Skoda felicia
Fra : Benjamin Skov Rasmus~

Dato : 27-12-04 11:12

Hej alle sammen.

Ja, så skete det. Min gamle Corolla fra 1988 er blevet indkaldt til syn, og det er
ikke godt!!!
Det vil koste ca. 15.000 kr. at få den igennem, og det vil jeg ikke ofre.
Men jeg har brug for en bil, og i den forbindelse faldt jeg over Skoda felicia.
Nærmmere bestemt en model fra 1996 til 40.000 kr. der har kørt 75.000 km. Det er
en 1,3.
Er det helt galt at købe en felicia? Jeg synes selv at man får meget bil for
pengene.

Med venligf hilsen

Benjamin Skov Rasmussen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.93.122.193)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-12-04 11:30

"Benjamin Skov Rasmussen" <lakkendrup@rasmussen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse

> Er det helt galt at købe en felicia? Jeg synes selv at man får meget bil
> for
> pengene.

Det tror jeg ikke, teknologisk er den ca. på samme stade som Corolla'en. Og
mange af delene er VW, så de er til at "komme til".

Fra : John N. H.

Dato : 27-12-04 11:49

"Benjamin Skov Rasmussen" <lakkendrup@rasmussen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:003e01c4ebfc$780adbc0$3a4d82d4@autoatlas.local...

> [...]
> km. Det er
> en 1,3.
> Er det helt galt at købe en felicia? Jeg synes selv at man får meget

Felicia er en udmærket bil for pengene. Jeg har selv én, godt nok med
VW-motoren på 1,6 l, har kørt 120.000 km i den siden 1998, og ingen
problemer. Køreegenskaberne synes jeg, er udmærkede. Og også udmærket
finish, selvom modellen kan virke lidt "skrabet" i forhold til andre.
Men alt i alt OK til pengene.
Skal man være betænkelig ved en bil, skal det ikke være fordi, der står
SKODA på emblemet.

Mvh
John
Fjern 2 gange *V8* i mailadr.

Fra : Lars

Dato : 27-12-04 12:36

Hejsa,

"Benjamin Skov Rasmussen" <lakkendrup@rasmussen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Det er
> en 1,3.
> Er det helt galt at købe en felicia? Jeg synes selv at man får meget bil

Tjaeh - mine forældre har en 1.6'er fra vist nok 1998. Det er OK tilfredse
med den, og der har ikke rigtig været nogen problemer med den i de 3 år de
har haft den. Jeg syntes den er noget kedelig/skrabet men det kommer
altsammen an på hvad man forventer og ønsker sig af sin bil.

** Lars

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 27-12-04 13:23

> [...]
Det er
> en 1,3.
> Er det helt galt at købe en felicia? Jeg synes selv at man får meget bil

Her et link du måske kan bruge:
http://www.fdm.dk/altombiler/bilbase/brugtebiler/pdf/SK_felicia.pdf
Hilsen Matthias

Fra : Lasse

Dato : 27-12-04 13:46

Jeg har en fra 1998 en 1,6, og den kører bare godt. Den mangler servo, men
det er der i en glx. 1.3 er en skoda motor, og er fra den dårlige tid har
jeg hørt, men 1.6 er den samme som i en golf3, og den trækker og arbejder
fint, og er holdbar.. Jetg ofrede de 15000kr ekstra på at få en vw motor, og
det syntes jeg var en god idé .. Ellers er der kun skrabet i instrument
bord, og diverse pærer, men det gør intet, for det virker, og kan altid
skiftes til billige penge.. Og skoda i Herning hvor min er købt, og får
service, er helt kanon at handle med, og ikke snobbede, og fortæller mange
ting.. Kun ros til dem.. Desværre har jeg ikke så gode oplevelser fra min
tid med vw.. Bilen virkede fint, men vw er generalt ikke så god til kunder..

Godt nytår ..

Lasse

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-12-04 14:27

"Lasse" <lasse@postbilen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ting.. Kun ros til dem.. Desværre har jeg ikke så gode oplevelser fra min
> tid med vw.. Bilen virkede fint, men vw er generalt ikke så god til

Lige et par tilføjelser:

1,3'eren er sm sådan ikke en dårlig motor. Den støjer noget, men er ellers
meget regulær, billig i drift. Den kan normalvis holde mellem 14 og 15 på
literen. Der er to versioner, hvor man bør gå efter den "kraftige" af dem
(68 hk). Den kratige findes i LXi og GLXi. Hvis Skoda-mærket på motorblokken
er malet gult, er det den kraftige version

1,6'eren er ikke den fra Golf3, men fra Polo serien. Det er to forskellige
grundkonstruktioner.

MVH
Kent Glerup

Fra : Martin P.

Dato : 27-12-04 14:00

> [...]
> Det er
> en 1,3.
> Er det helt galt at købe en felicia? Jeg synes selv at man får meget bil

Jeg ville hellere køre i en Corolla fra slut firserne end i en Felicia med
1.3 motor. 1.3 motororen i den bil du har set på er ikke udviklet af VW, men
er et af de sidste levn fra de gamle Skodaer. Sikkert samme motor som sad i
Skoda Favorit = ikke særligt moderne.

Hvad med at holde dig til Toyota. Du kan få en fin fin Corolla til de penge.

- Martin

Fra : Non-Desperado

Dato : 27-12-04 16:45

Der var engang en bruger ved navn "Benjamin Skov Rasmussen"
<lakkendrup@rasmussen.tdcadsl.dk> der skrev:
> [...]
>en 1,3.
>Er det helt galt at købe en felicia? Jeg synes selv at man får meget bil for

Næh, men de ruster vist nederst på bagsmækken.....det gjorde alle
de jeg kiggede på i sommer.

Men hvis det er et pænt eksemplar du har fundet, så er den vist
ikk' så ring' endda.
- -
Non-Desperado