Le Duracell barsler med en idé..
Fra : BJ

Dato : 27-12-04 01:11

Så er Duracell på banen med et nyt forslag:

http://www.jp.dk/login?url=indland/artikel:aid=2793576

--
Bjørn J.

Fra : Mikael L

Dato : 27-12-04 01:31

> Så er Duracell på banen med et nyt forslag:

Han har sgu aldrig været helt rask. Hvis man skal til at belønne folk der
overholder reglerne er der sgu da noget galt. Stik dem dog et kursus som de
kan lære noget af i stedet for.

Men ellers en god opsparing. Tag et kørekort selvom du ikke skal bruge det
og få 50.000kr. 5 år efter. Han må jo være syg.

Mikael

Fra : BJ

Dato : 27-12-04 01:35

"Mikael L" <m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men ellers en god opsparing. Tag et kørekort selvom du ikke skal bruge det
> og få 50.000kr. 5 år efter. Han må jo være syg.

Han er nu noget fleksibel, ham gutten.

Først skal de jages som vildt og have bøder, spærres inde, skydes myrdes og
brændes og nu skal lokkes med mammon.

Han er da ikke på valg ved et evt. kommende valg..?..

--
Bjørn J.

Fra : Mikael L

Dato : 27-12-04 02:00

Klip.

> Han er da ikke på valg ved et evt. kommende valg..?..

Nej desværre, for så havde vi da en chance for at komme af med ham.

Mikael

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-12-04 07:59

Du ved vist ikke hvad det koster at tage kørekort i dag, m.mindre du får det
ifb. med din uddannelse. jeg vil tværtimod kalde det dårlig forrentning, det
eneste som er dårligere, er hvis du lader pengene stå på din lønkonto ;).

> Han er nu noget fleksibel, ham gutten.

Alternativ, han har visioner, det er jo kun en ide. Ro på sig, intet er
vedtaget.

> Først skal de jages som vildt og have bøder, spærres inde, skydes myrdes
> og brændes og nu skal lokkes med mammon.

Ja stokkemetoden virker ikke, nu må vi prøve gulerods-metoden. Du har vist
ikke haft børn i nyere tid?, det er alm. moderne pædagogik, unge af i dag
har ingen autoritetstro ;).

> Han er da ikke på valg ved et evt. kommende valg..?..

Han har mange ideer, nogle er gode, nogen er upser, denne skal lige justeres
lidt- så tror jeg den er brugbar. Det handler jo ikke om hvad du,jeg
personligt kan "tjene" ved det, men hvad samfundet kan tjene. Han er pt.
heldigvis blevet gjort grundigt til skamme mht. dræbte vs. højere hastighed
på motorvejen, men jeg tror det er en del af hans "spil" at komme med den
slags udmeldinger. De får nogen til at tænke sig om- skaber debat, både i
samfundet og på "borgen".

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-12-04 10:34

Jørgen M. Rasmussen telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> får det ifb. med din uddannelse. jeg vil tværtimod kalde det dårlig
> forrentning, det eneste som er dårligere, er hvis du lader pengene

E fem-dobling på 5-år uden risiko for tab, hvis man ikke kører bil?
Det er da ikke en skidt forretning..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-12-04 11:09

meddelelse

> E fem-dobling på 5-år uden risiko for tab, hvis man ikke kører bil?
> Det er da ikke en skidt forretning..

1. Jeg tvivler på der er nogen som får styrebrev uden at bruge det
overhovedet i 5 år. 2. Jeg tror de fleste uden for "landzonen", bruger meget
mere end 10 kKr på projektet, hvis du forstår?. Og igen, læs det som et
oplæg- en provokation om du vil, jeg syntes ikk ideen er helt towli, hvis
ikke 50 kKr så måske bare "gratis" kørekort?.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-12-04 16:24

> [...]
> overhovedet i 5 år. 2. Jeg tror de fleste uden for "landzonen",
> bruger meget mere end 10 kKr på projektet, hvis du forstår?.

Jeg kan da ikke gøre for, at det er dyrere i Køvenhavnsttrup..

Jeg ved ikke hvad priserne er i dag. Kan man ikke stadig (også i fx Århus)
få kørekort for 10k med mindre man er blondine?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : BJ

Dato : 27-12-04 12:10

KLIP

> [...]
> det ifb. med din uddannelse. jeg vil tværtimod kalde det dårlig
> forrentning, det eneste som er dårligere, er hvis du lader pengene stå på

Jow, min søns kostede 15.000 kr. (mit eget 470)...:)

> Alternativ, han har visioner, det er jo kun en ide. Ro på sig, intet er
> vedtaget.

Det har du ret i.

> Ja stokkemetoden virker ikke, nu må vi prøve gulerods-metoden. Du har vist
> ikke haft børn i nyere tid?, det er alm. moderne pædagogik, unge af i dag
> har ingen autoritetstro ;).

Jow, min søn er 21 år gammel.

Heldigvis har hans far og mors pædagogik fået overtaget..;)

> Han har mange ideer, nogle er gode, nogen er upser, denne skal lige
> justeres lidt- så tror jeg den er brugbar.

Det skal vel gælde alle billister uanset alder, ellers kan jeg ikke se
mening med galskaben..?

> Det handler jo ikke om hvad du,jeg personligt kan "tjene" ved det, men
> hvad samfundet kan tjene.

Helt enig, alle ulykker koster penge også dem forårsaget af billister *over*
25 år.

> [...]
> at komme med den slags udmeldinger. De får nogen til at tænke sig om-
> skaber debat, både i samfundet og på "borgen".

Jeg ved ikke, hvilket spil han spiller, men spiller det gør han. Nok mest
for galleriet..;)

--
Bjørn J.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-12-04 16:25

> Jow, min søns kostede 15.000 kr.

Og mange mere, noglr kørelærere er "gode" til at tjene penge. Og lige som
læger hænger de sammen som ærtehalm :(, min kone har taget kort for nylig.-
i en voksen alder. Så jeg kender gamet:(.

> Jow, min søn er 21 år gammel.
>
> Heldigvis har hans far og mors pædagogik fået overtaget..;)

Hmmm men jeg syntes de er mere selvstændige end jeg,vi var. Samfundet
kræver, at man selv tænker og i mindre gør som der bliver sagt. Det gør dem
egenrådige, i nogen grad logiske, de har bare ingen erfaring i hvordan
"worse case" håndteres, undgås. Jeg betragter mine børn, 15,17, mere som
kammerater, end "børn".

> Det skal vel gælde alle billister uanset alder, ellers kan jeg ikke se
> mening med galskaben..?

Ja det håber jeg.

> Helt enig, alle ulykker koster penge også dem forårsaget af billister
> *over* 25 år.

Men dem under, som tror det er en menneskeret at leve evigt, optrædet vel
ofte. Og et sted skal grænsen være.

Nok mest
> for galleriet..;)

Som sagt skaber han trafik-debat, det er dét vigtigste, mere end nogen anden
i nyere tid. Han ved udmærket, der sidder 189 stopklodser inde på "borgen",
så overdrivelse fremmer forståelsen.

Fra : BJ

Dato : 27-12-04 16:33

KLIP

> Hmmm men jeg syntes de er mere selvstændige end jeg,vi var.

Det synes jeg bestemt ikke.

Min kone flyttede eksempelvis hjemme fra, da hun var 15 år.

Hun skulle i lære og en sådan "biks" fandtes ikke i "landsbyen".

> Samfundet kræver, at man selv tænker og i mindre gør som der bliver sagt.

Det er jeg bestemt ikke enig med dig i.

De er flasket op med "pædagogisk leg" og har intet kendskab til til rigtig
leg udendørs (lave huler, snitte i træ og ellers bruge sin *egen* fantasi.

> Det gør dem egenrådige, i nogen grad logiske, de har bare ingen erfaring
> i hvordan "worse case" håndteres, undgås.

Hvis du mener logik er lig med at kræve straf, bøder og alskens ulykker over
de formastelige, har du helt ret.

De har lært millimeterdemokratiet helt ind til benet.

> Jeg betragter mine børn, 15,17, mere som kammerater, end "børn".

Min søn er stadig mit barn og vil altid vedblive at være det.

At vi kan lege sammen og hygge os, ser jeg som en forlængelse af min søns
"barndom".

> ..... Og et sted skal grænsen være.

Det er velnok det største problem..... det ikke at kende til grænser. Det
burde og bør være en forældreopgave.

Naturligvis skal unge mennesker selv prøve grænser af, men at lade dem rende
lige lukt ud i ruin eller sågar døden, det bør forædrenes opdragelse have
gjort chancen for betydeligt ringere.

Her er der min søn stadig er mit barn/søn og kommer og spørger om råd og
vejledning.

Det er en total misforståelse at tro det danske skolesystem mv. skal være
eneopdrageren, men desværre mener nogen dette, da de betaler for
"ulejligheden" (skat og div. fritidsordninger).

--
Bjørn J.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-12-04 18:24

> Hun skulle i lære og en sådan "biks" fandtes ikke i "landsbyen".

Jeg har selv prøvet "noget af det", men det var ikke frivilligt- jeg blev
sparket ud i det. Og det har da rigtig nok hærdet mig, men flertallet gjorde
nu som mor&far sagde.

og har intet kendskab til til rigtig
> leg udendørs (lave huler, snitte i træ og ellers bruge sin *egen* fantasi.

hvad FA.. skal de bruge det til?, samfundet kræver man har 30 års erfaring-
når man er 23-, og lige er færdig udd.!!!. Se i dag; ingen tager
lærlinge,elever ind, " de er for umodne", på trods af der RÅBES på
arb.kraft. De er §#¤! ikke en skid anderledes end de nogensinde har været.
Man har bare ikke viljen til at tage en ukyndig " under vingen", uden at
have det for øje det er fremtidens resource :((.

> Hvis du mener logik er lig med at kræve straf, bøder og alskens ulykker
> over de formastelige, har du helt ret.

??? ikke forstået. Du mener de har overtaget vores dårligdomme?.

> At vi kan lege sammen og hygge os, ser jeg som en forlængelse af min søns
> "barndom".

Ok sådan kan man oxo sige det.

> Det er velnok det største problem..... det ikke at kende til grænser. Det
> burde og bør være en forældreopgave.

NETOP og behersker man "kunsten", at sætte grænser så de ikke "snærre" ,
mødes man hurtigere på et mere lige niveau.. Hvor man,jeg ikke sidder som
"gud i himmelen", men er part i en dialog.

men at lade dem rende
> lige lukt ud i ruin eller sågar døden, det bør forædrenes opdragelse have
> gjort chancen for betydeligt ringere.

Sådan går det hvis man forsent begynder på opdragelsen. Man skal være sig
målet bevidst fra dag 1., selv om det først er i 2-3 års alderen de er
modtagelige, og de første "slag" står ;))).

> Det er en total misforståelse at tro det danske skolesystem mv. skal være
> eneopdrageren,

Eneopdrager?, de skal ikke opdrage overhovedet. Det er hjemmets opgave at
give dem færdigheder, så det er muligt at "stoppe" yderligere i hovdet på
dem!

men desværre mener nogen dette, da de betaler for
> "ulejligheden" (skat og div. fritidsordninger).

Jeg tror vi har samme holdning. Det er sørgeligt, men sandt. Se bare på
forgangne uge, en 13 års knægt bliver "ristet" kl 01.30, kl "lort", på
baneterrænet i Slagelse. Hvad i HE...§#¤&! laver han der på den tid der
???!?. Mine børn mod tog SMS'er om at de skulle "bede" for ham, gu' ville de
ej- mente han var en idiot på det forkerte sted.

Fra : BJ

Dato : 27-12-04 18:28

KLIP

> Jeg tror vi har samme holdning.

Vi er nok ikke uenige i det væsentligste.

--
Bjørn J.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-12-04 21:09

"Jørgen M. Rasmussen" wrote:

> Eneopdrager?, de skal ikke opdrage overhovedet. Det er hjemmets opgave at
> give dem færdigheder, så det er muligt at "stoppe" yderligere i hovdet på
> dem!

Enig, det er sgutte skolernes opgave at opdrage, de skal
undervise.

> [...]
> ???!?. Mine børn mod tog SMS'er om at de skulle "bede" for ham, gu' ville de
> ej- mente han var en idiot på det forkerte sted.

13-årige knægte laver mærkelige ting på mærkelige tidspunkter, jeg
gjorde ihvertfald. Kravlede på tage, forcerede hegn og
plankeværker til steder jeg ikke burde være og den slags.
Drivkraften var primært nysgerrighed, tilsat ungdommeligt vovemod
og "belønningen" var et solidt adrenalinkick når man pludselig fik
travlt med at komme væk igen. Kald det hvad du vil, men i mine
øjne er der tale om "boys will be boys"..

Jeg synes dermed også at din melding er temmeligt hård. Ja,
knægten burde ikke have været hvor han var, men derfra og til at
acceptere dødsstraf som en rimelig straf???

For at få det hele lidt tættere på, en tidligere kollega havde i
sine unge dage set sin kammerat blive ristet. På vej hjem fra en
druktur var de krydset over et jernbaneterræn og idiotisk nok
havde de fundet på at klatre op på en parkeret togvogn for at
spise deres hapsdogs. Kammeraten får rejst sig op, rammer
køreledningerne og bliver grillet. Min, i forvejen dybt chokerede,
kollega får skældt huden fuld af et par betjente, bliver kylet i
håndjern og ryger natten i detentionen. Det tog pænt mange timers
psykologbehandling efterfølgende at få de oplevelser bearbejdet ud
af systemet, hvilket også sætter spørgsmålstegn ved om håndjern og
"isolation" er den korrekte fremgangsmåde hvis folk er i chok?!?

Jeg synes ikke din "så kan de lære det"-holdning er specielt
realistisk, beklager..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Leonard

Dato : 27-12-04 21:25

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

>Jeg synes dermed også at din melding er temmeligt hård. Ja,
>knægten burde ikke have været hvor han var, men derfra og til at
>acceptere dødsstraf som en rimelig straf???

Årh hold da op!
Hvordan kan du sidestille "acceptere dødsstraf" med ikke at ville
følge en opfordring til at "bede for ham" ?

--
Leonard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-12-04 23:38

Leonard wrote:

> Hvordan kan du sidestille "acceptere dødsstraf" med ikke at ville
> følge en opfordring til at "bede for ham" ?

Jeg beder heller ikke for folk, men det skyldes min ateistiske
personlighed. Jeg udtrykker min sorg og medfølelse på andre måder.

Jeg læste dit "han var en idiot på det forkerte sted" som om at
hændelsen med den ristede knægt var ligegyldig for dig, "han kunne
jo bare have holdt sig væk"-agtigt. Den ligegyldighed fik mig til
at tænke "hvis du opholder dig et sted du ikke har noget at gøre,
så er du også selv ude om at du bli'r ristet" aka. "acceptabel
dødsstraf".

Det er muligt at tingene forholder sig anderledes, det håber jeg
da egentlig, ovenstående var blot det jeg fik ud af at læse dit
indlæg og en forklaring på hvorfor jeg skrev som jeg gjorde.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Leonard

Dato : 28-12-04 09:01

> [...]

>da egentlig, ovenstående var blot det jeg fik ud af at læse dit
>indlæg og en forklaring på hvorfor jeg skrev som jeg gjorde.

Det forholder sig i hvert fald således at det ikke er mig der skrevet
noget af det du reagerede på, jeg har kun kommenteret at du straks
udråbte Jørgens børn til at være tilhænger af dødsstraf.

--
Leonard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-12-04 11:08

Leonard wrote:

> Det forholder sig i hvert fald således at det ikke er mig der skrevet
> noget af det du reagerede på, jeg har kun kommenteret at du straks
> udråbte Jørgens børn til at være tilhænger af dødsstraf.

Damn, det går rigtigt godt.. Nå, men så håber jeg at Jørgens børn
måske anlægger et mere nuanceret syn på tingene med tiden..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-12-04 08:53

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> 13-årige knægte laver mærkelige ting på mærkelige tidspunkter, jeg
> gjorde ihvertfald.

Men kl 01.30 er altså midt om natten, på toppen af et godstog !!!!, de
forældre som lader en 13 års gut rende rundt på den tid, beder selv om
probs. Og det var hvad mine egne børn sagde, ikke min personlige holdning.
Jeg syntes det er synd for drengen at han ikke havde nogle forældre som
turde sætte grænser, og stå ved dem, det er det som dét i bund&grund handler
om.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-12-04 11:14

"Jørgen M. Rasmussen" wrote:

> [...]
> turde sætte grænser, og stå ved dem, det er det som dét i bund&grund handler

Hvis det var sket kl. 20.30, havde det så også handlet om at
forældre skulle turde at sætte grænser?? Drengestreger er ikke
noget man kun kan lave efter midnat, det kan man hele døgnet.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-12-04 12:49

> [...]

> forældre skulle turde at sætte grænser?? Drengestreger er ikke
> noget man kun kan lave efter midnat, det kan man hele døgnet.

Hvis jeg havde en knægt på 13, så havde jeg forhåbentlig lært ham:

At man ikke skal forcere hegn, for de er normalt sat op for at holde folk
ude,
jeg havde forhåbentlig lært ham at advarselsskilte er opsat for at advare
om farer,
og at man ikke skal kravle op på taget af andres køretøjer.

Jeg mener seriøst at der er basis for en Darwin-award.

Men det er da synd for hans familie.

Mvh Uffe Ravn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-12-04 23:23

Uffe Ravn wrote:

> [...]
> om farer,
> og at man ikke skal kravle op på taget af andres køretøjer.

De ting lærte mine forældre da også mig, på trods af det har jeg
bl.a. stået øverst oppe på en af de lysmaster der var ved den
lokale fodboldbane.

> Men det er da synd for hans familie.

Ja, gu' er det det..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-12-04 13:51

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
..

> Hvis det var sket kl. 20.30, havde det så også handlet om at
> forældre skulle turde at sætte grænser??

Bestemt, forældre bør,skal vide hvad deres børn "har gang i", og advare mod
evt. farer, eller konsekvenser, dem er børn/unge er "blinde for"- de tænker
aldrig igennm til "worse case". Men det kræver self. at forældrene har
indsigt, viden om mangt&meget. Vi bor i en "jernbaneby", og noget af det 1.
jeg gjorde da vi flyttede her til var at fortælle om køreledningerne, for
det skulle lige passe at nogen ville "prøve" de nytilflyttede. Jeg har oss
lavet drengestreger, så hellig er jeg ikke, men da jeg var 13- lå jeg i min
seng kl 01.30 og drømte sødt. Mine streger lå i "normal åbningstid", så de
udviklede sig aldrig til noget som var til fare for nogen,mig. Allerhøjest
til gene ;).

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-12-04 23:34

"Jørgen M. Rasmussen" wrote:

> Bestemt, forældre bør,skal vide hvad deres børn "har gang i", og advare mod
> evt. farer, eller konsekvenser, dem er børn/unge er "blinde for"- de tænker
> aldrig igennm til "worse case".

Jeg er slet ikke uenig i at det er forældrene opgave at "klæde
børnene ordentligt på". Jeg mener til gengæld det er naivt
efterfølgende at tro at dine poder ikke laver gale streger, for
det gør de. Nogle gange respekterer de det du har sagt og undlader
helt at pille ved noget du har snakket med dem om. Andre gange
venter de blot til du kigger den anden vej. Sådan ER børn, det er
en del af opvæksten at "løbe hornene af sig" og prøve grænser af,
uanset om vi kan li' det eller ej..

> [...]
> jeg gjorde da vi flyttede her til var at fortælle om køreledningerne, for
> det skulle lige passe at nogen ville "prøve" de nytilflyttede.

Det er også rigtigt fornuftigt. Fordelen er at dine unger ikke
kravler op og piller ved ledningerne. Ulempen er at dine børn nu
er "hjemmevante" på baneterrænet, har styr på hvad der er farligt
og ufarligt og derfor er modigere når de opholder sig der.. Der
er ikke andet at gøre end at håbe de undervejs træffer de rigtige
beslutninger..

> [...]
> udviklede sig aldrig til noget som var til fare for nogen,mig. Allerhøjest

Jeg kan så for eget vedkommende sige, at statistisk set burde jeg
ikke være i live, men jeg overlevede både "kravle højt
op"-perioden, "leg med strøm"-perioden, "krudt og
jernrør"-perioden, "lighter/tændstik"-perioden,
"knivkaster"-perioden og en masse andre perioder jeg ikke længere
husker..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-12-04 10:15

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

Jeg mener til gengæld det er naivt
> efterfølgende at tro at dine poder ikke laver gale streger, for
> det gør de.

I know, derfor indskrænker jeg mig til at fortælle om mulige ricici og
konsekverser af dem. Og hvis de ikke vil høre, må de føle, nu er de advaret-
hvis jeg skal beskytte dem mere, skal de låses inde ;).

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-04 19:26

> Og mange mere, noglr kørelærere er "gode" til at tjene penge. Og lige som
> læger hænger de sammen som ærtehalm :(, min kone har taget kort for
> nylig.- i en voksen alder. Så jeg kender gamet:(.

Ja det er faktisk ikke helt løgn.
En ven af familien (som jeg tog kørekort hos) var ca. 50% billigere end alle
andre køreskoler i området. Han fik jævnligt opringninger fra foreningen som
prøvede at lægge pres på ham til at hæve priserne, da han jo var
"ødelæggende" for branchen.

Han holdt dog fast i sine priser i alle de år han var kørelærer og maaaaange
har fået timer hos ham til rimelig priser i en gammel brugt bil i stedet for
at skulle medfinancere en stor dyr BMW

--
Tom

Fra : Anders Christensen

Dato : 27-12-04 12:46

BJ wrote:

> [...]
> brændes og nu skal lokkes med mammon.
>
> Han er da ikke på valg ved et evt. kommende valg..?..

Gad vide om det næste bliver at det Kriminalpræventive råd så vil give
50.000 kroner til unge der ikke slår andre ned på gaden i fem år..

Og andre der vil give 50.000 kroner til unge der ikke tager stoffer?

Og 50.000 kroner for ikke at begynde at ryge...

Hvis det nu bliver en trend kunne jeg da nok leve af alle de bonuser.. :D

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-12-04 12:59

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev

> [...]
>
> Og andre der vil give 50.000 kroner til unge der ikke tager stoffer?
>
> Og 50.000 kroner for ikke at begynde at ryge...

Tja, nu kører det i ring, der er faktisk nogen der får kørekortet af deres
forældre, hvis de ikke ryger inden de bliver 18.

Og så 50.000 for ikke at køre ulovligt, det kan man da købe en hel del
smøger for

Fra : Anders Christensen

Dato : 27-12-04 13:55

Uffe Ravn wrote:
> [...]
> forældre, hvis de ikke ryger inden de bliver 18.
>
> Og så 50.000 for ikke at køre ulovligt, det kan man da købe en hel del

Tjaa, jeg er 21, har aldrig røget og har haft kørekort i tre år (og har
nu A-B-C kørekort) og har endnu ikke lavet nogen skader (kun blevet
påkørt en gang bagfra hvor jeg holdt stille for rødt - Det var logisk
nok ikke min skyld!)
Så jeg ser da frem til jeg om to år kan få min check :D

Selvom jeg aldrig nogensinde tror på at nogen hopper på den idé med at
åbne sådan en gavebod.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Carl Astrup

Dato : 27-12-04 10:19

"Mikael L" <m_larsenSKAL@IKKEMEDsol.dk> wrote in message

> [...]
>
> Men ellers en god opsparing. Tag et kørekort selvom du ikke skal bruge det
> og få 50.000kr. 5 år efter. Han må jo være syg.

Helt klart en god idé med et kursus, Sjovt nok de kurser man kan tage efter
man
har fået kørekort koster en bondegård.. Jeg ville købe et til min nieces
fødselsdag
da hun blev 18 og lige fået kørekortet i hus.. men 2k er liige i overkanten
for et
dagskursus (der i øvrigt havde et småkedeligt program).

//eCarlos

Fra : Claus Fabritius

Dato : 27-12-04 10:31

"Carl Astrup" <eCarlos@esomething.com> skrev i en meddelelse

> [...]
overkanten
> for et
> dagskursus (der i øvrigt havde et småkedeligt program).

Meld hende ind i en af de køretekniske klubber i stedet. Det koster 100
kroner om året og med i prisen er der flere forskellige køretekniske kurser
forden ud over hele året.

Tag et kig på www.ktklub.dk
--
Claus Fabritius

Watch out where, the huskies go,
and don't you eat no yellow snow

Fra : Carl Astrup

Dato : 27-12-04 10:34

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> wrote in message
> Meld hende ind i en af de køretekniske klubber i stedet. Det koster 100
> kroner om året og med i prisen er der flere forskellige køretekniske
> [...]
Fedt :) Det er stort set næsten gjort. Utroligt jeg ikke havde set det..

Takker mange gange.

//eCarlos

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-12-04 01:36

> Så er Duracell på banen med et nyt forslag:
>
> http://www.jp.dk/login?url=indland/artikel:aid=2793576

Uanset det gode formål, forstår jeg da godt hvis Duracell har problemer med
at finde steder at komme af med nogen af alle deres (vores) penge på. Det er
da helt utroligt at der kan sælges så meget som ét eneste batteri i dette
land til de fantasipriser, jeg er målløs!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-12-04 04:10

BJ wrote:

> Så er Duracell på banen med et nyt forslag:
>
> http://www.jp.dk/login?url=indland/artikel:aid=2793576

Øj, der står det kommer til at gælde de unge bilister, mon jeg så
kan få 3 gange 50.000 for jeg har ikke kørt nogen ihjel de sidste
15 år.. (eller før det for den sags skyld)..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-04 11:50

> Øj, der står det kommer til at gælde de unge bilister, mon jeg så
> kan få 3 gange 50.000 for jeg har ikke kørt nogen ihjel de sidste
> 15 år.. (eller før det for den sags skyld)..

Du kan jo sende en regning til staten med henvisning til Duracell og true
men inkaso og RKI hvis den ikke bliver betalt

--
Tom

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-12-04 14:46

Tom wrote:

> Du kan jo sende en regning til staten med henvisning til Duracell og true
> men inkaso og RKI hvis den ikke bliver betalt

Er det ikke nemmere bare at regulere det ved at betale det mindre
i skat? Jeg mener, nå staten kan gøre udlæg i min løn hvis jeg
skylder dem penge, så kan jeg vel også gøre udlæg i den pose penge
de skulle have haft??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Christian TC

Dato : 27-12-04 12:11

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
> Så er Duracell på banen med et nyt forslag:
>
> http://www.jp.dk/login?url=indland/artikel:aid=2793576
>
> --
> Bjørn J.

Jeg synes om den ide. Ikke at man skal få 50.000 kontant stukket i hånden,
men at unge der kører ordentligt og ikke laver ulykker de første år får en
favorabel forsikring.

Mvh
Christian

Fra : BJ

Dato : 27-12-04 12:15

"Christian TC" <christoffertheviking@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> men at unge der kører ordentligt og ikke laver ulykker de første år får en
> favorabel forsikring.

Den er jeg helt med på.

Det er helt hen i skoven med de sindssyge priser, når man samtidig betænker,
samfundet ønske stor mobilitet bl.a. hos de unge, da ledigt arbejde ikke
nødvendigvis ligger 10 min. kørsel fra bopælen og offentlige transportmidler
dækker Danmark ind 100%.

Selv en MC koster det hvide ud af øjnene.

--
Bjørn J.

Fra : Anders Christensen

Dato : 27-12-04 14:54

BJ wrote:
> [...]
> dækker Danmark ind 100%.
>
> Selv en MC koster det hvide ud af øjnene.

Ja, cirka 2500 i ansvarsforsikring. (hvilket da er ret billigt for en ny
mc-ist set i forhold til bil)
(Da jeg spurgte på kasko fik jeg et "tilbud" på 38.000 kr om året!)

Cyklen jeg forespurgte på var en Honda CBR 600 F3

Fra : BJ

Dato : 27-12-04 15:08

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> (Da jeg spurgte på kasko fik jeg et "tilbud" på 38.000 kr om året!)
>
> Cyklen jeg forespurgte på var en Honda CBR 600 F3

Skal du låne til cyklen, forlanger pengeinstituttet jo også kasko.

Det er en "anelse" urealistisk med 38.000 kr. årligt.

Det er hvad min Volvo skal koste i mellemste trin og "kun" 52.000 kr."
årligt i dyreste.....

Jeg kører på en aftalt forsikring med "kun" 10.000 kr. i selvrisiko og
*ingen* gratis glasskade til 14.000 kr. årligt ..... men det er da også
erhverv, så vi har penge nok ....... ik´...;)

PS: Potten bliver udelukkende brugt af mig.

--
Bjørn J.

Fra : Anders Christensen

Dato : 27-12-04 21:38

BJ wrote:

> Skal du låne til cyklen, forlanger pengeinstituttet jo også kasko.
Nej, men så skulle banken selvfølgelig have sikkerhed for pengene. (men
da jeg ikke skal låne pengene er det ikke aktuelt)

> Det er en "anelse" urealistisk med 38.000 kr. årligt.
Det er også det der indtil videre afholder mig fra at købe den
Synes det er ufatteligt at man skal give næsten ½ af værdien i
forsikring om året...
Ellers er alternativet ansvar+tyveriforsikring.