Hylende rem
Fra : Olesen

Dato : 26-12-04 15:53

I sommers fik jeg skiftet spændingsregulatoren.
Den gik igen her for 3 uger siden.
Fik ny ombytter generator på.

Kileremmen sprang så sidste uge.
Fik ny på, og denne er også begyndt
at hyle, dog mere og mere.

Kan generatorens 'hjul' som føder
remmen være slidt for glat eller ?

Regning på omb. generator var 450 + montering.

Jeg glæder mig til at klage førstkommende hverdag.

Skod-arbejde og rimelig til grin.

Fra : Casper Bang

Dato : 26-12-04 16:13

> Kileremmen sprang så sidste uge.
> Fik ny på, og denne er også begyndt
> at hyle, dog mere og mere.

Hmm... mon ikke den bare skal efterspændes?
Så vidt jeg har forstået (hvilket siger meget om troværdigheden af udsagnet
;) ) skal nye remme gerne strammes op efter et stykke tid, da de giver sig
lidt i starten.

Min generatorrem havde det med at pive i starten, indtil den blev strammet
anyway.

Fra : K ö n i g

Dato : 26-12-04 16:35

> Regning på omb. generator var 450 + montering.

Var der sat en ny rem på ? ?

MVH Peter Koenig

Fra : Olesen

Dato : 26-12-04 16:51

"K ö n i g" <NOpommer-konigSPAM@email.dk> skrev i en meddelelse

> Var der sat en ny rem på ? ?

i 9. måned fik jeg skiftet tandrem og kilerem.
V/ skift af generator, blev den derfor ikke skiftet, kileremmen.

Da mekanikeren ikke havde spændt den 'nye' generator
ordentlig, peb den, og sprang....

Da jeg sku' ha' en ny på, sagde mekanikeren,
de nok burde ha' skiftet den, hvis den var slidt..hvilket
den ikke kan ha' været på 2.5-3 måneder...

Så jeg betalte for en ny rem, uden arbejdsløn,
og nu piber den igen. Jeg venter til den piber
højlydt, og kører så ud og 'klager'..

De kan så glemme alt om regningen på
remmen for 'sved og smerte'..

Fra : alexbo

Dato : 26-12-04 19:35

"Olesen" skrev i

> Kan generatorens 'hjul' som føder
> remmen være slidt for glat eller ?
Sidde skævt, navnlig hvis generatoren har siddet løst.

> Regning på omb. generator var 450 + montering.
Det er billigt, mistænkeligt billigt, uanset hvilken bil du har.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-04 21:06

> "Olesen" skrev i

> Sidde skævt, navnlig hvis generatoren har siddet løst.

> Det er billigt, mistænkeligt billigt, uanset hvilken bil du har.

ja, til min mondeo kostede generatoren 1.600 Kr og så måtte jeg selv montere
den

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 26-12-04 21:09

> ja, til min mondeo kostede generatoren 1.600 Kr
> og så måtte jeg selv montere den

1) Olesen bor ca. 5 km fra Vesterhavet (ingen moms)
2) "omb." var sikkert en generator fra en hugger (ej renoveret)

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-04 21:12

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> 1) Olesen bor ca. 5 km fra Vesterhavet (ingen moms)
> 2) "omb." var sikkert en generator fra en hugger (ej renoveret)

Så må han da have millioner stående på pensionsopsparingen med de lave
udgifter til bil som han har )

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 26-12-04 21:28

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Så må han da have millioner stående på pensionsopsparingen med de lave
>udgifter til bil som han har )

Eller noget af en brændestak - Bruger de ikke jyske træpenge på de
kanter ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-12-04 22:39

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Eller noget af en brændestak - Bruger de ikke jyske træpenge på de
> kanter ?

Rolig nu.
Ikke al den generalisering, sagt af en uden brændeovn

og ellers god bag(h)jul til jer alle sammen )))

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mogens

Dato : 26-12-04 23:06

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Med en bolig 5 km fra Vesterhavet betyder det vel drivtømmer

> Rolig nu. Ikke al den generalisering, sagt af en uden brændeovn

Altså ikke _ægte_ indfødt ! :)

> og ellers god bag(h)jul til jer alle sammen )))

I lige måde...

> mvh Uffe
> Sierra 2,0i DOHC

Sikkert med trækkrog

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 26-12-04 23:22

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Sikkert med trækkrog

Du har da vist været på djævleøen for længe ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-12-04 23:33

> Du har da vist været på djævleøen for længe ;)

Har du da aldrig set hvad Mogens mener om en krog?
Når Mogens handler bil, så er rækkefølgen vist denne:

1) Finde bilen
2) Blive enige om prisen
3) Få betalt bilen
4) Hvis bilen er udstyret med trækkrog så 5) ellers 6)
5) Hive den mobile skærebrænder frem og afmontere trækkrogen
6) Køre bilen hjem
7) Få ordnet papirnusseriet

Tror ikke det er helt ved siden af

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (med krog

Fra : Martin Bak

Dato : 27-12-04 00:41

> [...]
> 4) Hvis bilen er udstyret med trækkrog så 5) ellers 6)
> 5) Hive den mobile skærebrænder frem og afmontere trækkrogen

Godt at vide. Jeg skal ikke købe bil af ham. En bil uden krog er nærmest
ubrugelig i daglig drift for mig.

Martin
-Provinsiel, ja, men ikke jyde.

Fra : Mogens

Dato : 27-12-04 16:23

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

LOL

He, he - ikke helt forkert

> Godt at vide. Jeg skal ikke købe bil af ham. En bil uden krog er nærmest
> ubrugelig i daglig drift for mig.

Min kone ønsker ikke den slags monteret.
Det kræver jo, at bagskørtet ødelægges!

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 27-12-04 17:24

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Min kone ønsker ikke den slags monteret.
>Det kræver jo, at bagskørtet ødelægges!

Så må du jo lære hende at gå i cowboydere ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-12-04 16:26

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Godt at vide. Jeg skal ikke købe bil af ham. En bil uden krog er nærmest
> ubrugelig i daglig drift for mig.

Hvis det var en bil hvor det var muligt at få en krog til,
ja, så havde jeg nok ikke de store betænkeligheder.
Men jeg tror ikke, jeg ville stille mig op i hans indkørsel og montere
krogen

> Martin
> -Provinsiel, ja, men ikke jyde.

Ahhhh, kom nu, du har allerede krogen

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (med krog)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-12-04 23:19

> Med en bolig 5 km fra Vesterhavet betyder det vel drivtømmer

5 km?
Så langt har jeg da ikke til vandet!
Men der er nok en hel del mere drivtømmer, hvor jeg kommer fra.

> Altså ikke _ægte_ indfødt ! :)

Nope, ægte importeret

> Sikkert med trækkrog

Selvfølgelig
På matriklen forefindes der også 1 stk. trailer
og undertegnede vil nødig undvære den

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC