krav til vejvest i Tyskland?
Fra : bj

Dato : 26-12-04 19:19

er der nogen der kan fortælle om det? jeg mener, at have læst et sted, at
det pr. 1. januar er et lovkrav, at man skal have reflekterende vejvest i
bilen, som det er tilfældet i bl.a. Italien..

kan nogen hjælpe?

bj

Fra : Leo Jensen

Dato : 26-12-04 18:39

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogen der kan fortælle om det? jeg mener, at have læst et sted, at
> det pr. 1. januar er et lovkrav, at man skal have reflekterende vejvest i
> bilen, som det er tilfældet i bl.a. Italien..

Jeg tror jeg har set det i Føtex' sidste reklameavis...

Leo

Fra : bj

Dato : 26-12-04 20:45

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg tror jeg har set det i Føtex' sidste reklameavis...
>
> Leo
Altså at man kan købe det der.

MEn hvad med lovforslaget? Er det pr. 1 januar 2005

bj

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 26-12-04 20:59

> [...]
> det pr. 1. januar er et lovkrav, at man skal have reflekterende vejvest i
> bilen, som det er tilfældet i bl.a. Italien..

Der skal bruges vest i Italien og Spanien og fra 1. juli 2005 også i Østrig
ifølge FDM.
Hilsen Matthias

Fra : bj

Dato : 26-12-04 23:11

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> "bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der skal bruges vest i Italien og Spanien og fra 1. juli 2005 også i
> [...]
tak for svaret. Som jeg læser svaret er der ikke nogvet med Tyskland?

bj

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 27-12-04 08:16

> tak for svaret. Som jeg læser svaret er der ikke nogvet med Tyskland?
>
> bj

Rigtigt, ingen krav om brug af vest i Tyskland.
Hilsen Matthias