God 4WD´er...
Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 00:38

Hej folkens

Jeg er blevet spurgt om følgende, som jeg ikke har særlig forstand på.

Spørgsmålet lyder:

Hvilken semi-off-roader som RAV4 eller tilsvarende kan anbefales til en
person, der kører 40.000 km om året...?

Det er en pige, der er ret vild med RAV4 - men det kunne også være Kia
Sorrento, Landrover, Hyundai Santa Fee eller Hyundai Tuscon.

Hvad skal hun vælge og hvorfor....?

--
/Jan W Nielsen

Fra : tnf

Dato : 29-12-04 21:59

Hej.

Jeg kører selv i en Nissan Patrol fra 94.
Jeg er ovenud tilfreds. Den starter hver dag i al slags vejr.

Den render godt 160 på toppen. Den er dog lidt stor at komme rundt med inde
i byerne
men det er en vanesag. jeg kører selv ca 30.000 om året. Meget af det
foregår med
hestetrailer og 2 heste. Ingen problem :)

Dog er den nok ikke så økonomisk som den kunne være :)

Martin

Fra : Morten Olsen

Dato : 30-12-04 01:06

Hvad med Subaru Forester 2.5 XT på gule plader til ca. 240k + moms. Har selv
lige prøvet den, og bedre køremaskine finder man ikke til den pris! ALT i
udstyr (Navigation med farve TFT-skærm, aircon, lædersæder osv.). Derudover
er den en af de hurtigste 4WD på markedet, 0-100 km/t klares på 6.3s med
hjælp fra de 211 hk og 320Nm, kun Porche Cayenne Turbo, og BMW X5 4.8S er
marginalt hurtigere (prisen er samtidig vanvittig for de 2).

Nogle mener at designet på Foresteren er lidt gammeldags, men jeg kan nu
godt lide den.

Bare mit forslag.

Mvh.
Morten

Fra : Peter Weis

Dato : 31-12-04 11:17

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

> Hvad skal hun vælge og hvorfor....?

Porsche Cayenne. Fordi Jan W. siger det er den bedste

mvh
Peter

PS. Hvis jeg selv havde penge nok, ville den stå meget højt på min
ønskeseddel, med eller uden dine anbefalinger.

Fra : Jørgen L.

Dato : 02-01-05 19:36

> [...]
>
> Spørgsmålet lyder:
>
> Hvilken semi-off-roader som RAV4 eller tilsvarende kan anbefales til en

Jeg ville kigge på en Nissan x-trail, den må trække 2 t har 6 gear og kører
ret godt både på vej og på ujævn grus/muder.

FDM havde den som vinder i deres minitest af semi ofroadere.

> Det er en pige, der er ret vild med RAV4 - men det kunne også være Kia
> Sorrento, Landrover, Hyundai Santa Fee eller Hyundai Tuscon.

Ja der ville jeg kun kigge på Sorrentoen, da det den har reduktions gear
hvad alle de andre ikke har.

Hilsen Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-05 19:51

> Ja der ville jeg kun kigge på Sorrentoen, da det den har reduktions gear
> hvad alle de andre ikke har.

Tak for dit/jeres skriw..

--
/Jan W Nielsen