Meningsløst hærværk - eller ?
Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-01-05 11:17

Halløj rødder - og de obligatoriske

Så gik starten på det nye år - og vist ikke helt stille af

Jeg er glad for det ikke er min bil der holder her

http://www.stevns.net

Der er vist nogle halvhjerner der har været rundt i byen - Hillemænd
hvor der ser ud hist og pist

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-01-05 11:16

Hej!

jan@fedtegreven.dk wrote:
> Halløj rødder - og de obligatoriske

:)

> Så gik starten på det nye år - og vist ikke helt stille af

Nope, men godt nytår alligevel :)

> Jeg er glad for det ikke er min bil der holder her
>
> http://www.stevns.net

Yrk, den ser skisme ikke for godt ud.

> Der er vist nogle halvhjerner der har været rundt i byen - Hillemænd
> hvor der ser ud hist og pist

Ja, folk bliver af og til ret dumme af alkohol. Må hellere kigge ned til
Escorten og se om den er okay...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-01-05 11:26

jan@fedtegreven.dk wrote:
> [...]
>
> http://www.stevns.net
>

> Der er vist nogle halvhjerner der har været rundt i byen - Hillemænd

Ja det er ligesom om at det er blevet "legalt" med den slags, når bare det
er nytår.
"Hvor sprutten går ind, går forstanden ud" sagde min far altid og man kan jo
kun give ham ret

Per
www.perbeer.dk

Fra : Thomas

Dato : 01-01-05 12:07

On Sat, 01 Jan 2005 11:17:03 +0100, jan@fedtegreven.dk wrote:

> [...]
>
>http://www.stevns.net
>

>Der er vist nogle halvhjerner der har været rundt i byen - Hillemænd

Tja..... godt nytår.

Her er det desværre min kammerats bil, for et år siden (02.01.2004)
Se dk.binaer.motor

/Thomas

Fra : Mogens

Dato : 01-01-05 12:14

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Så gik starten på det nye år - og vist ikke helt stille af
> Der er vist nogle halvhjerner der har været rundt i byen - Hillemænd
> hvor der ser ud hist og pist

Det er meget forskelligt på tværs af landet, hvorledes
nytårsaften forløber vedr. hærværk. Tidligere boede
jeg på Esbjerg-kanten, hvor det hvert år var bindende
nødvendigt at fjerne ALT inden nytårsaften.
(samt være den sidste, der gik i seng -> ellers havde man
alle naboernes juletræer at fjerne næste dag).

Nu bor jeg i Nordsjælland, hvor der er masser af sky-
deri og raketter, men ingen hærværk overhovedet. Jeg
har ikke fjernet noget som helst inden nytårsaften - og
dét står der endnu :)
(har lige været en tur gennem byen - ingen problemer
med hærværk og lign.)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-01-05 13:09

Hej!

Mogens wrote:

> Nu bor jeg i Nordsjælland, hvor der er masser af sky-
> deri og raketter, men ingen hærværk overhovedet.

Du har ikke boet i Birkerød kan jeg se :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 01-01-05 13:14

> Hej!

> Du har ikke boet i Birkerød kan jeg se :-/

Det kommer nu lidt an på, hvor i Birkerød !

mvh
Bendt

Fra : phk

Dato : 01-01-05 13:36

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> (samt være den sidste, der gik i seng -> ellers havde man
> alle naboernes juletræer at fjerne næste dag).

Du griber det helt forkert an - dit brugte juletræ skal ud på vejen, så skal
det nok blive fjernet. Du skal blot holde øje med at der ikke pludseligt
ligger en bunke juletræer i _din_ have :)

> [...]
> har ikke fjernet noget som helst inden nytårsaften - og
> dét står der endnu :)
> (har lige været en tur gennem byen - ingen problemer

Kommer nok meget an på om de rigtige elementer kommer på vejen i en flok -
så er der hærværk nok.

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 01-01-05 15:03

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> Du griber det helt forkert an - dit brugte juletræ skal ud på vejen, så
> skal det nok blive fjernet. Du skal blot holde øje med at der ikke
> pludseligt ligger en bunke juletræer i _din_ have :)

Vores ene nabo har et juletræ i flagstangen, den anden har et halvt nede i
skorstenen.

Br,
Morten

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-01-05 18:55

Morten Brokjær Klostergaard wrote:

> Vores ene nabo har et juletræ i flagstangen, den anden har et halvt
> nede i skorstenen.

Har altid ment at nytårløjer hørte nytårsaften til, mener det for i øvrigt
stadig.

Men det man oplever i dag nytårsaften, har absolut ikke noget at gøre med
"nytårsløjer", men tilhører suverænt kategorien "_hærværk_".

Her var vi ca. 10-20 sekunder fra at får huset brændt ned, nogle vandaler
(hærværksmænd/drenge) havde ødelagt udluftningshætten fra tørretumbleren,
derefter stukket en rund fontaine som lige nøjagtigt kunne gå ind i røret,
vel og mærke med ild i.

Resultat, - spiralslange brændt en vasketøjskurv med nyvakset tøj antændt.

Heldigvis opdagede en ung mand 15 år ilden i vaskerummet da han så ildskæret
gennem en råglasrude, resolut direkte ind i vaskerummet og få det brændende
tøj bragt ud på vejen, vi sad alle på førstesalen og opdagede først noget da
han løb ud med den rygende vasketøjskurv, og der trængte røg op på
førstesalen.

I sandhed en rystende oplevelse, - pyh ha. Heldigt nok er alle ikke total
skudt i låget nytårsaften, går i dag og pønser på hvad gutten skal have for
sin hurtige indsats.

Nogle mennesker opfører sig bydt uansvarligt, og naturligvis er det ikke kun
den ene dag om året det opleves, kig blot ud på trafikken på vore veje.

Godt nytår til jer alle herinde.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-01-05 15:01

> [...]

> (samt være den sidste, der gik i seng -> ellers havde man
> alle naboernes juletræer at fjerne næste dag).

Skraldespand stilles ind. Check!

Cykler stilles ind. Check! NB: Flagstangen står 3-4 m
væk.

> [...]
> har ikke fjernet noget som helst inden nytårsaften - og
> dét står der endnu :)
> (har lige været en tur gennem byen - ingen problemer

Melder at vejen her, ser bedre ud end den plejer.
Jeg kunne fjerne det afskudte fyrværkeri på 2 min.

Alt i alt, stille her, nu.

Men min bror ringede, for at ønske godt nytår kl 00:05.
Jeg kunne ikke høre, hvad han sagde for bulder og brag udenfor

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (som fik serpentiner på spray i går, det kunne pustes

Fra : Steffen Bechmann Ole~

Dato : 01-01-05 12:27

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
> Der er vist nogle halvhjerner der har været rundt i byen

Jeg var ellers hjemme, og ikke i St. Heddinge

Godt nytår..

Mvh/
Steffen Olesen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-01-05 16:26

Steffen Bechmann Olesen wrote:

> Jeg var ellers hjemme, og ikke i St. Heddinge

Dav Steffen, når det var den slags fornærmelser der skulle til at
få dig "ud af busken" igen..

> Godt nytår..

I lige måde..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Steffen Bechmann Ole~

Dato : 02-01-05 19:39

Thomas Strandtoft skrev i en meddelelse
> Dav Steffen, når det var den slags fornærmelser der skulle til at få dig
> "ud af busken" igen..

He he he.. nææ, jeg holder skam øje med jer her, men skriver ikke så tit...

Jeg tager det som en kompliment, da jeg plejer at blive kaldt Kvart-hjerne
*G*

Mvh/
Steffen Olesen

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-01-05 20:07

On Sat, 01 Jan 2005 11:17:03 +0100, jan@fedtegreven.dk wrote:

>Halløj rødder - og de obligatoriske

Møjn!

>Så gik starten på det nye år - og vist ikke helt stille af
>
>Jeg er glad for det ikke er min bil der holder her

Idioter.

>http://www.stevns.net

Flot moderne antenne I har der på Stevns.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-01-05 22:10

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Idioter.

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, andet end at de godt nok må være
trælst for ejeren af bilen

Og de lømler der står bag, har da med garanti ikke nosser nok til at
stå frem ;(

Jeg bor omkring 600 meter fra stedet, og tror nu nok jeg hørte braget

>Flot moderne antenne I har der på Stevns.

Nåehhh - vores "varder"

(dem har jeg også trukket på smilebåndet af)

Fra : Q

Dato : 01-01-05 20:56

> [...]
> Halløj rødder - og de obligatoriske
>
> Så gik starten på det nye år - og vist ikke helt stille af
>
> Jeg er glad for det ikke er min bil der holder her

Av... Hvis det var min bil havde jeg nok været temmelig muggen idag..

I Nørresundby (ved Aalborg ) var der tilsyneladende et par gutter der fandt
det morsom at placere et stort batteri ( fyrværkeri ) på bagsædet af en
Golf... Der var heller ikke meget bil tilbage..

Det lader til at det gik mere fredeligt for sig, ihvertfald i den del af
byen hvor jeg holder til.. For et par år siden lignede området en slagmark
bagefter.. Mener at det var for 3 år siden jeg bemærkede en stribe på 5-6
biler med smadrede ruder...
Forrige år gik det kun ud over en enkelt bil..

Sidste år var der vist ikke noget, bortset fra at gaden var fyldt med
smadrede flasker og brændende rester af fyrværkeri

/peter

Fra : Janus

Dato : 02-01-05 02:37

Til dem der kan huske den brandbil der blev sat på højkant i zulu-bingo, der
var lige nogen tumper der i nat sat ild til førehuset.
Vognen er næsten helt udbrændt, førehuset i hvertfald, og hvis der var noget
samleværdi i den så er det i hvertfald gået op i røg nu ;(

Bilen stod i øvrigt i Lyngby side om side med andre personvogne, rent held
at ilden ikke har sprædt sig videre.

vh Janus

Fra : Christian Flintrup

Dato : 03-01-05 14:15

Janus <janusz@kampsax.dtu.fjern.dk> wrote:

> [...]
> Vognen er næsten helt udbrændt, førehuset i hvertfald, og hvis der var noget
> samleværdi i den så er det i hvertfald gået op i røg nu ;(

Her er billeder af de sørgerlige rester:

http://brandbil.agge.net/brandbil-braendt/

--
Mange hilsener
Christian Flintrup

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-01-05 14:59

Hej!

Christian Flintrup wrote:

> Her er billeder af de sørgerlige rester:
>
> http://brandbil.agge.net/brandbil-braendt/

Det er fandme synd og skam :,-( Det er desværre alt for nemt at ødelægge ting
for andre :(

Og der var vist ikke plader på den vel?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Christian Flintrup

Dato : 03-01-05 15:36

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> Og der var vist ikke plader på den vel?

Nej - og ingen forsikring :(

Men udover det var det et godt nytår ;)

--
Mange hilsener
Christian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-01-05 15:53

Hej!

Christian Flintrup wrote:

> Nej - og ingen forsikring :(

Hvilket var hvad jeg hentydede til :,-(

> Men udover det var det et godt nytår ;)

Jo deet. Har der været nogen henvendelser ang. ildspåsættelsen?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Christian Flintrup

Dato : 03-01-05 16:39

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> Jo deet. Har der været nogen henvendelser ang. ildspåsættelsen?

Nej, desværre ikke. Men hvis nogen herinde har set noget, så sig til :)

--
Mange hilsener
Christian Flintrup

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-01-05 17:15

Hej!

Christian Flintrup wrote:

> Nej, desværre ikke. Men hvis nogen herinde har set noget, så sig til :)

Hmm, jeg har godt set den holde på jeres p-plads, og egentligt undret mig lidt
over hvorfor den holdte dér... Men jeg anede ikke den var blevet til skrot før
Janusz skrev det her i gruppen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som boede på køkken 23 indtil for 2½ år siden)

Fra : Peter Weis

Dato : 03-01-05 18:38

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> Det er fandme synd og skam :,-( Det er desværre alt for nemt at
> ødelægge ting for andre :(

"Freedom's just another word, for nothing left to loose"

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-05 16:07

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
> Halløj rødder - og de obligatoriske
>
> Så gik starten på det nye år - og vist ikke helt stille af

Ikke alle steder, nej...

> Jeg er glad for det ikke er min bil der holder her
>
> http://www.stevns.net

Tåbeligt! Godt at jeg kunne gemme bilen i min brors indkørsel.

> Der er vist nogle halvhjerner der har været rundt i byen - Hillemænd
> hvor der ser ud hist og pist

Det samme i Horsens, der var der også lidt busskure osv. der havde fået
gevaldig tur.

> jan@Fedtegreven.dk

Lars B

Fra : anders majland

Dato : 05-01-05 10:38

> Jeg er glad for det ikke er min bil der holder her

Jeg har også smidt et billede i binaer, der viser hvor galt det gik 100meter
fra hvor min mc plejer at stå....

Emne: "Re: Meningsløst hærværk"

/A

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 05-01-05 21:05

anders majland wrote:

> Jeg har også smidt et billede i binaer, der viser hvor galt det gik
> 100meter fra hvor min mc plejer at stå....

Det er sq et sørgeligt syn... Ved godt hvad jeg ville gøre hvis det var min
og jeg fandt ud af hvem der havde gjort det.

Fra : anders majland

Dato : 05-01-05 22:40

> Det er sq et sørgeligt syn... Ved godt hvad jeg ville gøre hvis det var
> min og jeg fandt ud af hvem der havde gjort det.

Det er squ træls sådan noget - også for geely'en ejer. Dens plastik, sæde,
og lygter er smeltet på den der vender mod den udbrændte....

Fra : Peter Vistesen

Dato : 10-01-05 22:41

Hej der.
Hvordan ser jeg billedet i binaer ? er der en seperat gruppe ?

/Peter

Fra : anders majland

Dato : 11-01-05 08:01

> Hvordan ser jeg billedet i binaer ? er der en seperat gruppe ?

ja news:dk.binaer.motor - måske linket virker, men ikke newsudbydere fører
den.

/A

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 11-01-05 15:20

On Tue, 11 Jan 2005 08:01:13 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>ja news:dk.binaer.motor - måske linket virker, men ikke newsudbydere fører
>den.

Har du ikke Message-ID? Så er den lettere at finde (i ordentlige
newsreadere skal man bare klikke på Message-ID, så finder den selv
indlægget). Kan iøvrigt regne ud, at du bor i nærheden af min
svigerfamilie - så lige motorcyklerne i går, da jeg hentede familien
hjem (vi var indlogeret hos svigerfamilien, indtil NESA fik trukket
nye ledninger i vores kvartér - møg-storm!!).

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Hekto

Dato : 11-01-05 15:46

In article <41e3e080$0$284$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, urb@twe.net
says...
> [...]
> hjem (vi var indlogeret hos svigerfamilien, indtil NESA fik trukket
> nye ledninger i vores kvartér - møg-storm!!).

??? - gik strømmen ovre hos jer?
Vi slap billigt denne gang! i '99 rev et træ ledningerne ned, og vi
måtte klare os med kun een fase en uges tid!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : anders majland

Dato : 11-01-05 15:48

> Har du ikke Message-ID?

Jeg har aldrig haft held til at linke til et specifikt indlæg medmindre det
er på en bestemt newsserver. Der er jo ikke meget ved at linke til et indlæg
www.teranews.com hvor ikke alle har adgang.

> Kan iøvrigt regne ud, at du bor i nærheden af min
> svigerfamilie

Verden er ikke så stor .... Kender de mig, eller ved de bare hvor jeg bor ?

> hjem (vi var indlogeret hos svigerfamilien, indtil NESA fik trukket
> nye ledninger i vores kvartér - møg-storm!!).

Vi var heldige at strøm og vand kun var væk i kortvarigt.

/A

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-01-05 16:04

On Tue, 11 Jan 2005 15:48:28 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

<snip>
>Verden er ikke så stor .... Kender de mig, eller ved de bare hvor jeg bor ?

Nej - men jeg går udfra, at der ikke står så mange udbrændte
motorcykler på Vigerslevvej :)

>Vi var heldige at strøm og vand kun var væk i kortvarigt.

Der var 11 grader i stuen, da jeg kom hjem i mandags Brændeovnen
fik temperaturen op på 16, før strømmen kom igen ved 19-tiden.

Fra : anders majland

Dato : 14-01-05 13:25

> Nej - men jeg går udfra, at der ikke står så mange udbrændte
> motorcykler på Vigerslevvej :)

Nå derovre - der er "bor" måske at overdrive. Jeg har boet der fra 96-02,
men nu overnatter jeg der kun når mellem arbejdsdage i kbh - yep stadig
"arbejdsramt" derovre, men jeg bor her:
http://www.majland.org/hvolris/index.html ikke opdateret længe, men det nye
tag på udhuset holdt da til blæsevejret..

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-01-05 15:55

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

> Jeg har aldrig haft held til at linke til et specifikt indlæg medmindre det
> er på en bestemt newsserver. Der er jo ikke meget ved at linke til et indlæg
> på www.teranews.com hvor ikke alle har adgang.

Det er defekt at linke til indlæg på en newsserver som der ikke er
åbent adgang til. Men her er fx et link til dit indlæg, som jeg svarer
på her. I gode newsreadere vil man blot kunne klikke (eller
tilsvarende) på det og få vist dit indlæg:

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-01-05 16:01

On Tue, 11 Jan 2005 15:55:25 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Det er defekt at linke til indlæg på en newsserver som der ikke er
>åbent adgang til.

Message-ID er da uafhængigt af hvilken newsserver du sidder på.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-01-05 16:08

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> writes:

> Message-ID er da uafhængigt af hvilken newsserver du sidder på.

Ja, jo mindre du linker til et indlæg på en bestemt server, så er det.

Du kan jo fx ikke bruge følgende link til noget fordi min newsserver
ikke er åben for andre end mig:
<nntp://news.bunk.cc/41e68d2e$0$206$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>

Jeg forestiller mig det er sådan et link Anders kan finde ud af at
lave.

Linker jeg i stedet til
<news:41e68d2e$0$206$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, så kan du klikke
på det og se indlægget hvis den/de newsserver(e) du plejer at bruge
har det.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*