Klip i kørekortet?
Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 27-12-04 15:07

Hej NG

Jeg har søgt via Google, men har ikke kunnet finde svar på mit spørgsmål,
som er:

Indføres der fra 1 januar 2005 nye regler, hvorved der kan "klippes" for
færdselsforseelser? Altså således så kørekortet mistes efter et bestemt
antal klip?

Et link ville være dejligt!

Mvh

Emil

Fra : Søren Blom

Dato : 27-12-04 16:18

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev
> [...]
>
> Indføres der fra 1 januar 2005 nye regler, hvorved der kan "klippes" for
> færdselsforseelser? Altså således så kørekortet mistes efter et bestemt

Har du prøvede at kikke på Folketinget web.site der må du kunne se hvad der
er vedtaget af love vedrørende kørekort. Men hvis det er noget du er nervøs
før, så burde du måske slet ikke have kørekort.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Christian TC

Dato : 27-12-04 16:32

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message news:41d027bb$0$160
>Men hvis det er noget du er nervøs før, så burde du måske slet ikke have
>kørekort.
>
> --
> VH

Hvad er det for noget sludder at skrive?!!! Du formoder at fordi manden
spørger om den nye regel, er han en der ikke burde have et kørekort. Det er
da dig der ikke burde have lov til at have en internetforbindelse!!!

Med Væmmelig Hilsen
Christian

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-12-04 17:28

In news:41d02b15$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Christian TC <christoffertheviking@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> manden spørger om den nye regel, er han en der ikke burde have et
> kørekort. Det er da dig der ikke burde have lov til at have en

Små slag begge to..

Søren Blom skriver jo "men hvis" der er jo ikke noget postulat i det..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Verner

Dato : 27-12-04 20:52

On Mon, 27 Dec 2004 16:18:20 +0100, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

>Men hvis det er noget du er nervøs før, så burde du måske slet ikke have kørekort.

En underlig forBlommet bemærkning !

Verner

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 10:28

> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev

> Men hvis det er noget du er nervøs før, så burde du måske slet ikke have
> kørekort.

Det er lige nøjagtig en af disse type kommentarer der har gjort denne gruppe
lidt dårligere på det sidste!

Hvad med at beholde dine beskidte pegefingre i lommen? Hvorfor være så
ondskabsfuld? Du kender formegentlig ikke spørgeren?

> Søren Blom

Lars B

Fra : Søren Blom

Dato : 28-12-04 12:18

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev

> [...]
>
> Hvad med at beholde dine beskidte pegefingre i lommen? Hvorfor være så
> ondskabsfuld? Du kender formegentlig ikke spørgeren?

Det er da utroligt så meget min kommentar kan ophidse jer. Men jeg mener
virkelig, at spekulere man over om det med klip i kørekortet, så har man et
problem, det har heller ikke noget med at løfte en pegefinger eller noget
andet, men bare min holdning.

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 12:42

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev

> Det er da utroligt så meget min kommentar kan ophidse jer.

Jeg er nu ikke specielt ophidset :)

> Men jeg mener virkelig, at spekulere man over om det med klip i
> kørekortet, så har man et problem,

Hvorfor!? Har man nu ikke længere lov at spørge til noget i ren interesse?!

Hvis jeg nu spørger "Er det korrekt, at hvis jeg kører over for rødt, kan
mit kørekort bliver taget fra mig?", så mener du med det samme at jeg ligger
og kører over for rødt?! (det er et tænkt eksempel).

> det har heller ikke noget med at løfte en pegefinger eller noget andet,
> men bare min holdning.

Det vil sige at du har en holdning om en person du aldrig har mødt, baseret
på et spøgsmål han stiller?! Din kommentar havde intet med en holdning til
hans spørgsmål at gøre, men hans person og opførsel i trafikken....

> --
> VH
>
> Søren Blom

Lars B

Fra : Petersen_Michael

Dato : 28-12-04 12:43

In news:41d140d0$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

> Det er da utroligt så meget min kommentar kan ophidse jer.

Hvorfor?

> [...]
> så har man et problem, det har heller ikke noget med at løfte en
> pegefinger eller noget andet, men bare min holdning.

Du mener altså, at hvis man spekulerer på hvordan lovgivningen på
forskellige punkter er indrettet, så har man et problem?

Whou, hvad med alle juristerne der forholder sig til love og regler hver
dag? De må have seriøse problemer..

Søren næste gang du får lyst til at skrive et indlæg, så prøv at
overveje hvorledes modtageren kan opfatte det. Hvis der er chance for
mistolkning, så prøv at formulere dig anderledes inden du trykker send..

just my 25 øre..

Fra : Søren Blom

Dato : 28-12-04 14:58

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev

> Søren næste gang du får lyst til at skrive et indlæg, så prøv at
> overveje hvorledes modtageren kan opfatte det. Hvis der er chance for
> mistolkning, så prøv at formulere dig anderledes inden du trykker send..

Smil, You have a point Michael.

Mit indlæg er skrevet på en måde, så det kun kan misforstås og nej, jeg har
ikke en holdning til folk jeg ikke kender, heller ikke alle jeg kender, men
det er en anden snak.

Men godt nytår og lad nu bilen stå, hvis I skal have bare lidt af drikke.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 28-12-04 15:47

In news:41d1665e$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

> Smil, You have a point Michael.

> Mit indlæg er skrevet på en måde, så det kun kan misforstås

Det er lidt vanskeligt, at undgå med det her medie, men det kan lade sig
gøre.

> og nej,
> jeg har ikke en holdning til folk jeg ikke kender, heller ikke alle
> jeg kender, men det er en anden snak.

Fair

> Men godt nytår

Tak i lige måde

> og lad nu bilen stå, hvis I skal have bare lidt af
> drikke.

God ide!

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 08:31

> "Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev

> Men godt nytår og lad nu bilen stå, hvis I skal have bare lidt af drikke.

Altid, og ikke kun til nytår!

Og såden et må du selv have et godt af! :)

> Søren Blom

Lars B

Fra : blue

Dato : 27-12-04 18:08

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Indføres der fra 1 januar 2005 nye regler, hvorved der kan "klippes" for
> færdselsforseelser?

Nej, det gør der ikke. Der er ikke fastsat nogen dato endnu.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 27-12-04 21:24

> Nej, det gør der ikke. Der er ikke fastsat nogen dato endnu.

Okay, tak for info... Det ville nok også have været ude i aviserne hvis det
var tilfældet?

Søren Blom : Man kan vel godt overtræde loven og alligevel ikke genere
nogle, eller være til livsfare for sig selv?
F.eks gå over for rødt i et lys-kryds kl 03 om natten i et landsby, hvor der
intet trafik er?
Eller køre hurtigere end tilladt, f.eks. på oplyste motorveje om natten (i
Københavns-området), især der hvor der er 90 km/t begrænsning?

Men det var nu ikke derfor jeg spurgte, det var en kammerat som påstod at
det allerede var besluttet og indføres 1 januar 2005. Så jeg ville ligsom
finde ud af hvem som havde ret!

Mvh

Emil

Fra : Anders Christensen

Dato : 27-12-04 21:41

Emil Jensen [2100] wrote:

> [...]
> det allerede var besluttet og indføres 1 januar 2005. Så jeg ville ligsom

Det er besluttet, men endnu ikke indført.
Det bliver først indført når politiet har systemerne til at administrere
det klar.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 27-12-04 22:18

> Det er besluttet, men endnu ikke indført.
> Det bliver først indført når politiet har systemerne til at administrere
> det klar.

Okay, en halv sejr (eller nederlag) til mig og "modstanderen". Tak for info!

Emil

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 28-12-04 16:58

On Mon, 27 Dec 2004 18:08:29 +0100, "blue" <xx@xx.xx> wrote:

>"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

>Nej, det gør der ikke. Der er ikke fastsat nogen dato endnu.

Forkert!

Tror nok at jeg har en artikel liggende enten lokalt eller online med
hvor at de nævner at det faktisk har været i kraft siden juni i år.
Desværre kan piolities systemer bare ikke helt håndterer det endnu.
Flemming Jacobsen

Fra : blue

Dato : 28-12-04 18:08

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Forkert!

LOL

> Tror nok at jeg har en artikel liggende enten lokalt eller online med
> hvor at de nævner at det faktisk har været i kraft siden juni i år.

Så skriver de forkert i den artikel...

> Desværre kan piolities systemer bare ikke helt håndterer det endnu.

Nemlig og før systemet kan klare det, træder "klippekortsystemet" ikke i
kraft.