Metallak
Fra : Jens

Dato : 28-12-04 21:53

Er det værd at ofre metallak på en ny bil? Holder det bedre eller er det
blot kosmetik. Hvad er metallak egentlig?

VH Jens

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 21:59

"Jens" <jenskolund@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det værd at ofre metallak på en ny bil?

Ja

> Holder det bedre eller er det blot kosmetik.

det holder MEGET bedre især hvis bilen altid står ude i solen

> Hvad er metallak egentlig?

Det bedste

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-12-04 22:12

> det holder MEGET bedre især hvis bilen altid står ude i solen

Det er så sprgs. om den holder rigtigt, mere ;). For de fleste fabrikanter
er begyndt at give alle lak-typer et lag klar-lak øverst. Og det er denne
"dobbelt"-lakering som giver styrken, lys-ægtheden.

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 22:29

> Det er så sprgs. om den holder rigtigt, mere ;). For de fleste fabrikanter
> er begyndt at give alle lak-typer et lag klar-lak øverst. Og det er denne
> "dobbelt"-lakering som giver styrken, lys-ægtheden.

ja det vil vise sig på især røde biler efter 10 år

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 28-12-04 22:07

"Jens" <jenskolund@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det værd at ofre metallak på en ny bil? Holder det bedre eller er det
> blot kosmetik. Hvad er metallak egentlig?

Metallak har en klarlak ovenpå.
Ser derfor godt ud og holder sig pænt længe.

En alm. lak uden klarlak holder sig også pæn
hvis du bruger lidt tid på den.

En alm. lak med klarlak holder sig også pæn,
men idag bør alle vælge metallic lak da den
generelt nok er nemmest at holde pæn uden
for megen energi.

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 28-12-04 22:54

KLIP>>

> En alm. lak med klarlak holder sig også pæn,
> men idag bør alle vælge metallic lak da den
> generelt nok er nemmest at holde pæn uden
> for megen energi.

Er der da forskel på en alm. lak med klarlak over og så en metallak??

/Carsten

Fra : Olesen

Dato : 29-12-04 12:58

"Carsten Hjorth" <carstenhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> KLIP>>

> Er der da forskel på en alm. lak med klarlak over og så en metallak??

Vil mene, en metallic er nemmere på alle områder, men
holder ikke metallet bedre beskyttet hvis det er dêt du mener.

En rød alm. lak behøver ikke klare sig dårligere
end en metallic, som det helst hedder sig i gruppen.
Jeg har et bevis på, at en rød uden klarlak sagtens
kan holde pigmentet pænt efter 19 år for det
meste under åben himmel.

Den kræver blot lidt mere knofedt
og overvågenhed.

Fra : Henning

Dato : 29-12-04 13:14

On Tue, 28 Dec 2004 21:53:03 +0100, Jens <jenskolund@kabelmail.dk>
wrote:

>Er det værd at ofre metallak på en ny bil? Holder det bedre eller er det

Absolut - specielt når du skal sælge den igen! Ingen gider købe en
kedelig normalfarve efter 3-4 år.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk