan "vejes op".

I praksis skal du runde forhandleren og få en attest på, at dit træktøj på
den model godt kan godkendes til en større trækvægt.
Og så er det bare en tur på motorkontoret og få rettet
registreringsattesten.
Der er ikke tale om, at de skal se bilen - for at veje den op.

Kim

Fra : phk

Dato : 01-01-05 20:59

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse

> Og så er det bare en tur på motorkontoret og få rettet
> registreringsattesten.
> Der er ikke tale om, at de skal se bilen - for at veje den op.

Når man skal veje den op - jo. Synet kalder.

Når man skal veje den ned kan det gøres administrativt.

--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 01-01-05 16:39

"Steen Sommer Andersen" <steensommer@msn.com> wrote:

>Kan det passe at en så stor bil ikke må trække en medium størrelse
>Campingvogn?

Spørg Mercedes, de ved om bilen kan vejes om til en større trækvægt,
hvilket den burde.
Men du løber ind i problemet med B/E kørekort, da bil og campingsvogn
samlede totalvægt bliver over 3500 kg. Overvej derfor at få bilens
totalvægt lidt ned til 2000 kg når nu i skal igang med at flytte på
tal.

--
Leonard

Fra : alexbo

Dato : 01-01-05 16:46

"Steen Sommer Andersen" > skrev i

> [...]
> Påhængskrt største totalvægt m/bremser: 1200 kg
>
> Kan det passe at en så stor bil ikke må trække en medium størrelse

Hvis du har reg.attesten kan du på www.daf.dk se hvilken påhængsvægt bilen
er typegodkendt med.
Jeg mener at det er 1575 kg. men det står på den pågældende side.

Derudover er du lige over grænsen for hvad du må køre med et almindeligt
kørekort, nemlig 3500.kg
Bilen og campingvognens totalvægt er i dette tilfælde på 3550 kg. tilsammen
og det er for meget.

Det kan være en ide at nedsætte campingvognes totalvægt med de " for meget"
50 kg.

mvh
Alex Christensen

Fra : anders majland

Dato : 01-01-05 17:11

> Det kan være en ide at nedsætte campingvognes totalvægt med de " for
> meget"
> 50 kg.

Er det så ikke bedre at nedsætte bilens ?
Min sparsomme erfaring siger at campingvogne sjældent er har for stor
totalvægt i forhold til det der læsses i dem.

Fra : phk

Dato : 01-01-05 21:00

meddelelse news:41d6cd0a$0$51250$14726298@news.sunsite.dk...

> Er det så ikke bedre at nedsætte bilens ?

Jo - hvis det ellers kan lade sig gøre vægtmæssigt.

> Min sparsomme erfaring siger at campingvogne sjældent er har for stor
> totalvægt i forhold til det der læsses i dem.

Korrekt. Især når man lader campingvognen veje tom og ikke blot kikker
papirer for at finde vægten på den. Den er som regel _altid_ noget tungere
end papirerne siger.

--
Per, Esbjerg