Nogen er altid bedre end andre.....
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-12-04 12:10

Jeg er lige kommet hjem fra juleturen til Finland.

Nu er der jo en anseelig bid vej derop, og derfor god tid til at sidde
og fundere over tingene.

Jeg fik tænkt på:

Det er en fed ting, at finnerne har denne side om det aktuelle
vinterføre: http://www.tieh.fi/alk/frames/kelikamerat-frame.html Det
kan vist ikke gøres meget bedre.

Jeg fik også tænkt på:

At svenskerne jo er forsigtige folk, og gennemsyret med propaganda af
forskellig art. Deriblandt at det er skidefarligt at køre hurtigere
end det foreskrevne. Især hvis der ligger sne i vejkanten. Derfor
kører man for en sikkerheds skyld noget under det skiltede.

Det resulterede i, at jeg i går kørte 251 km. bagved en Volvo S80 med
tågebaglyset tændt. Vejret var stort set klart.

Nu kunne jeg jo bare være kørt ind til siden, eller have slækket på
farten, så han/hun var forsvundet ud i horisonten, men skulle jeg have
gjort det, så ville det resultere i at jeg måtte have et døgnhvil ovre
på den forkerte side af Øresund, og det er ikke særligt interessant.

Det sker jo ikke fordi jeg skal sætte farten ned én gang, men der er
tale om utallige tilfælde!

Jeg abstraherer fra det ved at bruge samme teknik som ved møde med
biler med langt lys om natten, men jeg forstår godt folks harme over
det udbredte misbrug af disse lygter.

Jeg tænkte også lidt på:

Når der nu er 3-4 bakker på vej til Stockholm, hvor lastbiler har det
svært med vejgrebet når der er faldet sne, kan det undre, at Vägverket
ikke strør noget knust flint i indersporet på disse bakker.

Man foretrækker 2-5 vogntog á 25 meter der holder på kryds og tværs op
ad disse bakker, og resten f trafikken afventende i passende afstand
så man kan få tilløb når vejen er farbar igen. Alle disse køretøjer
kører selvfølgelig tomgang, da det er pissekoldt.

Det sidste jeg tænkte på:

Var at vinter fandme er noget lort, og kun skabt for håbløse
romantikere, og folk der frivilligt sætter liv og lemmer på spil med
vintersport.

Godt nytår til alle.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-12-04 13:45

In news:tum7t018vhhb5hkti1qqb51hfjk30rmfsk@4ax.com,
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Det resulterede i, at jeg i går kørte 251 km. bagved en Volvo S80 med
> tågebaglyset tændt. Vejret var stort set klart.

Gjorde du noget for at forklare Volvo fidusen at han var til gene?
Tænde alt hvad du har af lamper på din lastbil lige i nakken på ham,
blinke med alt hvad der kan lyse og blinke, skubbe ham ind til siden,
sådan en DAF har da flere muller og lidt mere at mase med end en S80

Men bortset fra det lyder det som en fin tur du havde der
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-12-04 15:30

On Thu, 30 Dec 2004 13:44:46 +0100, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>Gjorde du noget for at forklare Volvo fidusen at han var til gene?

>--

Næh, det gjorde jeg ikke. Jeg får kun betaling for at køre lastbil, og
ikke som politier.

> [...]

>blinke med alt hvad der kan lyse og blinke, skubbe ham ind til siden,
>sådan en DAF har da flere muller og lidt mere at mase med end en S80

Næh, jeg tændte heller ikke alt lyset. Jeg har erfaring for at
det bliver misforstået. Folk ovre i den anden side af vejen tror at de
har en fartkontrol længere fremme osv.

Nu står der jo firmanavn på dytten, så jeg finder det klogest at holde
armene ind til kroppen, men S80'erens fart var så nøje afpasset, at
jeg ikke engang kunne komme op på siden af ham. De er nogle skumle
sataner, de der S80-ejere. *LOL*

Nu bliver jeg ikke forskrækket hvis BJ springer op som trold af æske.

>--
>Men bortset fra det lyder det som en fin tur du havde der

Det kunne man godt forledes til at tro, men det var det ikke.

Det er fanneme irriterende at der overalt er så glat, at hver gang man
skal ud af bilen, så må man gå som en ældre herre der lige har gjort
stort i bukserne - for ikke at vælte. *LOL*

Det er også irriterende, når man er ved at bakke med arrangementet, at
det så bare skrider et eller andet sted hen, og ikke den vej jeg
styrer. Det virker lidt som om at den port man er ved at bakke til,
farer frem og tilbage i væggen.

Jeg har været inde på det før, og jeg mener stadig at vinter er noget
lort!

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 30-12-04 16:03

Folmer Rasmussen wrote:

> Jeg har været inde på det før, og jeg mener stadig at vinter er noget
> lort!

Kunne jo også være din manglede aksept af at i vinterføre foregår næsten alt
i et andet tempo.

Når jeg tænker 41 år tilbage og hvor ofte jeg har ventet på at veje blev
sneryddet, ventetid ved færger der indstillede sejlads p.g.a. storm, eller
p.g.a. isgang (sverige-Finland), hvor man blev tvunget til at køre "oven om"
til Helsinki, hvis man da ikke var så heldig at have læs til Pietersari
(Jakobstad).

Nej Folmer - ved godt at det ikke er sammenlignbart, der stilles helt andre
krav i dag i transportbranchen, men - det var nu nok knapt så stressende
dangang.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-12-04 18:15

In news:kd38t05seckgldud09f6mlqri13egs9duo@4ax.com,

> Næh, det gjorde jeg ikke. Jeg får kun betaling for at køre lastbil, og
> ikke som politier.

Bevares, jeg personligt er heller ikke ude på at korrekse alt og alle,
meen 251 Km. med udsigt til en tåbebaglygte.. Det rækker min tålmodighed
ikke til :-/

> [...]
> skal ud af bilen, så må man gå som en ældre herre der lige har gjort
> stort i bukserne - for ikke at vælte. *LOL*

Du må ha´ dig et sæt pig sko

> [...]
> det så bare skrider et eller andet sted hen, og ikke den vej jeg
> styrer. Det virker lidt som om at den port man er ved at bakke til,

*GG* Jeg kan se det for mig

> Jeg har været inde på det før, og jeg mener stadig at vinter er noget
> lort!

Ja, det er noget opreklameret.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-12-04 19:58

On Thu, 30 Dec 2004 18:14:58 +0100, "Petersen_Michael"
> [...]

>Bevares, jeg personligt er heller ikke ude på at korrekse alt og alle,
>meen 251 Km. med udsigt til en tåbebaglygte.. Det rækker min tålmodighed

Det gør min egentlig heller ikke.

Til at begynde med, sidder man og tænker, at tumben snart svinger fra.
Så overvejer man om man selv skulle køre ind på en rasteplads, og lade
fæhovedet få et forspring.

Jeg blev enig med mig selv om, at så kunne man jo blive ved til man
kørte baglæns. Det må man ikke på motorvejen.

Lad mig sige det sådan: Havde det været en af de dage hvor der havde
ligget det der ælte af snemættet tøsne mellem sporene, og jeg havde
kunnet komme op på siden af ham, så havde han nok været nødt til at
køre ind og vaske bil. Det er ikke altid så nemt at holde sådan en
stor bil lige i sporet, hvis du forstår...

>Du må ha´ dig et sæt pig sko

>--

De hedder "Brodder" siger min norske kone. Det er sådan et råkostjern
med en kraftig elastik, som man monterer uden på skoene. Kan vist kun
købes i Norge.

>--

>*GG* Jeg kan se det for mig

>--

Du griner de forkerte steder.

Når man så har kørt lidt frem og tilbage, for at ramme den skide port,
så har man gjort det så glat i ens egne hjulspor, at der ikke er grip
nok. Det er på det tidspunkt at der er begyndende dampskyer at skue
ved begge ører.

Kassen med grus/flint står naturligvis henne i den anden ende af
pladsen.

Når man så lige er faldet i søvn, bliver man vækket af ham der kommer
og gruser hele pladsen.

>--

>Ja, det er noget opreklameret.

>--

Det vil jeg til enhver tid skrive under på.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-12-04 20:29

In news:qsi8t05pek33gfmgmtbkl3cq231tmk8sd7@4ax.com,
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Jeg blev enig med mig selv om, at så kunne man jo blive ved til man
> kørte baglæns. Det må man ikke på motorvejen.

Det har jeg også hørt

> [...]
> køre ind og vaske bil. Det er ikke altid så nemt at holde sådan en
> stor bil lige i sporet, hvis du forstår...

Ja, så kan man komme frygteligt tæt på..

> De hedder "Brodder" siger min norske kone. Det er sådan et råkostjern
> med en kraftig elastik, som man monterer uden på skoene. Kan vist kun
> købes i Norge.

OK, et par rigtige løbesko, eller golfsko, er også monteret med pigge
har jeg set, ligner nærmest forkrøblede hæfteklammer der er skudt ½ ind
i sålen. Meen de river vel plysset i stykker i din DAF

> Du griner de forkerte steder.

*GG* Og jeg bliver ved (-:

> Kassen med grus/flint står naturligvis henne i den anden ende af
> pladsen.

Ja naturligvis-

> Når man så lige er faldet i søvn, bliver man vækket af ham der kommer
> og gruser hele pladsen.

Det er det rigtige tidspunkt ;c)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-12-04 20:49

> De hedder "Brodder" siger min norske kone. Det er sådan et råkostjern
> med en kraftig elastik, som man monterer uden på skoene. Kan vist kun
> købes i Norge.

Jeg går ud fra at du har skiftetøj med på turen.
Et par strømper udenpå skoene/støvlerne klarer det lille problem
Har dog også set omtalte dimser til salg i DK.

Det er 'vi' nogen der ikke synes

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-12-04 14:06

> Det resulterede i, at jeg i går kørte 251 km. bagved en Volvo S80 med
> tågebaglyset tændt. Vejret var stort set klart.

I S. kaldes de dumm-lys, afledt af tåge= dimma.

Også godt nyt år til dig.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-12-04 16:21

<snip mange tanker>

Folmer, du har det for godt.
Der er alt for lidt at lave for dig.
Hvis du havde mere at lave, så kunne du jo ikke tænke så meget.
Så det bedste må være at finde et andet job, hvor der er mere travlt.

Just kidding

> Godt nytår til alle.

Tak.
og i lige måde.
Husk at passe på, også i det nye år

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Leonard

Dato : 30-12-04 16:53

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Hvis du havde mere at lave, så kunne du jo ikke tænke så meget.

Jeg synes nu det er meget betryggende at Folmer har tid til at tænke
når han kører rundt i glatføre med 25 meter lastvognstog, også selvom
det er i Sverige ...

--
Leonard

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-12-04 17:44

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg synes nu det er meget betryggende at Folmer har tid til at tænke
> når han kører rundt i glatføre med 25 meter lastvognstog, også selvom
> det er i Sverige ...

Det har du ret i.
Det var også derfor den 'Just kidding' kom på

Bare det ikke er på denne måde det foregår:

'Her er godt og her er fred
til at sætte sig ned
tænke sine tunge tanker
til der kommer en og banker
da er det skik og bru'
at rejse sig og skylle u'

Frit oversat efter tekst set på en færge.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Peter Weis

Dato : 31-12-04 11:47

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

> 'Her er godt og her er fred
> til at sætte sig ned
> tænke sine tunge tanker
> til der kommer en og banker
> da er det skik og bru'
> at rejse sig og skylle u'

Den korte version:

Her kan man sidde i egne tanker,
indtil en anden på døren banker.

godt nytår
Peter

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-12-04 20:06

On Thu, 30 Dec 2004 16:53:25 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Jeg synes nu det er meget betryggende at Folmer har tid til at tænke
>når han kører rundt i glatføre med 25 meter lastvognstog, også selvom
>det er i Sverige ...

>--

Jeg er ikke helt sikker på i hvilken ånd du har skrevet dit indlæg,
Leonard?

Da der ikke er nogen smileys, går jeg ud fra, at det er let ironisk?

Det er mit indtryk, at der er bred enighed i denne gruppe om, at der
er for mange der tænker for lidt. Når man så tænker, så er det fanneme
også galt.

Hvordan vil du ha' det?

Du vil selvfølgelig have det godt, men ud over det, hvordan så...?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 30-12-04 21:24

>Jeg er ikke helt sikker på i hvilken ånd du har skrevet dit indlæg,
>Leonard?

Selvom det er et møgvejr, så har skrevet dette i en positiv ånd

Jeg er oprigtigt glad for at du sidder og tænker mens du kører på
vejene, i stedet for at sidde og sove, læse, se film, spise mad,
skrive breve, osv ... det med at tænke må altså være mere sikkert for
både dig selv og de trafikanter der er omkring dig.

--
Leonard

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-12-04 20:02

On Thu, 30 Dec 2004 16:21:24 +0100, "Uffe Bærentsen"
> [...]

>Hvis du havde mere at lave, så kunne du jo ikke tænke så meget.
>Så det bedste må være at finde et andet job, hvor der er mere travlt.

Hva' hævlede mener du nu med det? Jeg kørte jo lige så stærkt som
DAF'en kunne rende. ))

>Just kidding

>--

A ved det godt.

>--
>
>Tak.
>og i lige måde.
>Husk at passe på, også i det nye år

>--

Een er jo ikke forpligtiget ud over sine evner, men da een selv sidder
forrest i arrangementet, vil een gøre alt hvad een kan.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 31-12-04 11:53

Folmer Rasmussen wrote:

> Når der nu er 3-4 bakker på vej til Stockholm, hvor lastbiler har det
> svært med vejgrebet når der er faldet sne, kan det undre, at Vägverket
> ikke strør noget knust flint i indersporet på disse bakker.

Flint? Du mener den der stenart man i gamle dage brugte at knuse
og bruge som knive?? Kunne man så ikke lige så godt strø med knust
glas?

> Godt nytår til alle.

...og i lige måsen da..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-12-04 12:35

On Fri, 31 Dec 2004 11:53:13 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Flint? Du mener den der stenart man i gamle dage brugte at knuse
>og bruge som knive?? Kunne man så ikke lige så godt strø med knust
>glas?

>--

Ja, flint.

Lige præcis den stenart der blev brugt til fremstilling af knive i gl.
dage.

Det er hvad du finder i de "strøkasser" der er opstillet på de
stejleste bakker rundt omkring i Skandinavien. Når jeg siger knust, så
mener jeg knust.

Der findes intet der har så god friktion, bl.a. fordi det bliver
liggende.

Når det så bliver forår, kommer fejemaskinen og så ryger det tilbage i
kassen.

Den eneste ulempe er, at det kan give lakskader, hvis man ikke holder
afstand, men så kan man lære det, kan man.

>--

Venlig hilsen
Folmer