Starter defekt?
Fra : Jacob

Dato : 31-12-04 15:59

Hej.

Her til morgen ville min Polo ikke starte. Den "tikker" bare når man drejer
nøglen, motoren siger intet. Har jeg ret i at det med 99% sikkerhed er starteren
der er røget sig en tur?

Mvh
Jacob

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.130.157)

Fra : Leonard

Dato : 31-12-04 16:23

"Jacob" <jaxd@sol.dk> wrote:

>Den "tikker" bare når man drejer
>nøglen, motoren siger intet. Har jeg ret i at det med 99% sikkerhed er starteren
>der er røget sig en tur?

Er det ikke et eller flere relæer du kan høre der klikker?
Det kan ligeså godt være for lidt strøm/spænding på batteriet.
Har du prøvet med startkabler fra en anden bil - eller at lade på
batteriet i en times tid?

--
Leonard

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-04 16:35

"Leonard" <mailto:nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
"Re: Starter defekt?"

> [...]
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Synes kun det er 1 "klikken" jeg kan høre.
Men jeg prøver at måle spændingen på batteriet i morgen, men alt andet elektrisk
virker! (Radio, Lys, alarm)

Fra : Mogens

Dato : 31-12-04 16:50

<Jacob> skrev i en meddelelse

> Synes kun det er 1 "klikken" jeg kan høre.

Så skal du blot gi' den et klap med en hammer,
og du er kørende igen.

Fra : Casper Bang

Dato : 31-12-04 16:54

> Så skal du blot gi' den et klap med en hammer,
> og du er kørende igen.

Jeg synes man hører den der med at give starteren et dask med en hammer ret
tit - men hvad er det man "ryster løs" ved dette?

Fra : Mogens

Dato : 31-12-04 16:57

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:41d5762b$0$67904$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> men hvad er det man "ryster løs" ved dette?

Manglende kontakt -> som skabes igen ved "rysteriet"

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-12-04 16:57

Det er kullene der hænger.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-12-04 16:56

On Fri, 31 Dec 2004 16:50:17 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

><Jacob> skrev i en meddelelse

>Så skal du blot gi' den et klap med en hammer,
>og du er kørende igen.

>--

Du synes ikke der er grund til at præcisere hvad/hvor den skal have
det klap. *LOL*

Jeg kan se det for mig.

Manden går ind efter en mellemsvær mukkert, klasker den et par
forsvalige hug ned i kølerhjælmen, alt imens han mumler: Så starter vi
s'gu. Far vil ikke gå. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 31-12-04 16:59

> Du synes ikke der er grund til at præcisere hvad/hvor den skal have
> det klap. *LOL*

Nope - subj. ift. "mit klap" fortæller alt :)

> Jeg kan se det for mig.
> Manden går ind efter en mellemsvær mukkert, klasker den et par
> forsvalige hug ned i kølerhjælmen, alt imens han mumler: Så starter vi
> s'gu. Far vil ikke gå. *LOL*

Nu er det jo ikke en blondine, der spørger!

Fra : Leonard

Dato : 31-12-04 17:25

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>Nu er det jo ikke en blondine, der spørger!

Ved du hvorfor nogle blondiner har blå mærker omkring navnlen?
- der findes også blonde mænd!

Godt nytår

--
Leonard

Fra : Leonard

Dato : 31-12-04 17:24

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Manden går ind efter en mellemsvær mukkert, klasker den et par
>forsvalige hug ned i kølerhjælmen, alt imens han mumler: Så starter vi
>s'gu. Far vil ikke gå. *LOL*

Hej, jeg synes din bil er bulet, det ligner at du er kørt op bagi en
høj bil, hvad er der sket?
- nej, den ville bare ikke starte, så den fik et klap af en hammer.
Nå, hjalp det?
- nej, men det var nemmere at beskrive bilen for Falck, da den skulle
transporteres på værksted.

Godt nytår

--
Leonard

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 31-12-04 17:22

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> <Jacob> skrev i en meddelelse

> Så skal du blot gi' den et klap med en hammer,
> og du er kørende igen.

Jeps - så'n en Golf har jeg også haft !
Man kunne dog nøjes med at tappe lidt med træskaftet, men hammeren var fast
udstyr i bilen.

Man blev hurtig vant til at parkere ned ad bakke !

mvh
Bendt

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-12-04 17:33

"Jacob" <jaxd@sol.dk> skrev :

>Har jeg ret i at det med 99% sikkerhed er starteren
>der er røget sig en tur?

ja - de 99 procent passer måske

Jeg har lige haft lidt drillerier med en af Scorpioerne, hvor
fruentimmeret beklagede sig over manglende start.

det var "bare" ledningen til startrelæ'et der var irret

man kan som andre har skrevet forsøgsvist give en et kærligt med
bestemt klap, med en dertil indrettet, men det er det samme som
reparation på dåse (plastic padding, wd40, TEC2000 og lignende)

slår starteren så til - er det typisk kullene der har svært ved at nå,
og de skal udskiftes til nogle der er længere

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-12-04 19:04

Jacob telepaterede følgende til sin PC:
> Hej.
>
> Her til morgen ville min Polo ikke starte. Den "tikker" bare når man
> drejer nøglen, motoren siger intet. Har jeg ret i at det med 99%
> sikkerhed er starteren der er røget sig en tur?

Måske...

Hvis "tikken" er starterens relæ der klikker, kan det meget vel være = ny
starter. Det kan dog også være fx løs plus...
Er der strøm nok på bilen?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-05 16:29

"Morten Fruergaard" <mailto:mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse
"Re: Starter defekt?"

> Jacob telepaterede følgende til sin PC:

> Måske...
>
> Hvis "tikken" er starterens relæ der klikker, kan det meget vel være = ny
> starter. Det kan dog også være fx løs plus...
> Er der strøm nok på bilen?
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
> Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/

Strøm er der nok af.
Det lykkedes mig også at få startet vognen ved 3. forsøg! Kørte den derefter hjem
i garage, men ville så ikke starte igen efter 1 times tid! Efter 3 timer ville den
godt, men tikker stadig stadig lidt før den kommer i gang!
Kan det bare være fugt som har sat sig i starteren? (Holder normalt ude)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-01-05 17:00

<Jacob> skrev

> [...]
> godt, men tikker stadig stadig lidt før den kommer i gang!
> Kan det bare være fugt som har sat sig i starteren? (Holder normalt ude)

Al sandsynlighed taler for kullene.

Mvnh. Uffe Ravn.