Give Dækcenter?
Fra : Hans Paulin

Dato : 27-12-04 07:56

Skal til syn 1. 2. og overvejer at kaste nogle M&S dæk i størrelsen
185/60-14 på 4 OZ-fælge jeg har liggende: ka det betale sig at trille fra
6310 Broager til Give Dækcenter og købe ind - eller er det snarest bedre at
fahre til Tyskland?

(Glemte forresten Reifen Direct, som jeg - heller - ikke har erfaring med)
Hans

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-12-04 08:14

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse >
> (Glemte forresten Reifen Direct, som jeg - heller - ikke har erfaring med)
> --
Dem kan du roligt betro dig til, jeg har ikke hørt om EEN dårlig erfaring.
og flere i omgangskredsen har handlet der. Jeg kender ikke priserne hos en
dæk-pusher i D., men det kunne egentligt være sjovt at vide om de er bedre,
når montering,afbalancering er lagt til RD.'s priser.

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-12-04 08:28

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Dem kan du roligt betro dig til, jeg har ikke hørt om EEN dårlig
> erfaring. og flere i omgangskredsen har handlet der.

Ja, det er mere bøvlet med kreditkort o.l. jeg ikke er så begejstret for -
jeg har endnu ikke købt noget online udenlands.

> Jeg kender ikke
> priserne hos en dæk-pusher i D.

Jeg mener "Tom" har købt der!?

>, men det kunne egentligt være sjovt
> at vide om de er bedre, når montering,afbalancering er lagt til RD.'s
> priser.

Næppe!
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-12-04 09:16

Hans Paulin skrev:

> Skal til syn 1. 2. og overvejer at kaste nogle M&S dæk i størrelsen
> 185/60-14 på 4 OZ-fælge jeg har liggende

Konen har lige tilbudt mig 4 dæk fra Carina E'eren, der ligger utilgængeligt
hos mekanikeren som har ferielukket. Hun ruller i øjeblikket på 185/ *65* -
14: kan jeg smide sådan nogle på min bil, hvis dækkene hos mekkeren osse er
65'er?

(Min instruktionsbog går kun op til en GSI 1,8, hvor max.-størrelsen er 185/
*60* - 14.)
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-12-04 10:13

Hans Paulin skrev:

> Hun ruller i
> øjeblikket på 185/ *65* - 14: kan jeg smide sådan nogle på min bil,
> hvis dækkene hos mekkeren osse er 65'er?

Det ka jeg ikke, siger Give.

De har lige givet mig et tilbud på M&S 185/60-14 i et - for mig - ukendt
fabrikat incl.alt.
Hans

Fra : Claus Fabritius

Dato : 27-12-04 10:26

> De har lige givet mig et tilbud på M&S 185/60-14 i et - for mig - ukendt
> fabrikat incl.alt.

Må vi høre hvad prisen er?

Jeg skal give 400 for sådan 4 på stålfælge. Samme størrelse og næsten nye
Michelin et eller andet :)
--
Claus Fabritius

Watch out where, the huskies go,
and don't you eat no yellow snow

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-12-04 10:26

Claus Fabritius skrev:

> Må vi høre hvad prisen er?

Undskyld - min fejl : 1800,- kr.

> Jeg skal give 400 for sådan 4 på stålfælge. Samme størrelse og næsten
> nye Michelin et eller andet :)

Hvor henne?
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-12-04 10:27

Claus Fabritius skrev:

> Samme størrelse og næsten
> nye Michelin et eller andet :)

Nå, okay *næsten* nye
Hans

Fra : Claus Fabritius

Dato : 27-12-04 11:17

> Nå, okay *næsten* nye

Ja, næsten nye. Det gør en rimelig stor forskel på prisen :) Men 1800 er da
heller ikke dyrt. Den eneste grund til at jeg køber dxe 14" er at jeg skal
af med over 3000, hvis jeg skal have vinterdæk på mine 15" alufælge. Det
synes jeg er lige voldsomt nok, når der skal bruges omkirng 5000 på
sommerdæk om et par måneder.

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-12-04 16:59

Claus Fabritius skrev:

> Ja, næsten nye. Det gør en rimelig stor forskel på prisen :)

> Men 1800
> er da heller ikke dyrt.

Nej - det er bare et ukendt mærke.

> [...]
> 15" alufælge. Det synes jeg er lige voldsomt nok, når der skal bruges
> omkirng 5000 på sommerdæk om et par måneder.

Forståeligt
Hans

Fra : Jensen

Dato : 27-12-04 10:41

> [...]
> 6310 Broager til Give Dækcenter og købe ind - eller er det snarest bedre

Det kommer da meget an på prisforskellen hhv. hvad det reelt koster dig at
køre til den ene eller anden side for at få skiftet.

Jensen

Fra : Aksel

Dato : 27-12-04 11:49

> [...]
> at fahre til Tyskland?
>
> (Glemte forresten Reifen Direct, som jeg - heller - ikke har erfaring med)

Jeg har gode erfaringer med priserne hos Reifen Meerbach i Flensborg,
sidegade overfor indkørslen til Citti.

Hilsen Aksel

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-12-04 16:57

Aksel skrev:

> Jeg har gode erfaringer med priserne hos Reifen Meerbach i Flensborg,
> sidegade overfor indkørslen til Citti.

Lyder godt - vi er i Citti hver 14. dag
Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-12-04 17:13

> [...]
> 6310 Broager til Give Dækcenter og købe ind - eller er det snarest bedre

Kender ikke priserne rundt omkring.
Men ham her giver, efter min mening, super service og god valuta for
pengene.

Jørgen Caspersen ApS
Vojens

Har selv købt dæk der og kan kun anbefale ham
Købte 2 brugte dæk, incl afbalancering og montering.
500,-
og de var meget lidt brugt.

At manden ikke kritikløst hælder bly på hjulet for at afbalancere.
Men gør sig den umage at løsne dækket og prøve en anden position.
Ja, det ser jeg kun som et plus.
Der kom kun 10g bly på, efter det nummer.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-12-04 19:44

Uffe Bærentsen skrev:

> At manden ikke kritikløst hælder bly på hjulet for at afbalancere.
> Men gør sig den umage at løsne dækket og prøve en anden position.
> Ja, det ser jeg kun som et plus.
> Der kom kun 10g bly på, efter det nummer.

Lyder ikke tosset - nu har jeg i hvert fald gemt adressen
Hans