synspenge
Fra : Tony

Dato : 27-12-04 21:10

http://www.bilsyn.nu/Nyheder.7.0.html?&tx_mininews_pi1[showUid]=55&cHash=2159dfac07

hmm - er det ikke en extra udgift? og hvordan kan de sige

Toldsynet kræver samme tid til udførelse som et normalt syn

Er det ikke blot at checke stelnummer?

Er det en skjult importafgift?

Tony

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 00:22

"Tony" <mynsterman@h0tmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> hmm - er det ikke en extra udgift? og hvordan kan de sige
>
> Toldsynet kræver samme tid til udførelse som et normalt syn

Der bliver sat dobbelt tid af til toldsynet.
Udover det alm. tjekker de stelnummer, km-tæller udstyr m.m, samt udfærdiger
en attest til toldvæsnet.
Så lidt lave de da for pengene :)

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 28-12-04 00:48

> Der bliver sat dobbelt tid af til toldsynet.
> Udover det alm. tjekker de stelnummer, km-tæller udstyr m.m, samt
> [...]

Jeg betalte kun for toldsynet på min bil. Det var inkl. registreringssyn, så
jo, det er en fordobling af prisen på et toldsyn.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : blue

Dato : 28-12-04 01:45

> Jeg betalte kun for toldsynet på min bil. Det var inkl. registreringssyn,
> så jo, det er en fordobling af prisen på et toldsyn.

Mon ikke du betalte for registreringssynet og fik toldsynet med gratis?
Sådan er det i hvert fald for alle andre.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-12-04 01:51

"blue" <xx@xx.xx> skrev i en meddelelse

> Mon ikke du betalte for registreringssynet og fik toldsynet med gratis?
> Sådan er det i hvert fald for alle andre.

Jo sikkert. Blev ihvertfald normal regsyns pris.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-12-04 11:38

Claus Petersen wrote:

> Der bliver sat dobbelt tid af til toldsynet.
> Udover det alm. tjekker de stelnummer, km-tæller

Stelnummer har de da altid tjekket samt km-tal siden de fik computere i
synshallen, ved de almindelige syn.

> udstyr m.m, samt
> udfærdiger en attest til toldvæsnet.
> Så lidt lave de da for pengene :)

Ja, meget lidt
Jeg frygter så mere for den dag hvor priserne bliver gjort "frie", til og
med 2006 er de jo låst fast på nuværende niveau.
Men der er jo desværre ingen tvivl om at omkostningerne bliver væsentligt
højere, nu hvor det hele bliver privatiseret

Per
www.perbeer.dk

Fra : Claus Fabritius

Dato : 28-12-04 09:43

"Tony" <mynsterman@h0tmail.com> skrev i en meddelelse

> hmm - er det ikke en extra udgift? og hvordan kan de sige

Jo, det er ekstra udgift.

> Toldsynet kræver samme tid til udførelse som et normalt syn
>
> Er det ikke blot at checke stelnummer?

Der er nu ikke meget galt. De afsætter også dobbelt tid, når bilen skal
toldsynes. Ud over stelnummer skal bilen km-stand checkes. Der skal
undersøges hvilken motor der er i bilen, om den har kat, hvad der er af
udstyr osv. I mit tilfælde tog det samme tid som det normale syn.

> Er det en skjult importafgift?

Det vil jeg faktisk ikke mene.
--
Claus Fabritius

Watch out where, the huskies go,
and don't you eat no yellow snow

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-12-04 11:30

Claus Fabritius wrote:

> Der er nu ikke meget galt. De afsætter også dobbelt tid, når bilen
> skal toldsynes. Ud over stelnummer skal bilen km-stand checkes.

Begge dele er en del af et mormalt bilsyn, Stelnr. checkes i forbindelse med
bilens indentitet.

> Der
> skal undersøges hvilken motor der er i bilen, om den har kat, hvad
> der er af udstyr osv. I mit tilfælde tog det samme tid som det
> normale syn.

Som andre har skrevet afsættes der 2 x 20 minutter til synet.

> Det vil jeg faktisk ikke mene.

Nej det er ikke.

Der kan ikke pålægges en privat operatør (synsvirksomhed) at udføre arbejde
uden betaling for staten, det er jo reelt det som ville ske ved
privatiseringen per 1. januar.

Men måske tankevækkende at der i fremtiden skal betales for noget som
tidligere har været gratis.

Retteligt burde det vel være til Told & Skat regningen burde sendes, da det
jo er for dem toldsynet udføres.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg