Forslag til nyt batteri
Fra : Ukendt

Dato : 27-12-04 14:03

Er der nogen som kan komme med et forslag til et godt holdbart batteri
til min Toyota GX90?

Jeg fik at vide da jeg købte min LandCruiser for 4 år siden at
batteriet nærmest var til grin. Hvilket jeg så fandt ud af her for et
par dage siden. Nu vil jeg så være sikker på jeg får et "ordentligt"
sat i i stedt for det "originale" skrammel.
Jeg kører en del off-road og bruger den sammen med forsk. værktøj, så
det skal kunne holde til mere end almindeligt bil batteri.

Tør nogen komme med et bud på hvad der er "kvali-vare" inden for
bil-batterier?

Fra : Casper Bang

Dato : 27-12-04 16:01

> Jeg fik at vide da jeg købte min LandCruiser for 4 år siden at
> batteriet nærmest var til grin.

Tjaa, hvis batteriet har holdt i 4 år uden problemer før nu, ville jeg nu
sige at det er ret godt klaret... Dét kan man vist ikke brokke sig over.

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-04 16:10

>Tjaa, hvis batteriet har holdt i 4 år uden problemer før nu, ville jeg nu
>sige at det er ret godt klaret... Dét kan man vist ikke brokke sig over.
Nu har den godt nok kun kørt 15.000 om året, så det er vel begrænset
hvad drifttimerne er på det. Selvom den selvfølgelig har fået lidt
bank derude, burde det vel stadig passe til modellen.

(Hvorfor dør batterier altid 2 timer før man skal med en færge?)

Fra : Casper Bang

Dato : 27-12-04 16:49

> Nu har den godt nok kun kørt 15.000 om året, så det er vel begrænset
> hvad drifttimerne er på det. Selvom den selvfølgelig har fået lidt
> bank derude, burde det vel stadig passe til modellen.

Hmmm... et batteri bliver mere slidt af ikke at blive brugt, end af at blive
brugt meget :)
Det slider på et bil-batteri hvis det ikke er fuldt opladt konstant.

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-04 10:30

"Tonny T." <None> skrev i en meddelelse

> (Hvorfor dør batterier altid 2 timer før man skal med en færge?)

Det gjorde mit nu ikke sidst - det døde nytårsaften da jeg med slem
influenza ville hjem i min varme seng :(

Lars B

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-12-04 16:20

Tonny T. telepaterede følgende til sin PC:
> Er der nogen som kan komme med et forslag til et godt holdbart batteri
> til min Toyota GX90?

Jeg synes 4 år lyder tilfredsstillende...

Hvilket batteri er den født med?

Ellers ville jeg vælge et af de kendte mærker, som koster lidt mere i stedet
for at købe et i Bilka...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens

Dato : 27-12-04 16:41

meddelelse news:41d0283e$0$74688$14726298@news.sunsite.dk...

> Ellers ville jeg vælge et af de kendte mærker, som koster lidt mere

Varta eksempelvis :)

Fra : Klaus G.

Dato : 27-12-04 20:36

> Ellers ville jeg vælge et af de kendte mærker, som koster lidt mere i
stedet
> for at købe et i Bilka...

Bilka har tilbud på Borsch Silver i denne uge, hvilket jeg synes er et godt
batteri... Har selv lige købt et som hedder "6C" til 400kr. Det er 12v(sjovt
nok?:)), 480A og 62Ah.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-04 19:39

> [...]
> det skal kunne holde til mere end almindeligt bil batteri.
>
> Tør nogen komme med et bud på hvad der er "kvali-vare" inden for

Jeg har et Opel batteri i min Ford. Det funker virkelig godt, har lørt
130.000 Km og 4 år med det og det har ganske god kraft endnu.
Er et par gange lykkedes mig at slippe koblingen så dumt at bilen går i stå.
Så KAN sådan en Mondeo være rimelig umulig at starte igen.......noget med at
forsøge 7-8 laaaange forsøg før den langsomt kan starte igen.....og Opel
batteriet klarer det ganske fint selv om det er godt brugt.

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 27-12-04 20:40

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>og Opel
>batteriet klarer det ganske fint selv om det er godt brugt.

De Opel batterier er sgu' osse noget for sig selv ;)

http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/motor_ascona/batteriet.htm

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)