Gule plader / moms / afgift m.m.
Fra : Jesper Sandberg

Dato : 27-12-04 13:00

Hejsa,

Jeg står og skal til at købe bil for første gang. Det som jeg går
efter er en 4x4 og har kigget rundt på nettet og i diverse blade. Men
nu er jeg rimelig meget i tvivl omkring, hvordan reglerne er mht. til
guleplader, moms m.m.
Jeg ville købe den på gule plader, da jeg har brug for pladsen bag i
til diverse udstyr. Men helt præcist er reglerne for det, når man skal
køre privat i den ?
Når jeg kigger i f.eks. Bilmarkedet, står der f.eks. +moms eller
momsfri ?

Som jeg havde forstået det, så er fordelen ved de gule plader, at
afgiften er mindre. Når man kører i den privat, så skal man vel betale
moms.

Er der nogen der har en link til et sted, hvor jeg kan læse om dette,
eller forklare det.

mvh. Jesper Sandberg.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 27-12-04 13:12

"Jesper Sandberg" <xcliffhangerx@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> moms.
>
> Er der nogen der har en link til et sted, hvor jeg kan læse om dette,

Som privat kan du ikke købe en bil uden moms. Står bilen til salg incl.
moms, vil det sige, at der er betalt moms af tidligere ejer. Står den til
salg uden moms, skal du betale prisen + moms. Hvor prisen er + moms har
bilen været ejet af et firma.
Hilsen Matthias