Billige reservedele top 10
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 29-12-04 16:42

Hejsa

Nogen der kan hjælpe med en Top 10 over bilmærker med billigste
reservedele? Det gælder dog kun de mest gængse bilmærker.

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-04 16:49

On Wed, 29 Dec 2004 16:42:24 +0100, Bo Kamp Dudek wrote:

> Nogen der kan hjælpe med en Top 10 over bilmærker med billigste
> reservedele? Det gælder dog kun de mest gængse bilmærker.

Frit fra hukommelsen med uorignale dele.

1. Golf 2
2. Ford Escort ~1988
3. Open Kadett
4. Toyota Corolla xx80/90
5. Ford Sierra (!)
6. Citroën AX
7. Citroën ZX
8. Peugeot 205
9. Peugeot 306/309
10. Nissan Sunny

Så'en cirka noget i den stil Byt selv lidt rundt på dem da noget til
den ene er dyrere end til den anden og omvendt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : ENN

Dato : 29-12-04 16:55

Hmmm
BMW E46 havde i sidste nr af FDM`s Motor nogle meget lave res dels priser
indekset var under 100 hvad er det på de andre nævnte bilmærker??

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.29.15.49.21.466149@for.contactinfo...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-04 17:03

On Wed, 29 Dec 2004 16:55:12 +0100, ENN wrote:

> Hmmm
> BMW E46 havde i sidste nr af FDM`s Motor nogle meget lave res dels priser
> indekset var under 100 hvad er det på de andre nævnte bilmærker??

Aner det ikke - jeg kender intet til reservedelsindex da de som regel går
ud fra originale dele købt hos forhandleren - og er der noget som er dyrt
så er det netop at gøre det

En af grundene til at en Saab9000 er så dyr at forsikre er at den jo er
dyr i dele (siger forsikringerne) ... den er bare alt andet end dyr - hvis
man køber de rigtige steder, fx. Sverige.

Så et reservedelsindex er IMHO mere til forvirring end nytte.

Den "rigtige" måde at se priser på IMHO er, at shoppe rundt hos de
forskellige pushere og se hvad de skal have for lortet - er man til
originale dele så kigger man hos den uafhængige forhandler som ikke har
et dyrt showroom.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-12-04 20:55

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev

> 3. Open Kadett

Jeg var helt sikker på at Opel skulle med i top 10, men at de også havde
lavet en caprioletudgave af Kadetten vidste jeg ikke

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-04 21:53

On Wed, 29 Dec 2004 20:54:50 +0100, Uffe Ravn wrote:

> Jeg var helt sikker på at Opel skulle med i top 10, men at de også havde
> lavet en caprioletudgave af Kadetten vidste jeg ikke

LOL good point

Fra : Deaster

Dato : 30-12-04 13:02

Uffe Ravn wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev

> Jeg var helt sikker på at Opel skulle med i top 10, men at de også
> havde lavet en caprioletudgave af Kadetten vidste jeg ikke

Ved godt det var for sjov, men jo der er rent faktisk blevet lavet Kadett
Cabriolet.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-12-04 13:10

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev
:

> Ved godt det var for sjov, men jo der er rent faktisk blevet lavet Kadett
> Cabriolet.

Næh dog! Billeder?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-12-04 13:34

On Thu, 30 Dec 2004 13:10:10 +0100, Uffe Ravn wrote:

> Næh dog!

Den er go' nok

Fra : Soren pedersen

Dato : 30-12-04 13:30

Uffe Ravn wrote:

> [...]
>
> Jeg var helt sikker på at Opel skulle med i top 10, men at de også
> havde lavet en caprioletudgave af Kadetten vidste jeg ikke

Mon ikke der hentydes til rusthullerne ?

Mvh
Søren

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-12-04 13:34

On Thu, 30 Dec 2004 12:30:18 +0000, Soren pedersen wrote:

> Mon ikke der hentydes til rusthullerne ?

ROFL

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-12-04 14:12

"Soren pedersen" <smp@munchweb.dk> skrev

> Mon ikke der hentydes til rusthullerne ?

I så fald, har min Rekord ingen A/C

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Mogens

Dato : 29-12-04 17:10

www.fdm.dk -> f.eks. 10/2003
www.fdm.dk/motor/pdf/10-2003/14-16.pdf

Fra : Kim Kristensen

Dato : 30-12-04 00:07

> [...]
>
> Nogen der kan hjælpe med en Top 10 over bilmærker med billigste
> reservedele? Det gælder dog kun de mest gængse bilmærker.

Det er dæleme svært at svare på uden at kende priserne på alle stumper til
alle gængse biler, og det tror jeg ikke der er nogen der gør. Fiat er en af
de billigste at hvis man sammenligner del til del, måske de billigste?

Hvad skal du bruge det til?

Med venlig hilsen Kim