Godkendelse af svenskbygget buggy i DK?
Fra : Petersen_Michael

Dato : 28-12-04 22:03

http://www.blocket.se/view/3832532.htm?caller=ys_s&l=0&c=1&city=0

Vil det kunne lade sig gøre at få nr.plader på det her køretøj, i DK?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Cosworth POWER

Dato : 28-12-04 22:09

> http://www.blocket.se/view/3832532.htm?caller=ys_s&l=0&c=1&city=0
>
> Vil det kunne lade sig gøre at få nr.plader på det her køretøj, i DK?

Der kører da nogle stykker rundt i DK, så mon ikke. Tag fat i bilsyn.

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Leonard

Dato : 28-12-04 22:11

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>
wrote:

>Vil det kunne lade sig gøre at få nr.plader på det her køretøj, i DK?

Med en lille smule ombygning, så ja.
Der skal sideblinklys på, måske noget afskærmning bagpå, skærme over
hjulene og så skal den selvfølgelig kune styre, bremse osv.

Men det er lidt dyr en af slagsen ...

Jeg er selv igang med en der ligner: http://buggy.leonard.dk

--
Leonard

Fra : Petersen_Michael

Dato : 29-12-04 10:24

In news:foi3t0dfgf61k911nccsguhhc3h4ctquu3@4ax.com,
Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote:

> Med en lille smule ombygning, så ja.
> Der skal sideblinklys på, måske noget afskærmning bagpå, skærme over
> hjulene og så skal den selvfølgelig kune styre, bremse osv.

Jeg lurer over de "breddade originalfälger" Altså originale 5" eller der
omkring, der er udvidet til..

> Men det er lidt dyr en af slagsen ...

23 SKKr.?

> Jeg er selv igang med en der ligner: http://buggy.leonard.dk

Interessant

Fra : Leonard

Dato : 29-12-04 11:40

wrote:

>Jeg lurer over de "breddade originalfälger" Altså originale 5" eller der
>omkring, der er udvidet til..

En buggy må køre med op til 10" bagerst, men det er ikke sikkert at
hjulene er gode nok. Så må der jo bare andre på.

>23 SKKr.?

Ja, der findes mange andre i Sverige mellem 10 og 15.000 SKr.

Du skal nok regne med en afgift mellem 15 og 20.000 kr oveni til
staten for at få danske plader på. Og dertil skal der vel altid bruges
nogle tusser på at gøre den klar.

Til gengæld er den billig at have stående, en buggy bør ikke veje mere
end 600 kg, altså laveste vægtafgift, måske endda til den halve pris,
hvis den er mere end 35 år gammel, den originale VW-bund som den er
bygget af.

--
Leonard

Fra : Eg Egemarke

Dato : 29-12-04 13:15

23000 SKR det er altså MEGET dyrt for sådan een, de bør ikke koste mere end
8-15 000 SKR for sådan een
Vent lidt og kig lidt mere på www.blocket.se for 23 k er alt for meget....
:o/

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Petersen_Michael

Dato : 29-12-04 14:57

In news:u325t0h6rv4gem4mfk6sberoqeqdb6spnl@4ax.com,
Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote:

> En buggy må køre med op til 10" bagerst,

Jo, men tildannede fælge? Som jeg læser annoncen, er der blevet
"klippeklistret" i de originale smalle fælge..

> men det er ikke sikkert at hjulene er gode nok. Så må der jo bare
andre på.

Ja :-/ Det var en af de ting jeg fandt charmerende ved lige netop den
buggy, altså de semi originale WV fælge og pyntkapsler.

> Ja, der findes mange andre i Sverige mellem 10 og 15.000 SKr.

Right

> Du skal nok regne med en afgift mellem 15 og 20.000 kr oveni til
> staten for at få danske plader på.

Ok.

> Og dertil skal der vel altid bruges
> nogle tusser på at gøre den klar.

Ja.

> [...]
> end 600 kg, altså laveste vægtafgift, måske endda til den halve pris,
> hvis den er mere end 35 år gammel, den originale VW-bund som den er

Det kan den hurtigt være 1969 er jo ved at være noget siden.