Spørgsmål Ang. køb af tysk bil..
Fra : Kion

Dato : 30-12-04 20:43

Hejsa Ng...

Jeg står i den situation af jeg har overvejet af købe en mindre def. Honda
civic 96 1,4 i tyskland, bilen har kørt ca. 200000 og har en mindre front
skade, ikk noget slemt. Ellers er den i orden og std..
Hvad det koste og overføre den til danmark??
Er det muligt fx.af tage motoren ud når den skal vuderes?? så den er mindre
værd..?? Er der nogen andre trick der kan laves for den bliver billigere af
få over til dk..?

/Kion

Fra : Mogens

Dato : 30-12-04 21:39

"Kion" <mhr_jog@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad det koste og overføre den til danmark??

2.500 kr

> Er det muligt fx.af tage motoren ud når den skal vuderes?

Næh, den skal jo kunne synes, når du stiller op til toldsyn !

Fra : Søren Christensen

Dato : 30-12-04 21:43

> [...]
mindre
> værd..?? Er der nogen andre trick der kan laves for den bliver billigere

http://bilimport.tkrath.dk/

Læs lidt her.

Det med at tage en motor ud osv og tro det bliver billigere kan du glemme
alt om...

Venligst

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-04 11:14

Hvis du henter bilen og bruger den til at opfriske en dansk bil, og bygger
de dele du skal bruge i den, og det er det, og ingen afgift eller noget
andet tyveri fra statens side hvis du holder din kaje om det.
Esben

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-12-04 11:15

Kion wrote:
> [...]
> mindre front skade, ikk noget slemt. Ellers er den i orden og std..
> Hvad det koste og overføre den til danmark??

Hvis det er transporten du tænker på, så afhænger det jo ret meget af om det
er Flensborg eller München.
Men hvis du selv har mod (og tid) på at hente den, så behøver det ikke være
specielt dyrt, også afhængigt af hvor i landet du bor.

> Er det muligt fx.af tage motoren ud når den skal vuderes?? så den er
> mindre værd..?? Er der nogen andre trick der kan laves for den bliver
> billigere af få over til dk..?

Bilen skal kunne synes og dermed kunne køre og være i forsvarlig stand.
Jeg har dog hørt om folk, som udskifter f.eks. interiøret med et der er
meget slidt, ligeledes kan man jo sætte f.eks. døre/klapper på i andre
farver og evt. med nogle store buler.

Per
www.perbeer.dk