Råd ved køb af sænket bil!?
Fra : Anden

Dato : 30-12-04 01:00

Hej,
Jeg er stødt på en brugt bil der er sænket - bilen er i fin stand, men som
skrevet - sænket -
Kan man "hæve" den igen og er det nemt at gå til? (det er en Opel Kadett 1,4
3d. S)

mvh.
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 01:54

"Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrevet - sænket -
> Kan man "hæve" den igen og er det nemt at gå til? (det er en Opel Kadett

Ja det kan man godt, det kræver 4 nye fjedre i original længde, det er noget
man sagtens kan gøre selv, men kræver lidt specialværktøj, ved ikke lige
hvordan fjedrebenene sidder monteret på en Kadet, men du skal ihvertfald
bruge fjederværktøj, en slags skruetvinge til fjedrene.

Mvh.

Dannie

Fra : Aksel

Dato : 30-12-04 14:57

> [...]
> skrevet - sænket -
> Kan man "hæve" den igen og er det nemt at gå til? (det er en Opel Kadett

Den bør være billigere end en der ikke er ændret, sænkning giver et signal
om "Brian" og dermed at bilen har fået tæsk.

Hilsen Aksel

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 15:20

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> "Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den bør være billigere end en der ikke er ændret, sænkning giver et signal
> om "Brian" og dermed at bilen har fået tæsk.

Min Rover er da sænket - uden at have fået specielt flere tæsk end andre
biler....

> Hilsen Aksel

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 16:59

Hvis ikke den er voldsænket, hvad med så at beholde sænkningssættet på.
Jeg har haft 3 af slagsen (Van) som firmabil da de i sin tid var moderne,
større gyngehest findes da ikke.

> Den bør være billigere end en der ikke er ændret, sænkning giver et signal
> om "Brian" og dermed at bilen har fået tæsk.

Snikke-snak, jeg har altid sænket min biler, og hvis der er nogen der ikke
har pryglet sine biler er det edder..... mig.
Det kunne jo netop være fordi at det er en der sætte pris på bilen at der er
gjort lidt ud af den.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Anden

Dato : 31-12-04 00:55

Jeg siger tak for svarene - jeg købte ikke bilen,
jeg tænkte også straks "Brian" hvilket også stemte med mislyde fra
motoren...

mvh.
anders