Attn.: Per Beer Hansen (den er lang)
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-12-04 16:08

Thi det skete i de dage, for mange, mange år siden at der stadig kunne
findes anstændige mekanikere, der ved at hælde lidt tomgangslyd ind i
øregangen, kunne stille en diagnose der i 99 ud af 100 tilfælde
passede på en prik.

Derfor er vi nu hensat til et lastbilværksted hvor man ikke kun
skruede på ét bestemt mærke, men tog sig kærligt af alle opdukkende
behov.

Det er den sidste fredag før jul, og arbejdet er behørigt indstillet i
så god tid, at der er mulighed for at læske ganen med et par pilsnere
før fyraften.

Som det så ofte sker i forsamlinger af fagligt dygtige folk, opstod
der efter et par pilsneres tid et latent behov for at gøre
omgivelserne opmærksom på éns kvaliteter, især hos yngstemanden.

Han foreslog derfor et væddemål om, om han med bind for øjnene, kunne
identificere et hvilket som helst motorkøretøj der blev startet op,
bare ved at lytte, og var samtidigt heller ikke afvisende overfor at
stille en evt. diagnose, hvis han mente at der var noget galt med
motoren.

De ældre svende på værkstedet indviligede i væddemålet, og det første
automobil blev startet op.

Det unge menneske lyttede andægtigt til tomgangslyden i et minuts tid,
og så kom dommen:

Det er en Volvo F88, som har lidt belægninger på ventilerne, og som
inden for de næste 50.000 km. vil trænge til en ny vandpumpe.

Diagnosen var fuldkommen korrekt.

Næste bil blev startet op, da svendene gerne ville have deres penge
igen.

Det er jo en Scania-Vabis LS76, der har lidt problemer med
udrykkerlejet til koblingen, og desuden godt kunne trænge til nye
dyser.

Nu var svendene ved at være ude med en halv ugeløn, og for at få
pengene hjem igen, foreslog de en kvit eller dobbelt. Det gik den unge
lærling med til.

I stedet for at starte en anden bil op, tog en af de gamle gubber en
gulvspand i zink, hvori han fyldte lidt møtrikker, spændskiver og
andet godt. Derefter blev den rusket godt og grundigt igennem, og så
ventede man ellers i spænding på lærlingens dom.

Han var godt nok stille meget, meget længe, men endelig begyndte han
forsigtigt:

"Det var godt nok en svær én, men lad mig begynde med det jeg er
sikker på."

Det er en Mercedes-Benz! *ROFL*

Glædelig jul til dig også, Per.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-12-04 17:58

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> forsigtigt:
>
> "Det var godt nok en svær én, men lad mig begynde med det jeg er

He he, ja så ka' jeg lære det
Bortset fra det, så er Mercedes ikke mit fortrukne mærke når vi taler om
lastbiler, der er jeg mere til Scania.

Per
www.perbeer.dk

Fra : Elbarto

Dato : 26-12-04 03:08

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Per
> www.perbeer.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

Nu inden man griner for meget af den så kan min nevø (han er 8år eller
noget) stå et stykke oppe af en stejl stigning også fortælle dig hvilken
lastbil det er der er på vejen op UDEN at kikke på den

Jeg selv kan sige med 100% sikkerhed når det er en scania eller volvo

OZ3BTO

Fra : DØP

Dato : 26-12-04 10:42

Hey hey..

Mercedes-Benz are the best fuck the Rest..... *GG*

Mvh Dennis Ø. P.
Mercedes Lastvognsmekaniker...

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 26-12-04 12:57

"DØP" <Dodge@email.dk> skrev :

>Mercedes-Benz are the best fuck the Rest..... *GG*

>Mercedes Lastvognsmekaniker...

Disse 2 linier rimer ikke ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-12-04 09:54

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Disse 2 linier rimer ikke ;)

Så må det være et Heiku..

--
vh
Torben

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-12-04 11:48

DØP wrote:
> Hey hey..
>
> Mercedes-Benz are the best fuck the Rest..... *GG*

Ja hvis vi snakker personbiler

> Mvh Dennis Ø. P.
> Mercedes Lastvognsmekaniker...

Ja jeg er så tidligere Mercedes person og lastvogns mekker
Men jeg har da også lavet både Scania, Volvo, MAN, Bedford, Dodge, Kenworth,
Mack, White (US Volvo), Ford, Iveco, DAF m.fl. lastvogne

Per
www.perbeer.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-12-04 12:05

Elbarto wrote:

> Nu inden man griner for meget af den så kan min nevø (han er 8år eller
> noget) stå et stykke oppe af en stejl stigning også fortælle dig hvilken
> lastbil det er der er på vejen op UDEN at kikke på den

Da jeg var 8 kunne jeg det samme med biler.. Idag er der jo
nærmest ikke noget at lytte til, det skulle da lige være når folk
starter bilerne - startermotorer giver ofte en mærkekarakteristisk
lyd..

> Jeg selv kan sige med 100% sikkerhed når det er en scania eller volvo

Jeg kan med 100% sikkerhed ikke sige det, for jeg har intet check
på lastbiler..

--
Hygge..
Thomas

Fra : DØP

Dato : 26-12-04 19:34

Hey hey.

Hvis jeg var god til at rime havde jeg skrevet Børne Bøger...

Mvh Dennis Ø. P.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-04 11:50

On Sun, 26 Dec 2004 19:34:00 +0100, DØP wrote:

> Hvis jeg var god til at rime havde jeg skrevet Børne Bøger...

Det skal du jo sige til Jan og ikke Thomas.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-12-04 11:45

Elbarto wrote:

> [...]
> hvilken lastbil det er der er på vejen op UDEN at kikke på den
>
> Jeg selv kan sige med 100% sikkerhed når det er en scania eller volvo

Jeg kan også selv godt skelne (ikke 100%) mellem de forskellige lastbiler på
lyden.
Da jeg var knægt, kunne jeg bestemme/genkende alle personbiler om natten,
bare ved at se deres baglygter med lys i.
Det kan jeg dog så ikke mere, da alle biler jo i dag stort set er ens

Per
www.perbeer.dk

Fra : Ncc

Dato : 28-12-04 17:28

> Elbarto wrote:
SNIP

Som kørende sælger har jeg brugt mangen en lang køretur med at arts bestemme
biler på motorvejene, både dem jeg triller frem i mod og dem der kommer i
mod mig i modsat vejbane.
Er faktisk blevet en slags syns test - for jo tidligere jeg kan spotte dem,
jo bedre

Har fået mange sjove oplevelser på den konto - når man kalder en KIA for
Mercedes (det nye voluminøse KIA skrummel).

Bare en kommentar

Nc