37.000.000 Hk
Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 17:25

Det er lidt vildt!

Måske lidt OT, men det er da trods alt en motor.

http://www.boeing.com/defense-space/space/propul/SSMEamaz.html

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 18:01

> Det er lidt vildt!
>
> Måske lidt OT, men det er da trods alt en motor.

> [...]

Hvem er først til at få den i en Sierra?

Mvh.

Frederik

Fra : phk

Dato : 30-12-04 18:19

"Frederik" <f.caroe snabela suf.nu> skrev i en meddelelse

> Hvem er først til at få den i en Sierra?

Olesen, selvfølgelig.

--
Per, Esbjerg

Fra : Brizz

Dato : 30-12-04 18:50

> Hvem er først til at få den i en Sierra?

Du skriver som om det ikke ER gjort

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Kim

Dato : 30-12-04 18:42

> Det er lidt vildt!
>
> Måske lidt OT, men det er da trods alt en motor.
>
> http://www.boeing.com/defense-space/space/propul/SSMEamaz.html

Mon den kan chiptunes

Mvh.Kim
Alt under 1000 hk. virker brystsvag

Fra : Steen F.

Dato : 30-12-04 19:17

Claus Petersen wrote:
> Det er lidt vildt!
> Måske lidt OT, men det er da trods alt en motor.
> http://www.boeing.com/defense-space/space/propul/SSMEamaz.html

Jeg så en udsendelse på Discovery fornylig om netop spaceshuttle'n. Og da
jeg hørte at hver motor har 12 mill. HK, var min interesse fanget! Og den
har 3 motorer!
Den opnår driftstemperatur efter 1/100 sekund? hehe

/Steen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-12-04 20:34

In news:41d44626$0$13737$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
Steen F. <steen.kolding@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> fanget! Og den har 3 motorer!
> Den opnår driftstemperatur efter 1/100 sekund? hehe

Jeg så en anden udsendelse på Discover her forlede, det var et sted hvor
det var så koldt, at hvis bilerne holdt ude, var de nødt til at tænde
bål under bundkaret, og lige lune hjullejrer osv. med en fakkel, før de
satte i gang.
Jeg tror de var læææænge om at opnå driftstemperatur..

- 40ºC var almindeligt, men hvis de 2 dage i træk frøs til mere
end -60ºC lukkede skolerne (heldige unger)
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Klaus G.

Dato : 30-12-04 19:19

> Det er lidt vildt!
>
> Måske lidt OT, men det er da trods alt en motor.
>
> http://www.boeing.com/defense-space/space/propul/SSMEamaz.html

Hvis den har turbo, hvor stor turbotøven er der så tale om? :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 30-12-04 19:11

> Det er lidt vildt!
>
> Måske lidt OT, men det er da trods alt en motor.
>
> http://www.boeing.com/defense-space/space/propul/SSMEamaz.html

Har siddet i Mazda 626 længe......

Michael

Fra : Christian

Dato : 30-12-04 20:56

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message
> Det er lidt vildt!
>
> Måske lidt OT, men det er da trods alt en motor.
>
> http://www.boeing.com/defense-space/space/propul/SSMEamaz.html

barnemand...den producere jo 'kun' ca 418,000 pounds tryk....jeg har da
stået og gloet på en som lavede 1.5 millioner pounds tryk,-det var fandme
imponerende at se dem...

https://engineering.purdue.edu/AAE/Research/Propulsion/Info/rockets/liquids/f1/index_html?pp=1

Fra : Sven

Dato : 31-12-04 03:21

> https://engineering.purdue.edu/AAE/Research/Propulsion/Info/rockets/liquids/f1/index_html?pp=1

Jeg kan ikke finde NASA's link mere, men de har tidligere haft en side med
"tekniske data" over en saturn 5 raket (dem der fløg til månen i 70'erne). %
hovedmotorer med hver sin brændstofpumpe på 300.000 hk, dvs 1.500.000 HK
alene til brændstofpumperne!! SVJV skrev NASA, at man kan starte en rumfærge
57 gange mht brændstof i forhold til en Apollo-raket (regnet fra stilstand
til 160 km højde), så det er ikke mange millimeter den kommer pr liter.

Sven