hvad sker der?
Fra : Thomas Damgaard

Dato : 26-12-04 22:58

Jeg har en Audi 100 1.8 4 cyl. benziner fra '85.
Der sker, når jeg har kørt 20-40 km, at den ligesom "sætter ud" og ikke vil
køre mere end 40-60. Ligegyldigt hvor meget speederen er i bund er der ikke
noget "træk". Jeg har lige skiftet tændrør og benzinfilter, men den har
gjort det en gang siden alligevel.
Nogle gode bud på hvad dette kan skyldes?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-12-04 23:45

"Thomas Damgaard" <thomas@damgaard.as> skrev

> [...]
> gjort det en gang siden alligevel.
> Nogle gode bud på hvad dette kan skyldes?

Bare for sjov, prøv næste gang at gå ud og skrue tankdækslet af, og på igen.

Mvjh. Uffe RAvn

Fra : Morten Pedersen

Dato : 27-12-04 00:27

> [...]
> vil
> ikke
>
> Bare for sjov, prøv næste gang at gå ud og skrue tankdækslet af, og på

Min Mitsubishi Colt fra '95 gjorde ca det samme, og det var ventilerne der
var meget stramme... var på værksted og fik dem justeret(jeg elsker biler,
men det med at rode med dem overlader jeg til dem der har værktøjet :D )

Fra : *trads*

Dato : 27-12-04 00:37

Evt benzin filtret er stoppet !!!
Det er en stor grå tingest - typisk sidder den lige efter tanken under
bilen.
Det er normalt et filter man ikke tænker på at skifte.

Fra : Rasmus

Dato : 28-12-04 09:09

"*trads*" <trads@get2netFJERN.dk> wrote in news:4XHzd.665$x91.201
@news.get2net.dk:

> Evt benzin filtret er stoppet !!!
> Det er en stor grå tingest - typisk sidder den lige efter tanken under
> bilen.
> Det er normalt et filter man ikke tænker på at skifte.

Hvis det stopper sker der langsomt et tab af trækkraft. Det kommer sjældent
pludseligt, og går ikke væk igen, når først filteret er stoppet.

Fra : Janus

Dato : 27-12-04 02:30

Har du prøvet med kaburatorsprit? min uno gør det altid om vinteren netop
efter ca 20 km, bliver svafere og svagere for til sidst at gå ud. Var det
tilstoppet filter eller anden mon ikke den ville havde gjort det noget
tidligere, blot en tanke

Janus

Fra : Vegetaren

Dato : 27-12-04 09:10

> [...]
> gjort det en gang siden alligevel.
> Nogle gode bud på hvad dette kan skyldes?

Kan være lambdasonden. Min Audi gik nogle gange kold efter korte køreture,
ville ikke starte igen, eller satte ud periodisk.
Den koster ikke meget sådan en fætter
Venlig hilsen Vegetaren.

Fra : Mogens

Dato : 27-12-04 16:47

"Vegetaren" <vegetaren@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan være lambdasonden.

Er der næppe i en Audio fra '85

Jég vil tro, der er vand i benzinen, hvilket
fjernes med karburatorsprit...

Fra : Martin P.

Dato : 27-12-04 10:06

> [...]
> gjort det en gang siden alligevel.
> Nogle gode bud på hvad dette kan skyldes?

Hvis det er noget du kun har oplevet her i det kolde vejr så kan det måske
være is i karburatoren? Prøv med noget karburator væske.

- Martin

Fra : Aksel

Dato : 27-12-04 12:04

> [...]
> gjort det en gang siden alligevel.
> Nogle gode bud på hvad dette kan skyldes?

Karburatoris, det er værst når der er fugtigt vejr 4 - 8 grader.
Prøv karburatorsprit.

Din motor har et termostyret spjæld som skal sørge for at motoren får varm
luft om vinteren, det sidder på luftfilterets indtag, der går to slanger til
spjældhuset, den ene går til en bliktragt på udstødningsmanifolden hvor den
skal tage varm luft.
Spjældet styres af en vacuumventil i luftfilterhuset, den kan skiftes, men
du kan prøve at gå udenom ventilen ved at forbinde de to slanger der går til
den, ventilen er let at finde, følg den tynde slange fra spjældet.

Hilsen Aksel