Hvilken momentnøgle til biler og motorcykl~
Fra : Lucas Jensen

Dato : 25-12-04 17:09

Er der nogen som kan sige mig hvilke momenter man maksimalt kan komme
ud for når man reparerer biler og motorcykler (incl skille motorer
ad)? Jeg ved nemlig ikke om jeg skal købe en nøgle op til 100 Nm eller
én op til 200 Nm.

Lucas

Fra : Thomas

Dato : 25-12-04 17:21

"Lucas Jensen" <lucasjensen@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> ud for når man reparerer biler og motorcykler (incl skille motorer
> ad)? Jeg ved nemlig ikke om jeg skal købe en nøgle op til 100 Nm eller

Hej

Du må ihvertilfælde ikke bruge en momentnøgle til at skille noget af.

Ang. tilspænding så mener jeg at huske at centermøtrikken på hjulnavet af
min gamle fiat 128 skulle spændes med ca. 14 kg ,ca. 140 nm

Mvh

Thomas
Der engang lånte sin gamle momentnøgle ud og fik en ny tilbage

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-12-04 19:16

"Thomas" <baune@angora.dk> skrev i en meddelelse >
> Du må ihvertilfælde ikke bruge en momentnøgle til at skille noget af.

---Snip---

> Der engang lånte sin gamle momentnøgle ud og fik en ny tilbage
Hænger de to ting monstro sammen?, seriøst foretrækker jeg nogen gange at
lave arb,. frem for at låne værktøj til en som ikke ved hvon' det bruges
rigtigt ;). 120 Nm er et meget brugt moment til hjulbolte, så det skal den
minimum kunne klare.

Fra : Thomas

Dato : 25-12-04 19:36

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> [...]
> rigtigt ;). 120 Nm er et meget brugt moment til hjulbolte, så det skal den

Yup.... det hænger sammen Jeg skal ikke kunne sige hvis skyld det
var. Jeg er ikke selv nøjeregnende, men låner jeg selv noget og ødelægger
det, så betaler jeg også ved kasse 1. Når vedkommende spurgte om han
kunne låne en momentnøgle, så antog jeg det var for at bruge dens funktion
og ikke som vægtstang til at løsne en rusten møtrik.

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-04 19:34

"Lucas Jensen" <lucasjensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud for når man reparerer biler og motorcykler (incl skille motorer
> ad)? Jeg ved nemlig ikke om jeg skal købe en nøgle op til 100 Nm eller

Tja hjullejre på min deo' skal spændes med 300 Nm så der rækker vist ikke
nogen af dem du har kig på. Tændrør spændes med 15 Nm, så man skal næsten
have 2 nøgler for at dække det hele

--
Tom