ophugningsstøtte
Fra : Gerner Majlandt

Dato : 30-12-04 14:01

Hej

kan man stadig få støtte til ophugning af sin gamle bil?

mvh
Gerner

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-12-04 14:40

"Gerner Majlandt" <majlandt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> kan man stadig få støtte til ophugning af sin gamle bil?

Ja, men så godt som det hele indkasseres af ophuggeren for udførelsen af det
meget komplicerede arbejde der er med at lukke olie og benzin af. Utrolig
fræk manøvre at man uden videre kan gøre sig tilgode med nogen penge, der
skulle tilfalde ejeren, for et arbejde man i store træk har gjort gratis
før.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Janus

Dato : 30-12-04 16:50

> Ja, men så godt som det hele indkasseres af ophuggeren for udførelsen af
det
> meget komplicerede arbejde der er med at lukke olie og benzin af.

passer ikke helt, man kan sagtens få helt op til 1300 kr udbetalt hvis man
ser sig om de rigtige steder og dem er der alligevel en del af. Måske ikke
den nemeste løsning men fx i en omkreds af 20 km fra KBH skulle det være
muligt. Har selv prøvet det. Tjek evt dba eller lign.

vh Janus

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 17:03

> [...]
> skulle tilfalde ejeren, for et arbejde man i store træk har gjort gratis

Så synes jeg at du skal kører ud til en miljøcertificeret ophugger og lige
tjekke hvilke installationer han har inversteret i for at gøre det hele
miljømæssigt korrekt - det en sq* ikke småpenge.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : phk

Dato : 30-12-04 17:35

> Så synes jeg at du skal kører ud til en miljøcertificeret ophugger og lige
> tjekke hvilke installationer han har inversteret i for at gøre det hele
> miljømæssigt korrekt - det en sq* ikke småpenge.

De tjener såmænd nok penge i forvejen. Især de sorte ..

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 31-12-04 12:07

Claus Petersen wrote:

> Så synes jeg at du skal kører ud til en miljøcertificeret ophugger og lige
> tjekke hvilke installationer han har inversteret i for at gøre det hele
> miljømæssigt korrekt - det en sq* ikke småpenge.

Jeg synes stadig det er snyd, at dengang jeg afleverede resterne
af en Alfa 33 til "miljøophug" skulle jeg også betale for
miljøbehandlingen. Med til historien hører at jeg havde snuppet
bl.a. motor, gearkasse, tank, bremsekalibre og batteri fra den,
dvs. den eneste vædske der var tilbage på bilen var
sprinklervædske..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Uffe Ravn

Dato : 31-12-04 16:22

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev

> [...]
> bl.a. motor, gearkasse, tank, bremsekalibre og batteri fra den,
> dvs. den eneste vædske der var tilbage på bilen var

Få en aftale med din hugger først, jeg har afleveret flere biler og fået den
fulde skrotningspræmie, fordi jeg selv havde miljøbehandlet bilen inden.

Aftale skal naturligvis laves inden du står hos autoophuggern med de
sørgelige rester.

Mvnh. Uffe Ravn

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-12-04 17:35

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Få en aftale med din hugger først, jeg har afleveret flere biler og fået den
>fulde skrotningspræmie, fordi jeg selv havde miljøbehandlet bilen inden.

Det er da også nemt for dem, at oplagre hanskerum, og måske en afrevet
kardantunnel ;)

(andet ville du da ikke sende til huggeren)

Godt nytår !

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 31-12-04 12:03

Gerner Majlandt wrote:

> kan man stadig få støtte til ophugning af sin gamle bil?

Jep, du kan læse alle detaljerne her <http://www.bilordning.dk/>
og også finde en godkendt ophugger i dit område.

Bemærk dog at du ikke får det fulde beløb udbetalt, ophuggerne
tager normalt 800-1000 kroner for miljøbehandlingen, så du får kun
det overskydende udbetalt.

--
Hygge..
Thomas