Diesel pr. liter
Fra : phk

Dato : 29-12-04 11:57

Så er 2004 næsten omme - jeg får ikke brug for at tanke mere. Men mit
regneark siger jeg har købt 3.223,37 liter til en pris af 20.176,37 kr. -
det giver vist 6,42 kr. pr. liter.

Nogen der har købt billigere?

For at give jer en chance må jeg hellere spørge om der er nogen der har købt
dyrere? :)

Mine 2 ture til Italien og en tur til Tyskland har været med til at holde
gennemsnitsprisen oppe - der er for lidt priskrig dernede....

--
Per, Esbjerg

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 29-12-04 12:53

> [...]
>
> Mine 2 ture til Italien og en tur til Tyskland har været med til at holde
> gennemsnitsprisen oppe - der er for lidt priskrig dernede....

Hej.

Jeg regner ikke på mit mere, for det første har jeg en HDi'er ( overholder
kun sjældent PSA opgivelser ), og for det andet er den boks "tunet" , så at
gå op i brænstof økonomien er IMO lidt :-/, men jeg tanker altid billigt
har vel stort set hele året tanket til mellem 6,18 - 6,89.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : phk

Dato : 29-12-04 15:14

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gå op i brænstof økonomien er IMO lidt :-/, men jeg tanker altid billigt
>
> har vel stort set hele året tanket til mellem 6,18 - 6,89.

Min er også tunet, men jeg holder da øje med km/l alligevel - hvis der nu
skulle dukke problemer op.

--
Per, Esbjerg

Fra : phk

Dato : 29-12-04 15:27

> [...]

> gå op i brænstof økonomien er IMO lidt :-/, men jeg tanker altid billigt
>
> har vel stort set hele året tanket til mellem 6,18 - 6,89.

Jeg har tanket flere gange først på året til en 5´er pr. liter, så du husker
ikke så langt.

Jeg har kørt 17,3 km/liter, men omkring 10.000 km er med 1200 kg
campingvogn.

--
Per, Esbjerg

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 29-12-04 22:01

> Jeg har tanket flere gange først på året til en 5´er pr. liter, så du
husker
> ikke så langt.

Næhh.....det har du såmænd ret i , det billigste jeg kan huske er 5,48
eller noget i den stil !, har liiiiiiiige for ti minutter siden tanket til
6,20

Fra : Leonard

Dato : 29-12-04 22:27

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp@dalbynet.dk> wrote:

>det billigste jeg kan huske er 5,48

Før sommerferien tankede jeg ofte til 4,70 - og jo det var rigtig
diesel fra selvbetjeningstanke i Odense (Metax, OK, Uno-X, Jet)

--
Leonard

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 14:08

> Så er 2004 næsten omme - jeg får ikke brug for at tanke mere. Men mit
> regneark siger jeg har købt 3.223,37 liter til en pris af 20.176,37 kr. -
> det giver vist 6,42 kr. pr. liter.

hehe føj godt man ikke har sådan et regnskab, det kan da tage alt køreglæden
fra en...
bimmeren går ikke over 10km/l så det ville da være nogle deprimerende tal...

Mvh
Morten

Fra : Lars

Dato : 29-12-04 14:39

Hejsa,

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message

> [...]
> køreglæden
> fra en...
> bimmeren går ikke over 10km/l så det ville da være nogle deprimerende

Er det en diesel??? Min 530dA går da cirka 14km/l....

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 14:56

> Er det en diesel??? Min 530dA går da cirka 14km/l....

Nej en benzer.. men ideen med et regnskab er jo lige uhyggelig
Hvad har sådan en 3.0D egentligt af hk ?

/Juel

Fra : Lars

Dato : 29-12-04 16:03

Hey,

> Nej en benzer.. men ideen med et regnskab er jo lige uhyggelig

Hehe.. Ja jeg har også droppet at føre regnskab...

> Hvad har sådan en 3.0D egentligt af hk ?

Den har 193 hk og så vidt jeg husker 410 nm i 2002 e39 modellen. Hvis man
smider en boks i kan der hentes omkring 25 hk og 80 nm ekstra uden videre.
Den e60 530d motoren har 218 hk standard og kan tunes tilsvarende.

Den rykker OK, nok ikke helt så vildt som deres større benzere, men jeg er
alt i alt ganske godt tilfreds, og det er også en kvalitet at den går 120
km/t ved 2000 omdr... Stille...

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 08:45

> [...]
> alt i alt ganske godt tilfreds, og det er også en kvalitet at den går 120

avs lækre specs og så ikke en enorm sluger endda.. overvejer om jeg skal
smide en M50 2,5L benzer i min den har også 192-193 hk std.. det ser så
godt ud i en E30

Mvh
Morten

Fra : Lars

Dato : 30-12-04 09:24

> avs lækre specs og så ikke en enorm sluger endda..

Ja præcist! Specielt fordi jeg kører meget motorvej er det helt OK. I
bytrafik hedder det til gengæld ikke mere end 6-7 km/L, men det er jo også
1.900 kg der skal trækkes igang...

> overvejer om jeg skal
> smide en M50 2,5L benzer i min den har også 192-193 hk std.. det ser så
> godt ud i en E30

Ah! Ja... Så skulle den vel også kunne komme ud af hullerne. Hvad har du i
den i dag?

** Lars

Fra : Lars [6710]

Dato : 30-12-04 22:17

> det giver vist 6,42 kr. pr. liter.
>
> Nogen der har købt billigere?

Jeps

Mit regneark siger at jeg har tanket 2683,14 l til en samlet pris på
16339,69 kr,
hvilket giver 6,09 kr pr liter.

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 22:21

> Mit regneark siger at jeg har tanket 2683,14 l til en samlet pris på
> 16339,69 kr,
> hvilket giver 6,09 kr pr liter.

hva er det fyringsolie du tanker?

--
Tom

Fra : Lars [6710]

Dato : 31-12-04 12:40

> hva er det fyringsolie du tanker?

Aner det ikke...

har det nogen betydning hvis dieselen ser lidt grøn ud

Spøg til side. Den første halvdel af 2004 har jeg tanket udelukkende efter
priskrigens mønster og har der holdt et snit på 5.42 kr /l.

Metax i Esbjerg var godt fremme i skoene på den tid

/Lars

Fra : phk

Dato : 01-01-05 14:17

"Lars [6710]" <lars@hoerlFJERNDETTEyck.dk> skrev i en meddelelse

> Spøg til side. Den første halvdel af 2004 har jeg tanket udelukkende efter
> priskrigens mønster og har der holdt et snit på 5.42 kr /l.
>
> Metax i Esbjerg var godt fremme i skoene på den tid

Mit snit var 5,86 dengang, jeg brugte den gang sjældent Metax men OK - skrev
til OK for at brokke mig over de ikke kunne følge med prismæssigt, men det
reagerede de ikke på, så jeg boycuttede dem stort set.

Metax boycuttede jeg i sin tid fordi det var umuligt at tanke op til randen
fordi pistolerne var digitale - enten gav de en ordentlig stråle eller også
gav de ingenting. De steder jeg har tanket sidste år (hedder det nu) har
alle steder haft analoge pistoler :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Mogens

Dato : 01-01-05 14:22

> [...]
også
> gav de ingenting. De steder jeg har tanket sidste år (hedder det nu) har

Man skal dælme "høre" meget, før ørerne falder af.
Med mindre der er tale om noget konkurrencehalløj
er ovenstående da helt ude i hampen, IMO...

Fra : phk

Dato : 02-01-05 08:24

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Man skal dælme "høre" meget, før ørerne falder af.
> Med mindre der er tale om noget konkurrencehalløj
> er ovenstående da helt ude i hampen, IMO...

Når jeg nu kalder dem digitale og analoge pistoler er det jo blot fordi jeg
forventer at læserne kender forskellen på de to typer. Årsagen til
forskellen er formentlig slid (uden at jeg vil garantere).

Det var svært at fylde en 10 liters dunk og det var umuligt at tanke bilen
til randen uden at spilde.

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-01-05 12:39

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev> Det var svært at fylde en 10 liters
dunk og det var umuligt at tanke bilen
> til randen uden at spilde.

Jeg har også oplevet at min SAAB hos Metax pludselig fik en tankforøgelse på
over 4 liter??? Vel at mærke uden at spilde. Forelagde Metax en klage, som
jeg aldrig hørte fra. Har naturligvis ikke siden haft lyst til at tanke
Metax.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Leonard

Dato : 01-01-05 14:26

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

>Metax boycuttede jeg i sin tid fordi det var umuligt at tanke op til randen
>fordi pistolerne var digitale - enten gav de en ordentlig stråle eller også
>gav de ingenting.

Aha, det er så forklaringen på at det er nærmest umuligt at tanke
diesel i en 5 liters dunk - og få mere end 3 liter i den uden at
sprøjte 2 liter ovenud.

--
Leonard