En ægte sportsvogn har baghjulstræk :o))
Fra : Mogens

Dato : 30-12-04 17:46

'05 Golf GTi, 200 hk

Jeg er meget overrasket over denne artikel, hvor
jeg blot klipper lidt af teksten ind. GTi'en har
været gennem en test på F1 banen "Le Castellet"
i Südfrankreich.

www.autoscout24.de/content_ger/magazin/mz_neu_und_getestet/mz_ng_erstkontakt
e/mz_ng_news_45_2004_gti.asp
"Kollegen und Fachleute von VW stehen in kleinen Gruppen
zusammen, murmeln, tauschen sich über Streckenführung
und Fahrverhalten im Grenzbereich aus. "Der Golf GTI
ist kein Rennwagen", sagt ein Pressesprecher von VW.
Stimmt, denn ein echter Rennwagen hat nun mal Hinterradantrieb"

Kolleger og fagfolk fra VW står i en lille gruppe og taler
sammen om, hvorledes Golf'en gebærder sig i grænseområ-
det på banen (hvorledes den kører på grænsen). "Golf GTI
er ikke nogen racervogn" siger pressetalsmanden fra VW.
Korrekt, idet en ægte racervogn har nu engang baghjulstræk!

Den koster iøvrigt fra 24.200 Euro i Tyskland (181.000 kr).
UDEN DSG

--
/Mogens
som synes den nye GTi er okay - har dog ikke prøvet een endnu...

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 17:55

> "Der Golf GTI
> ist kein Rennwagen", sagt ein Pressesprecher von VW.
> Stimmt, denn ein echter Rennwagen hat nun mal Hinterradantrieb"

Det er nok rigtigt - baghjulstræk er ihvertilfælde sjovere.
Hvis der ellers er en ordentlig motor i :)

> Den koster iøvrigt fra 24.200 Euro i Tyskland (181.000 kr).
> UDEN DSG

Verdammt!

> /Mogens
> som synes den nye GTi er okay - har dog ikke prøvet een endnu...

Så skynd dig ud at prøv den, jeg tror der bliver officiel "raceday" her i
starten af det nye år.
Alle forhandler er iøvrigt blevet tvunget til at tage mindst 1 stk hjem af
"SMC mafiaen".
Så der skulle være muligheder nok.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Mogens

Dato : 30-12-04 18:50

> Det er nok rigtigt - baghjulstræk er ihvertilfælde sjovere.
> Hvis der ellers er en ordentlig motor i :)

200 hk må være ok?

> Verdammt!

Jep!

> Så skynd dig ud at prøv den, jeg tror der bliver officiel "raceday" her i
> starten af det nye år.

OK

> Alle forhandler er iøvrigt blevet tvunget til at tage mindst 1 stk hjem af
> "SMC mafiaen".

Kunne jeg godt forestille mig. Golf'en sælger meget
dårligt og er kun på 14. pladsen i DK. Så det gamle
trick med at registrere en del forhandlerbiler skal
åbenbart tvinges igennem. Igen...

Fra : Robert Andersen

Dato : 31-12-04 13:50

> 200 hk må være ok?

Da ikke når den vejer i omegnen af 1300 kg !! det er næsten det
dobbelte af den første golf GTI....

/Robert

Fra : Mogens

Dato : 31-12-04 13:58

"Robert Andersen" <rowand@fjerndetteget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Da ikke når den vejer i omegnen af 1300 kg !! det er næsten det
> dobbelte af den første golf GTI....

Golf GTI fra '76 = 800 kg til 110 hk = 7,2 kg/hk
Golf GTI fra '05 = 1.275 kg til 200 hk = 6,3 kg/hk

Rolig nu :)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-12-04 14:06

On Fri, 31 Dec 2004 13:58:13 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Golf GTI fra '76 = 800 kg til 110 hk = 7,2 kg/hk
>Golf GTI fra '05 = 1.275 kg til 200 hk = 6,3 kg/hk

Hvad med en '05 DAF?

24.000 kg. til 430 hk. = ca. 56 kg/hk. *LOL*

Men så er der også boogie-aksel.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 31-12-04 14:08

> Hvad med en '05 DAF?
> 24.000 kg. til 430 hk. = ca. 56 kg/hk. *LOL*
> Men så er der også boogie-aksel.

Jow jow - det er okay.
Du kan "mere" bryste dig med drejningsmomentet, der
sikkert er >1.500 Nm ?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-12-04 14:39

On Fri, 31 Dec 2004 14:08:24 +0100, "Mogens"

2100 Nm.

Det virker.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 31-12-04 21:19

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> 2100 Nm.
>
> Det virker.
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Dig og din DAF, er den med Variomatic
Skal du ikke have Daffy på siderne i stedet for UPS??

Kan Hollændere lave biler der kan klare sig i bjerge, I NL er det højeste
punkt vel -10m i.f.t. m.vs.

Godt nytår
Nu åbner konen og jeg næste flaske rødvin, så nu må I klare er selv.
og så er der snart 90'år fødselsdag, man føler sig helt hjemme i det miljø

Jeg kunne jo lige så godt skrive det før dig
--
Møller

Fra : phk

Dato : 31-12-04 18:15

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Robert Andersen" <rowand@fjerndetteget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Golf GTI fra '76 = 800 kg til 110 hk = 7,2 kg/hk
> Golf GTI fra '05 = 1.275 kg til 200 hk = 6,3 kg/hk
>
> Rolig nu :)

Selv rolig. De har tænkt sig at lave en skrabet model (mindre kg) med flere
HK - så ro på et år eller 2 ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Sven

Dato : 31-12-04 03:23

> Korrekt, idet en ægte racervogn har nu engang baghjulstræk!

Og centermotor.

Sven

Fra : Juel

Dato : 31-12-04 14:19

> --
> /Mogens
> som synes den nye GTi er okay - har dog ikke prøvet een endnu...

Ja den er rålækker, bare man dog havde pengene.. nå men man har jo en
racervogn istedet, så skal man jo ikke brokke sig

Mvh
Morten
E30 325iA - http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19229

Fra : John Sahl

Dato : 31-12-04 14:29

Juel wrote:
> Ja den er rålækker, bare man dog havde pengene.. nå men man har jo en
> racervogn istedet, så skal man jo ikke brokke sig

Racervogn?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Juel

Dato : 31-12-04 14:57

> Racervogn?

Ja den er baghjuls trukket

Mvh
Morten

Fra : John Sahl

Dato : 31-12-04 15:09

Juel wrote:

> Ja den er baghjuls trukket

Ah, godt det snart er nytår, så vågner jeg nok

Fra : Klaus G.

Dato : 31-12-04 16:01

> Ah, godt det snart er nytår, så vågner jeg nok

De fleste folk vågner når der bliver skudt krudt af kl. 00.00 :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk