Søger erfaringer om '91 Skoda Octavia TDi
Fra : ///M

Dato : 30-12-04 09:53

En kammerat har kig på en '91 Skoda Octavia TDi.
Er der noget han skal være opmærksom på? Hvad er de to værste ting ved
bilen?

PS. Jeg har kigget på www.octaviaklub.dk men der står ikke så meget om den
model.

På hans vegne, tak

mvh
///M

Fra : TDN

Dato : 30-12-04 10:44

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> En kammerat har kig på en '91 Skoda Octavia TDi.
> Er der noget han skal være opmærksom på? Hvad er de to værste ting ved
> [...]

Det kan jeg da godt forstå...... Modellen kom først i 1997.

Mvh
Thomas

Fra : ///M

Dato : 30-12-04 13:26

> Det kan jeg da godt forstå...... Modellen kom først i 1997.

Hehe - ups - der skulle have stået 2001

Fra : phk

Dato : 30-12-04 12:31

> Hehe - ups - der skulle have stået 2001

Det har da været en promille der ville noget ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Deaster

Dato : 30-12-04 13:02

///M wrote:
> En kammerat har kig på en '91 Skoda Octavia TDi.
> Er der noget han skal være opmærksom på? Hvad er de to værste ting ved
> bilen?

At den ikke eksisterer?

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : ///M

Dato : 30-12-04 14:09

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> At den ikke eksisterer?

Tak fordi du henledte min opmærksomhed på det. Jeg har rettet spørgsmålet
til at omhandle en årgang 01 i stedet.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-12-04 14:49

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> En kammerat har kig på en '91 Skoda Octavia TDi.
> Er der noget han skal være opmærksom på? Hvad er de to værste ting ved
> bilen?

Hvilke en af dem, 90 el. 110 hk?. 90 hk. kan forekomme undermotoriseret, men
pga. dieselens moment gør den et hæderligt job. mekanisk er der ikke noget
at udsætte på den/ adskiller den fra andre brugte VW-produkter.
Af dårlige ting kan nævnes at det er et VW/Skoda-produkt, så du får
allemulige mere el. mindre intelligente 1. sprgs., 2.kommentarer hele tiden.

Fra : ///M

Dato : 31-12-04 01:36

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> [...]
> Af dårlige ting kan nævnes at det er et VW/Skoda-produkt, så du får
> allemulige mere el. mindre intelligente 1. sprgs., 2.kommentarer hele

Det er 90HK versionen. Tak for svaret i øvrigt

mvh
///M

Fra : Kim Kristensen

Dato : 31-12-04 02:54

> [...]
> En kammerat har kig på en '91 Skoda Octavia TDi.
> Er der noget han skal være opmærksom på? Hvad er de to værste ting ved

Der er en brugttest her
http://www.bilnorge.no/pdf/2003_-_BRUKT-TESTER/04-03_Skoda_Octavia.pdf hvor
de i øvrigt er ret positive.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 31-12-04 09:58

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der noget han skal være opmærksom på? Hvad er de to værste ting ved
> bilen?

Min fars 2002er 90 hk TDI har lige rundet 80.000 km. Der har kun været
udgifter til service!

Han har valgt at bokstune den, da den virker forholdsvis svar i std. trim.
Det har desværre medført, at koblingen har tendens til at glide i det kolde
vejr. (Der kommer i løbet af kort tid en forstærket kobling i).
Rullefeltsmålinger viste en nuværende effekt/moment på 121 hk/320 nm.
Imponerende i forhold til std. trim.

\Mandal
P.s Boksen er fra Langberg

Fra : Mogens

Dato : 31-12-04 10:11

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERNESedb.dk> skrev i en meddelelse

> Rullefeltsmålinger viste en nuværende effekt/moment på 121 hk/320 nm.
> Imponerende i forhold til std. trim.

Jep - dét må man sige.
Hvad med brændstoføkonomien før og efter tuningen?

Fra : Janner

Dato : 31-12-04 11:45

> Jep - dét må man sige.
> Hvad med brændstoføkonomien før og efter tuningen?

Med Landberg boks ruller min Octavia 18-20 km. literen der sågar landbergs
aflagte Octavia.

Har intet ondt at sige om bilen den kører bare perfekt, men overvejer at
købe en billigere bil da jeg pludseligt er gået fra have 125 km. til job til
have 4 kilometer ... hmmm

Hygge

Jan

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 31-12-04 13:36

"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> skrev i en meddelelse

> Har intet ondt at sige om bilen den kører bare perfekt, men overvejer at
> købe en billigere bil da jeg pludseligt er gået fra have 125 km. til job
til
> have 4 kilometer ... hmmm

Øv...........det er fanme kedeligt, du skal af med en fed bil + du kan ikke
melde dig "pjæk" syg det var sq' ikke særligt velovervejet

--
Hilsen
Dennis Pedersen