Hvad betyder Estiva?
Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 29-12-04 17:58

Hej
Jeg har lidt kig på følgende bil:

http://www.bilzonen.dk/findbilen/annoncevisning:findbilen=1:advert_id=865642

Der står at det er en "estiva"
Førhen mener jeg at det bøted at der bl.a. var aircon i - er dette stadig
tilfældet?

Vh
Carsten Axelsen

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 18:10

> [...]
>
> Der står at det er en "estiva"
> Førhen mener jeg at det bøted at der bl.a. var aircon i - er dette stadig

Det tror jeg ikke du skal regne med her, dels står der ikke noget om A/C,
dels har den soltag det plejer ikke at være kombineret i den prisklasse, der
er som regel enten / eller.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Mogens

Dato : 29-12-04 21:38

http://www.bilzonen.dk/findbilen/annoncevisning:findbilen=1:advert_id=865642

Er det ikke denne?
Fiat Punto, 1,2 Active

> [...]
> dels har den soltag det plejer ikke at være kombineret i den prisklasse,

"Estiva" er luksus, når vi taler om Fiat Marea.
Den har det hele...

Fra : Mogens

Dato : 29-12-04 21:39

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fiat Punto, 1,2 Active

A/C,

> "Estiva" er luksus, når vi taler om Fiat Marea.

Måske forhandleren på den måde ønsker at indikerer,
at Activa-udgaven også har en del ekstra features :)

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 09:29

> [...]
A/C,
> der
>
> "Estiva" er luksus, når vi taler om Fiat Marea.

Nu er det jo heller ikke en Marea, men en en Punto, som er halvanden tak
mindre/billigere.
Men nuvel, jeg skal ikke gøre mig klog på Fiat, det var bare helt generelt
at når en lille bil i en udstyrsmodel har soltag så har den sjældent A/C.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Per O.

Dato : 29-12-04 22:28

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenfjern@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:41d2e223$0$235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
>
> Der står at det er en "estiva"
> Førhen mener jeg at det bøted at der bl.a. var aircon i - er dette stadig

Hos Fiat betyder Estiva at bilen har aircondition! Har selv haft en Fiat
Bravo Estiva.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : John Sahl

Dato : 29-12-04 22:46

Per O. wrote:
> Hos Fiat betyder Estiva at bilen har aircondition! Har selv haft en
> Fiat Bravo Estiva.

Desværre ikke i alle tilfælde, men det betyder om ikke
andet at det er en udstyrsversion

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Per O.

Dato : 29-12-04 23:09

> Desværre ikke i alle tilfælde, men det betyder om ikke
> andet at det er en udstyrsversion

Min Fiat forhandler er nu af en anden opfattelse. Men han er jo kun
forhandler så måske ved han ikke hvad hans bilers navne betyder!

Per O.

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 23:31

> Min Fiat forhandler er nu af en anden opfattelse. Men han er jo kun
> forhandler så måske ved han ikke hvad hans bilers navne betyder!

Det er korrekt - de fleste forhandlere ved ikke en skid om biler i forhold
til de fleste skribenter i denne gruppe - og det er ikke bare "smart talk".

--
/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 29-12-04 23:42

Per O. wrote:
> Min Fiat forhandler er nu af en anden opfattelse. Men han er jo kun
> forhandler så måske ved han ikke hvad hans bilers navne betyder!

Du mener en bilsælger der ved mere end der står i hans
tildelte brochurer og prislister?

Fra : Per O.

Dato : 30-12-04 22:08

> Du mener en bilsælger der ved mere end der står i hans
> tildelte brochurer og prislister?

Tjaeee .. de findes.
Hvad er din baggrund for at vide mere end bilsælgeren ?

Per O.

Fra : Mogens

Dato : 30-12-04 22:17

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaeee .. de findes.
> Hvad er din baggrund for at vide mere end bilsælgeren ?

Tillad mig at indskyde en kvalificeret bemærkning her:
En dag "optrådte" jeg i den lokale Toyotaforhandlers showroom,
hvor jeg hilste på den nye medarbejder - en tidligere selvstæn-
dig forhandler af børnetøj!

Da jeg spurgte ham om baggrund for ansættelsen, sagde han, at
det jo ikke handler om at interessere sig for biler, men om dét
at kunne SÆLGE varen.

Brugtvognsprisen fortalte kollegerne ham (man afgav aldrig den
endelige pris uden at have vendt emneren til fyraften/morgen-
møde), ligesom de nye modellers kvaliteter var et spørgsmål om
at læse importørens materiale/salgsmøder/præsentationer.

Ovenstående oplevede jeg på samme vis hos Toyota i Esbjerg.
"Toyota-Kurt" kunne godt lide at handle, men han vidste ikke en
kæft om biler (eget udsagn fra ham)

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 22:36

> Ovenstående oplevede jeg på samme vis hos Toyota i Esbjerg.
> "Toyota-Kurt" kunne godt lide at handle, men han vidste ikke en
> kæft om biler (eget udsagn fra ham)

Hvis jeg skulle ansætte sælgere, ville jeg også lægge mere vægt på personens
salgserfaring, end hans bil-kompetence.

Man kunne frygte, at bilnørderne i salgsstillingere ville ende som
produkt-beskrivere - og det rykker ikke i salgs-sammenhæng overfor hr og fr
Danmark.

Men.....for mig...og for dig...og for mange andre herinde er det dog stadig
chokerende, at de ofte ikke ved en skid om deres egne biler... på den anden
side behøver jeg dem personligt ikke i købsfasen..Jeg inhenter selv den
nødvendige information.

Belastende er det dig, at for eksempel Ford ved "Biler i Bella" ikke kunne
stille med en mand, der vidste, hvor den nye Mondeo er galvaniseret i
karrossen, og hvor den ikke er. Dette ville irritere mig i en
købssituation - men på den anden side ville jeg formentlig stille
detailspørgsmålene til Ford Danmark på mail - og så få deres svar.

(Det bliver ikke bedre af at de (i afmagt og uvidenhed) påtaget selvsikkert
sagde: "Alle de steder, hvor det er nødvendigt.".. Tsk-tsk..

Sælgeren skal for mig bare lave kaffe, udlevere nøgler og lægge kontrakten
frem - og så ellers være et behageligt møde med Fård-manden.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 30-12-04 22:47

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sælgeren skal for mig bare lave kaffe, udlevere nøgler og lægge kontrakten
> frem - og så ellers være et behageligt møde med Fård-manden.

Jeg vil mene, der er forskel på de 2 sælgere.
Hos en forhandler skal sælgeren kunne handle en vare.
På en udstilling skal sælgeren vide noget om bilen.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 23:04

> Jeg vil mene, der er forskel på de 2 sælgere.
> Hos en forhandler skal sælgeren kunne handle en vare.

> På en udstilling skal sælgeren vide noget om bilen.

Du har ret.

--
/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 30-12-04 23:11

Per O. wrote:

> Tjaeee .. de findes.

Men de er desværre for sjældne, men selvfølgelig findes de.

> Hvad er din baggrund for at vide mere end bilsælgeren ?

En ganske stor interesse for biler, og der i blandt for
mærket Fiat. Dette betyder blandt andet at jeg besidder
en bestyrelsespost i Fiat Klub Danmark så jeg har da
hørt lidt om hvad de indeholder.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-12-04 23:22

On Thu, 30 Dec 2004 23:11:18 +0100, "John Sahl"
<spamtrap7@mandezonen.dk> wrote:

> [...]
>mærket Fiat. Dette betyder blandt andet at jeg besidder
>en bestyrelsespost i Fiat Klub Danmark så jeg har da

Nu er jeg selv medlem af bemeldte klub.

Personligt ville jeg ikke påføre et medlemskab af denne klub i mit CV.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : John Sahl

Dato : 30-12-04 23:45

Folmer Rasmussen wrote:
> Nu er jeg selv medlem af bemeldte klub.

Det ved jeg godt, sidder ind i mellem og savner lidt input
fra din hånd i klubbens forum

> Personligt ville jeg ikke påføre et medlemskab af denne klub i mit CV.

Det må du meget gerne uddybe for mig, enten her eller
på min mail, der er trods alt kommet en del nyt blod til.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-12-04 00:01

On Thu, 30 Dec 2004 23:45:16 +0100, "John Sahl"
> [...]

>Det må du meget gerne uddybe for mig, enten her eller
>på min mail, der er trods alt kommet en del nyt blod til.

Jeg vil foretrække mail, men jeg mener ikke jeg har din?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 31-12-04 00:03

> Jeg vil foretrække mail...

Nu var det ellers lige ved at blive spændende

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-12-04 00:16

On Fri, 31 Dec 2004 00:03:17 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

>Nu var det ellers lige ved at blive spændende

>--

Næh.

Det er s'gu nok ikke klubbens skyld.

Jeg har ikke selv checket grundigt nok ud hvad det var jeg meldte mig
ind i.

Medlemmerne er simpelthen for unge til mig. Jeg forstår jo fanneme
ikke det halve af hvad de siger/skriver. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : John Sahl

Dato : 31-12-04 00:33

Folmer Rasmussen wrote:
> Det er s'gu nok ikke klubbens skyld.

Det er i al fald svært at gøre andet som klub end at forsøge
at give det størstedelen af medlemmerne forespørger.

Hvad er det præcist du savner?

> Jeg har ikke selv checket grundigt nok ud hvad det var jeg meldte mig
> ind i.

Men med dit medlemskab og en smule aktivitet fra din side
kunne du måske hjælpe med at højne aldersgennemsnittet?

> Medlemmerne er simpelthen for unge til mig. Jeg forstår jo fanneme
> ikke det halve af hvad de siger/skriver. *LOL*

Jeg håber da, at du trods alt har opdaget, at vi er nogen der
forsøger at opfordre folk til, at skrive på rimelig almindeligt
dansk på forummet *S*

Fra : Mogens

Dato : 31-12-04 09:22

> Jeg håber da, at du trods alt har opdaget, at vi er nogen der
> forsøger at opfordre folk til, at skrive på rimelig almindeligt
> dansk på forummet *S*

I øjeblikket oplever man det samme på de uofficielle
fora, der er i Alfa Romeomæssig sammenhæng i DK.
(Alfa-klubben har ikke en web, der kan bruges til noget).

På disse fora boltrer "de unge" sig også i sådan grad,
at det er tæt på at være uinteressant for de lidt ældre.
Faktisk var der een "ung", der dristede sig til at nævne,
at de gamle burde "gå hjem og vugge..."

Fra : John Sahl

Dato : 31-12-04 10:57

Mogens wrote:
> I øjeblikket oplever man det samme på de uofficielle
> fora, der er i Alfa Romeomæssig sammenhæng i DK.
> (Alfa-klubben har ikke en web, der kan bruges til noget).

Jeg har konfereret en del med Verner fra Alfaklubben og der
er ingen tvivl om at de med både deres klubs, men også deres
medlemmers alder har en hel anden sammensætning end vi har
i Fiat-klubben, det gør forholdene ret forskellige, men vi
forsøger om ikke andet at lære en del fra dem, uanset det ikke
er alt vi er enige i.

> På disse fora boltrer "de unge" sig også i sådan grad,
> at det er tæt på at være uinteressant for de lidt ældre.
> Faktisk var der een "ung", der dristede sig til at nævne,
> at de gamle burde "gå hjem og vugge..."

Trist holdning, jeg håber der kan være plads til alle, det er dog
en stor fælles interesse som burde kunne trække folks enighed
om ikke for ønskerne man har for bilen, så for mærket eller
ånden i en bilklub.

Der er tydelig forskel på folks ønsker, men generelt ses det at
de "ældre" ønsker så originale biler som muligt og de unge vil
tune og style.. De to ønsker crasher tit kraftigt med hinanden
desværre.

Fra : Mogens

Dato : 31-12-04 14:47

> [...]
> i Fiat-klubben, det gør forholdene ret forskellige, men vi
> forsøger om ikke andet at lære en del fra dem

Alfa-klubbens største problem her og nu er den mangelfulde
web-side - den er statisk og ikke aktiv...

> generelt ses det at de "ældre" ønsker så originale biler som muligt
> og de unge vil tune og style.

Dét er problemet!

Fra : John Sahl

Dato : 31-12-04 15:00

Mogens wrote:
> Alfa-klubbens største problem her og nu er den mangelfulde
> web-side - den er statisk og ikke aktiv...

Der kunne jeg godt yde lidt assistance hvis interessen er der.
Der findes jo en del systemer og jeg har et specifikt i tankerne
der er ret godt og let at vedligeholde. Kender du deres
webmaster kan du få ham til at smide mig en mail.

Fra : Mogens

Dato : 31-12-04 15:11

> Der kunne jeg godt yde lidt assistance hvis interessen er der.
> Kender du deres webmaster kan du få ham til at smide mig en mail.

Der er jo slet slet ingen tvivl om at Franz kunne bruge
denne hjælp! - dét har de skrevet meget om. Jeg flyr
red. Dyrlund en mail...

Fra : John Sahl

Dato : 31-12-04 15:23

Mogens wrote:
> Der er jo slet slet ingen tvivl om at Franz kunne bruge
> denne hjælp! - dét har de skrevet meget om. Jeg flyr
> red. Dyrlund en mail...

Helt fint, så finder vi ud af hvad de har brug for.

Fra : John Sahl

Dato : 31-12-04 00:18

Folmer Rasmussen wrote:
> Jeg vil foretrække mail, men jeg mener ikke jeg har din?

Bare svar på dette indlæg, jeg bruger en valid adresse *S*

Fra : Per O.

Dato : 31-12-04 04:34

> [...]
> mærket Fiat. Dette betyder blandt andet at jeg besidder
> en bestyrelsespost i Fiat Klub Danmark så jeg har da

Point taken!

Jeg løste mit Fiat problem ved at sælge Bravoen! Og så købte jeg altså ikke
en Fiat igen .. det turde jeg simpelthen ikke efter alt det bøvl jeg havde
med den bil. Den kørte som en drøm, men resten!!!!!!!!

Per O.

Fra : John Sahl

Dato : 31-12-04 10:51

Per O. wrote:
> [...]
> altså ikke en Fiat igen .. det turde jeg simpelthen ikke efter alt
> det bøvl jeg havde med den bil. Den kørte som en drøm, men

Sådan er det jo desværre med alle mærker ind i mellem,
jeg er dog ikke blind for at folk oplever italienske tilstande
primært med de ældre Fiat'er

Fra : Per O.

Dato : 31-12-04 13:22

> Sådan er det jo desværre med alle mærker ind i mellem,
> jeg er dog ikke blind for at folk oplever italienske tilstande
> primært med de ældre Fiat'er

Min var fra 1997 og købt som ny. Det første værkstedsbesøg var mindre end
tre uger efter købet! Men det er jo også flere år siden!

Per O.

Fra : John Sahl

Dato : 31-12-04 13:35

Per O. wrote:
> Min var fra 1997 og købt som ny. Det første værkstedsbesøg var mindre
> end tre uger efter købet! Men det er jo også flere år siden!

Min lillebror havde en ny 1997 Brava 1.6SX som gjorde
det pænt bedre end den nye Astra den erstattede hos ham,
ingen problemer med Fiat'en, mens der med hans Astra
ikke var andet end konstante problemer, så sådan er der
jo så meget.

Jeg kender mange tilfredse bilejere, men også nogen der
siger som du, dem der siger som du, vægter generelt højere
i folks tanker end dem der roser et bilmærke.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-12-04 13:51

On Fri, 31 Dec 2004 13:35:25 +0100, "John Sahl"
> [...]

>siger som du, dem der siger som du, vægter generelt højere
>i folks tanker end dem der roser et bilmærke.

Tja, for mit vedkommende har jeg været ovenud tilfreds med min Stilo
JTD 115 hk.

Den har nu kørt 55.000 km. uden nogen som helst problemos.

Sammenligner man den med de øvrige biler i klassen, har den suverænt
meget mere udstyr end de andre. Det er naturligvis standardudstyr vi
taler om.

F.eks.:

Bi-zone klima
Tempostat
Bagsæde regulerbart i alle retninger, undtagen op/ned.
Flybord bag/højre
Audio-betjening på rat.
Ind/udstigningslys i fordøre.
Follow me home lys.
Osv.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per O.

Dato : 31-12-04 15:48

> [...]
>
> Bi-zone klima
> Tempostat
> Bagsæde regulerbart i alle retninger, undtagen op/ned.

Det var faktisk det elektriske system, og derme en del af ekstraudstyret,
som gjorde knuder, og ikke virkede tilfredsstillende.Undervogn og motor var
fremragende, men det elektriske system var en vits. At opgradere fra en
Astra er vel nemt .. det kan da kun gå fremad!

Per O.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-12-04 02:21

Per O. skrev:

> "Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenfjern@get2net.dk> skrev
>
> Hos Fiat betyder Estiva at bilen har aircondition! Har selv haft en
> Fiat Bravo Estiva.

Men der findes altså Estive biler i Danmark (Bravo/a) som *ikke* har aircon

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 09:31

> [...]
>
> Hos Fiat betyder Estiva at bilen har aircondition! Har selv haft en Fiat

Nu kan man jo nok ikke sammenligne Punto med Bravo, bare fordi de har sammen
udstyrsnavn betyder det ikke at de lige har samme udstyrniveau. Den
billigste vil som regel have lidt mindre udstyr for at undgå at prisen går
amok.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : jakob

Dato : 30-12-04 10:30

jeg har en fiat tipo 1,6 Estiva fra '94, men der er soltag og ikke A/C

mvh jakob

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 23:32

> Der står at det er en "estiva"

Det er italiensk og betyder "resume"..

Det må jo være "den korte version" af det hele.. He-he...

> Førhen mener jeg at det bøted at der bl.a. var aircon i - er dette stadig
> tilfældet?

Det er en "udstyrsmodel", og på mange af de større biler ved Fiat (f.eks.
Merea) ER der aircon i - men det ser ikke ud til, at der er det på den lille
model der.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per O.

Dato : 30-12-04 22:09

> [...]
>
> Det er en "udstyrsmodel", og på mange af de større biler ved Fiat (f.eks.
> Merea) ER der aircon i - men det ser ikke ud til, at der er det på den

Den eneste forskel på min Fiat Bravo og de andre i butikken var netop
aircon, og min hed Estiva, og det gjorde de andre ikke.

Per O.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 22:28

> Den eneste forskel på min Fiat Bravo og de andre i butikken var netop
> aircon, og min hed Estiva, og det gjorde de andre ikke.

Det kan også sagtens passe.

--
/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 30-12-04 23:13

Per O. wrote:
> Den eneste forskel på min Fiat Bravo og de andre i butikken var netop
> aircon, og min hed Estiva, og det gjorde de andre ikke.

Men udstyret er desværre ikke ens i alle de modeller
der hedder Estiva, jeg har selv tidligere fejlagtigt troet
at Estiva var lig med aircon.

Fra : Peter Weis

Dato : 31-12-04 11:47

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

> Det er italiensk og betyder "resume"..

Betyder det ikke sommer- ?
Estivo betyder sommer. Det kan så bruges som tillægsord, fx i casa estiva
som betyder et sommerhus eller et havehus.

mvh
peter

Fra : Mogens

Dato : 31-12-04 12:18

Jep! - http://babelfish.altavista.com

Fra : Verner Olsen

Dato : 31-12-04 14:06

On 31 Dec 2004 10:46:44 GMT, Peter Weis <p.weis@email.dk..slet> wrote:

>Betyder det ikke sommer- ?
>Estivo betyder sommer. Det kan så bruges som tillægsord, fx i casa estiva
>som betyder et sommerhus eller et havehus.

Hov - Så må min Stilo være en "dobbelt Estiva" - Der er både Aircon og
"Soltag"

>peter

Verner

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-12-04 14:00

On Fri, 31 Dec 2004 14:05:34 +0100, Verner Olsen
<here@nowhere.invalid> wrote:

>Hov - Så må min Stilo være en "dobbelt Estiva" - Der er både Aircon og
>"Soltag"

>--

Er du sikker på at det ikke får en betydning hen i retning af lumbago,
hvis du misbruger dine features? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Verner Olsen

Dato : 31-12-04 14:15

On Fri, 31 Dec 2004 14:00:08 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Er du sikker på at det ikke får en betydning hen i retning af lumbago,
>hvis du misbruger dine features? *LOL*

Det går lige - Skyvinduet bruges næsten kun når vi "Er ude og Cruise"
Aircon'en er mere til Allroundbrug

>Folmer

Verner

Fra : phk

Dato : 03-01-05 16:11

"Peter Weis" <p.weis@email.dk..slet> skrev i en meddelelse

> Betyder det ikke sommer- ?

> Estivo betyder sommer. Det kan så bruges som tillægsord, fx i casa estiva
> som betyder et sommerhus eller et havehus.

É vero. Come sai? Parli Italiano?

--
Per, Esbjerg
Due volte in Italia queste Estate

Fra : Peter Weis

Dato : 03-01-05 18:22

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

> É vero. Come sai? Parli Italiano?

Sto bene, grazie mille. Parlo poco italiano.

Peter

Fra : phk

Dato : 04-01-05 12:13

> Sto bene, grazie mille. Parlo poco italiano.

En lille fejl - jeg skrev ikke come stai, men come sai ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Peter Weis

Dato : 05-01-05 18:00

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

> En lille fejl - jeg skrev ikke come stai, men come sai ;)

Jeg skal vist snart til at bruge et større font i min newsreader.

mvh
Peter

Fra : phk

Dato : 06-01-05 13:18

> Jeg skal vist snart til at bruge et større font i min newsreader.

Det starter med større fonts til arbåndsuret, så udvikler det sig :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Peter Weis

Dato : 06-01-05 18:00

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

> Det starter med større fonts til arbåndsuret, så udvikler det sig :)

Så længe jeg kan se viserne, går det. Nå-ja, der skal selvfølgeligt også
være strøm på batteriet

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 16:33

> Betyder det ikke sommer- ?
> Estivo betyder sommer. Det kan så bruges som tillægsord, fx i casa estiva
> som betyder et sommerhus eller et havehus.

Det giver i hvert fald mere mening end resume..

Men hvorfor oversætter samme oversætter, som Mogens linker til, til summery
på engelsk..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 03-01-05 18:38

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

> Men hvorfor oversætter samme oversætter, som Mogens linker til, til
> summery på engelsk..?

Der står i hvert fald ikke summAry. Måske der skulle have stået summerly.

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 19:52

> Der står i hvert fald ikke summAry. Måske der skulle have stået summerly.

Ok..

/Jan W Nielsen

Fra : phk

Dato : 04-01-05 12:14

> Ok..

Måske sommerlig - det er som skrevet et tillægsord.

--
Per, Esbjerg

Fra : Peter Weis

Dato : 05-01-05 18:00

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

> Måske sommerlig - det er som skrevet et tillægsord.

I en oversættelse til engelsk?

mvh
Peter

Fra : phk

Dato : 06-01-05 13:18

> I en oversættelse til engelsk?

Summerly?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-12-04 18:50

Karen Stricker & Carsten Axelsen skrev:
> Førhen mener jeg at det bøted at der bl.a. var aircon i - er dette
> stadig tilfældet?

Nej det er lidt diffust... Jeg har ikke gennemskuet hvad Estiva betyder på
de senere udgaver...
Du må se på den enkelte bil.

Den angivne URL henviser dog ikke til en Estive men til en Active

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 30-12-04 12:01

> Du må se på den enkelte bil.
>
> Den angivne URL henviser dog ikke til en Estive men til en Active

Jeps, men i beskrivelsen står der "Estiva"

Godt nytår

Carsten

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 30-12-04 16:56

> Den angivne URL henviser dog ikke til en Estive men til en Active

Jeps, men der står "estiva" i beskrivelsen

VH
Carsten