corolla vs. mondeo
Fra : Anders E. Larsen

Dato : 30-12-04 14:29

Hej....

jeg har kik på en toyota corolla1,3´(fantastic)
og har selv en ford mondeo 1,8 v16

Jeg er ude efter ting der kan siges for og i mod de 2 biler jeg er selv
meget for at få toyotaen da jeg kan spare ca. 800 om året i vægtafgift
alene+ den har træk og det har min ikke......

er der nogle der har erfaring med de 2 biler om den ene går mere i stykker
ned den anden og priser på rep. osv.????

begge biler er fra medio 94 med corolla 123.00Km og mondeo 162.000 km!!!!
jeg kan få corollaen for 23000Kr. privat og jeg gav 40000 for mondeoen i
sommers!!!

Anders

Fra : Nicolai

Dato : 30-12-04 14:52

"Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> wrote in message
> [...]
> jeg kan få corollaen for 23000Kr. privat og jeg gav 40000 for mondeoen i

Tja, det er lidt svært at svare på, da det er to forskellige biler.
Corollaen kører lidt længere på literen og en smule billegere vægtafgift, så
er det for at spare
penge så behold mondeoen.

Men ellers er jeg Toyotamand og mener, at det er det bedste i verdenen. Det
samme vil jeg
ikke sige om Ford!

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 15:01

> Jeg er ude efter ting der kan siges for og i mod de 2 biler jeg er selv
> meget for at få toyotaen da jeg kan spare ca. 800 om året i vægtafgift
> alene+ den har træk og det har min ikke......

kan du leve med en lille sløv æske uden bundtræk ??
Det skal du også tænke over..

Mvh
Morten

Fra : Deaster

Dato : 30-12-04 21:42

Juel wrote:

> kan du leve med en lille sløv æske uden bundtræk ??
> Det skal du også tænke over..

Det kan han vel, der er godt nok heller ikke meget bundtræk i en Mondeo
1,8.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 21:59

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan han vel, der er godt nok heller ikke meget bundtræk i en Mondeo
> 1,8.

104 Nm for corolla 1.3
170 Nm for mondeo 1.8

1250 Kg mondeo
900 Kg corolla

--
Tom

Fra : Deaster

Dato : 30-12-04 22:25

Tom wrote:

> er >> > selv meget for at få toyotaen da jeg kan spare ca. 800 om
> året i >> > vægtafgift alene+ den har træk og det har min ikke......

> [...]

116 Nm i den Corolla jeg sejler rundt i, men i praksis synes jeg ikke
der er mere bundtræk i en Mondeo 1,8. De er begge jævnt døde.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 21:10

"Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget for at få toyotaen da jeg kan spare ca. 800 om året i vægtafgift
> alene+ den har træk og det har min ikke......

Hvor god corolla'en er kan jeg ikke svare på. Ford'en er dog noget større og
alene det at motoren er væsentlig større kunne få mig til at vælge Ford.
Umiddelbart synes jeg at valget må falde på mondeo når du har valgt biler
der er SÅ forskellige.
Mondeo er en ganske udmærket bil, men den har selvfølgelig og ting der
slides og skal skiftes med tiden............ved toyota er det vist kun
vindusviskerne

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-04 13:49

> [...]
> jeg kan få corollaen for 23000Kr. privat og jeg gav 40000 for mondeoen i

Hvis det skal være Toyotaen, ville jeg strække mig langt for en 1,6'er
1,3eren er simpelthen for brystsvag og støjende...

Mvh.

Frederik

Fra : Deaster

Dato : 31-12-04 14:12

Frederik wrote:

> "Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Hvis det skal være Toyotaen, ville jeg strække mig langt for en 1,6'er
> 1,3eren er simpelthen for brystsvag og støjende...

Enig, den støjer end del ved alm. motorvejshastighed, af uransagelige
årsager går det dog til en hvis grad over når man kommer over ca. 135
km/t.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-04 17:48

> Enig, den støjer end del ved alm. motorvejshastighed, af uransagelige
> årsager går det dog til en hvis grad over når man kommer over ca. 135
> [...]

Præcis, og her troede jeg, det var mig der var gal...

Men det dur jo ikke, med sådan en agent provocateur... Billigt vedligehold
vil da hurtigt blive ædt op af fartbøderne. :(

Mvh.

Frederik/hvis svigerforældre havde sådan en, før det havde de en corolla,
efter det købte de en corolla, nu skal de have ny bil gæt hvilken... til
360.000 dkr.... :(