hjææællpp bil smadret...
Fra : thomas bærbar

Dato : 29-12-04 16:25

Hejsa allesammen

Vi har i 3 mdr glædet os som små børn til den 3 januar hvor vi skulle have
vores nye opel zafira limited.

vi har givet vores gamle opel astra i byttenog skulle aflevere den mandag
når vi hentede den nye.

Nu er konen blevet påkørt bagfra og astraen er totalskadet !!!

Er det vores bil ?? skal vi have forsikringen udbetalt og så give
forhandleren penge istedet for bil eller er bilen forhandlerens ??

HJÆÆÆLP

er der nogen erfaringer derude..

Thomas

Fra : Bo Velschow

Dato : 29-12-04 16:38

> Nu er konen blevet påkørt bagfra og astraen er totalskadet !!!
>
> Er det vores bil ?? skal vi have forsikringen udbetalt og så give
> forhandleren penge istedet for bil eller er bilen forhandlerens ??

Surt show! Forhåbentlig er konen OK?? Tænker på piskesmæld osv..

Mht. bilen er den vel stadig jeres - dvs. I skal klare det praktiske med
forsikringen uanset, at I har en igangværende handel med bilforhandleren. Da
den nu smadrede bil måske ville have repræsenteret en større værdi for
forhandleren, end det I får fra forsikringen, kan det jo godt være,
forhandleren kræver en fornyelse af vilkårene for handlen (dvs. flere penge
på bordet)..

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Leo Jensen

Dato : 29-12-04 16:45

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> forhandleren, end det I får fra forsikringen, kan det jo godt være,
> forhandleren kræver en fornyelse af vilkårene for handlen (dvs. flere

Hvis den er totalskadet er det da nærmere omvendt. Normalt får man den
allerbedste pris ved at sælge sin bil til forsikringen på den måde, så
økonomisk tror jeg ikke det er en ulempe. Om det så er forhandleren eller
den nuværende ejer der skummer fløden aner jeg ikke.

Leo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-04 17:10

thomas bærbar telepaterede følgende til sin PC:
> Er det vores bil ?? skal vi have forsikringen udbetalt og så give
> forhandleren penge istedet for bil eller er bilen forhandlerens ??

Det er jeres bil.

Værdien bliver sat efter, hvad den er værd hos en forhandler. I har en
slutseddel med bilens pris på, hvorfor der skal gå noget gruelig galt for at
I ikke får det, som forhandleren har givet. I kan - alt efter hvad I har
fået - måske få mere...

I kan få problemer med at få den nye bil udleveret, da I jo ikke kan lægge
udbetaligen i form af bilen.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 17:20

> I kan få problemer med at få den nye bil udleveret, da I jo ikke kan lægge
> udbetaligen i form af bilen.

Ja det kunne blive at problem, forsikringen er ikke så hurtig.
Men når først taksator har erklæret bilen totalskadet, burde i kunne få
jeres bank til at låne jer pengene på fornuftige vilkår.
Med mindre i selvfølgelig selv har dem i baglommen :)

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : thomas bærbar

Dato : 29-12-04 17:21

hejsa allesammen

UPDATE

jeg har nu forhandlet en ny pris med forhandleren, og bilen bliver takseret
imorgen.

iflg internettet bør jeg kunne få ca 40.000 for bilen, det samme som
forhandleren gav i byttepris. (noget af det han gav var diog i form af
rabat.)

Men vi skulle have hentet bilen mandag eftermiddag, hvor længe skal vi regne
med at forsikringen er om at sende checken ???

jeg kan godt trække de 40.000 på kassekreditten men, det er lige på grænsen

Fra : Mogens

Dato : 29-12-04 17:24

"thomas bærbar" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

> Men vi skulle have hentet bilen mandag eftermiddag

Sørg nu for, at der står 2005 på reg. attesten !!
Ellers koster det dig >10.000 kr, når bilen skal sælges!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-04 17:31

thomas bærbar telepaterede følgende til sin PC:
> Men vi skulle have hentet bilen mandag eftermiddag, hvor længe skal
> vi regne med at forsikringen er om at sende checken ???

Hvis I bliver enige går der ikke særlig længe. Da jeg fik smadre en bil tror
jeg kun at der gik et par dage fra vi blev enige til jeg havde pengene...

> jeg kan godt trække de 40.000 på kassekreditten men, det er lige på
> grænsen

Så har du jo ingen problemer...
Pengene kommer jo, og det ved både du og banken så et par kr. i overtræk et
par dage skulle vel ikke gøre noget...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 17:57

> UPDATE
>
> jeg har nu forhandlet en ny pris med forhandleren, og bilen bliver
takseret
> imorgen.

Gav han dig så noget rabat?

/Claus

Fra : thomas bærbar

Dato : 29-12-04 18:09

ca 10.000, ikke meget men bedre end ingenting

thomas

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 18:13

> ca 10.000, ikke meget men bedre end ingenting

***LOL***

Du kan bare sende dem til mig hvis ikke du har brug for dem.

Så kan du bare håbe på at forsikringen betaler mere end de 40.000 for din
gamle Astra.
Så blev det jo til held i uheld.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-04 18:27

thomas bærbar telepaterede følgende til sin PC:
> ca 10.000, ikke meget men bedre end ingenting

10.000 kr. i foret for at få smadret bilen?
Det er da vist meget godt...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 17:16

> Er det vores bil ?? skal vi have forsikringen udbetalt og så give
> forhandleren penge istedet for bil eller er bilen forhandlerens ??

Det er stadig jeres bil, handlen effektureres jo først d. 3/1 2005.
I får erstatningen udbetalt af forsikringen.
Måske får i mindre end forhandleren ville have givet, men sandsynligheden
taler for at i får mere.
Hvis forsikringen tilbyder mindre, er det bare med at vise dem slutsedlen på
bytte handlen indgået med forhandleren.
Det burde være dokumentation nok for bilens reelle værdi.
Vent dog med at vise taksatoren slutsedlen indtil i har hørt hvor meget han
"byder" og gem den så langt væk hvis i får mere :)

Der er jo så (måske) også mulighed for at forhandle en "ren handel rabat" på
jeres nye køretøj nu.

Og så iøvrigt - vær glad for at det ikke var den nye der blev smadret.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Mogens

Dato : 29-12-04 17:21

> Der er jo så (måske) også mulighed for at forhandle en "ren handel rabat"

> jeres nye køretøj nu.

Sad jeg også og tænkte på...

> Og så iøvrigt - vær glad for at det ikke var den nye der blev smadret.

Hvorfor det -> det er jo blot en død "ting....."

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-04 17:32

Mogens telepaterede følgende til sin PC:

> Hvorfor det -> det er jo blot en død "ting....."

Ja...
Men den nye døde ting har de ventet 3. md. på...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens

Dato : 29-12-04 17:35

meddelelse news:41d2dc07$0$51249$14726298@news.sunsite.dk...

> Men den nye døde ting har de ventet 3. md. på...

gad vide hvilken prisændring, der er sket igennem den tid.

I tidernes morgen ventede vi i halve år på Passat 1.8 T,
og priserne vandrede 40.000 i løbet af den tid. Nu om
stunder går det jo den anden vej !

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-04 17:34

Claus Petersen telepaterede følgende til sin PC:
> Hvis forsikringen tilbyder mindre, er det bare med at vise dem
> slutsedlen på bytte handlen indgået med forhandleren.
> Det burde være dokumentation nok for bilens reelle værdi.

Enig.

> Vent dog med at vise taksatoren slutsedlen indtil i har hørt hvor
> meget han "byder" og gem den så langt væk hvis i får mere :)

Enig igen...
Jeg ville gemme den lagt væk, og lade være med at nævne noget om at den var
solgt for så vil taksatoren høre hvad forhandleren ville give og så nok give
det samme...

Jeg ville presse taksatoren gerne meget. Og kun hvis han overhovedet ikke er
til at få over bytteprisen ville jeg nævne slutsedlen...

> Der er jo så (måske) også mulighed for at forhandle en "ren handel
> rabat" på jeres nye køretøj nu.

Jeg tror det er for sent. Der er jo skrevet under...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 17:55

> Jeg tror det er for sent. Der er jo skrevet under...

Under alle omstændigheder er de nødt til at lave en ny slutseddel, da der jo
ikke længere er en byttebil.
Han burde kunne trække sig helt ud af handelen, da en smadret bil jo er
force majeure.
Så starter de vel på "nul" igen.
Lur mig om ikke forhandleren har indregnet noget rabat i prisen på
byttebilen.

Jeg har ihvertilfælde handlet mig frem til en "ren handel" rabat på 13K på
min kommende bil.
Dertil kommer så at jeg solgte den privat for 9K mere en forhandleren ville
give i bytte, så alt i alt fik jeg 22K mere ud af det.

Så vores "uheldige ven" kunne godt gå hen at få held i uheld:

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-04 18:27

Claus Petersen telepaterede følgende til sin PC:
> Han burde kunne trække sig helt ud af handelen, da en smadret bil jo
> er force majeure.
> Så starter de vel på "nul" igen.

Sikkert... Men så kan de jo bare vente i nye 3 md...

> Lur mig om ikke forhandleren har indregnet noget rabat i prisen på
> byttebilen.

Det har de helt sikkert...

> [...]
> Dertil kommer så at jeg solgte den privat for 9K mere en forhandleren
> ville give i bytte, så alt i alt fik jeg 22K mere ud af det.

Og det er der mange der ikke kan gennemskue...
I dit tilfælde kan de jo reelt betale sig at sælge den privat for nedtil
13.000 kr. mindre end forhandleren ville have betalt...

> Så vores "uheldige ven" kunne godt gå hen at få held i uheld:

Det tror jeg helt sikkert at han vil...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : anders majland

Dato : 29-12-04 17:24

> Måske får i mindre end forhandleren ville have givet, men sandsynligheden
> taler for at i får mere.

Erstatningen skulle jo gerne dække hvad de kunne købe en tilsvarende bil for
hos en forhandler - så erstatningen skulle meget gerne ligger noget over
hvad forhandleren ville give i bytte. Han skal jo have en margin at leve af

/A

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 08:15

> Hejsa allesammen

> Nu er konen blevet påkørt bagfra og astraen er totalskadet !!!

Det er bare min største frygt for tiden - jeg har 7 dage til jeg får min nye
bil, og den gamle er indgået i handlen. Jeg kører så lidt som overhovedet
muligt!

> Er det vores bil ?? skal vi have forsikringen udbetalt og så give
> forhandleren penge istedet for bil eller er bilen forhandlerens ??

Bilen er jeres - men den evt. udbetalte forsikring for den totalskadede bil
tilfalder forhandleren.

Det er hvad der står bag på min slutseddel.... Prøv at checke bag på jeres
egen slutseddel om ikke forhandleren har nedfældet nogle vilkår.

> Thomas

Lars B

Fra : Andersen

Dato : 01-01-05 22:39

Jeg vil bare lige sige at bilen tilhører forsikringselskabet i det øjeblik
der er udbetalt for totalskade
men du kan da købe den af dem, jeg mener også at det er forbudt at fjerne
noget fra bilen da den tilhører forsikringen
en anden ting er at en bil der er totaltsadet aldrig må synes igen
det var hvad jeg mente men er der nogle der har andre synspunkter vil jeg da
gerne høre om det

> Bilen er jeres - men den evt. udbetalte forsikring for den totalskadede
> bil tilfalder forhandleren
..
læs ovenover

med venlig hilsen
Andersen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-01-05 09:37

Andersen telepaterede følgende til sin PC:
> en anden ting er at en bil der er totaltsadet aldrig må synes igen

Dette mener jeg ikke er korrekt...

Den må gerne, der skal blot betales ny afgift...

--
Mvh. Morten Fruergaard