Bilalarm med Motor start? Manuel Gearkasse~
Fra : Ninja Rider

Dato : 25-12-04 13:59

Hejsa

Jeg har en 2vejs alarm med motor start, men hvad hulen gør jeg for at
sikre at bilen ikke står i gear når den startes?
Jeg har koblet kontakten på håndbremsen, men det er bare ikke nok, når
jeg plejer at parkere i gear, og med håndbremsen trukket lidt.

Findes der ikke et smart system, der kan et eller andet der sørger for
at jeg ikke starter min bil i gear?

Mvh Emil

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 25-12-04 18:12

"Ninja Rider" <Gundersen@Tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> plejer at parkere i gear, og med håndbremsen trukket lidt.
>
> Findes der ikke et smart system, der kan et eller andet der sørger for at

Hmm hvad med nogle magneter på gearstangen og så nogle reed kontakter der
aktiveres når gearstangen er i frigear?

/Carsten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-12-04 09:22

Ninja Rider telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> jeg plejer at parkere i gear, og med håndbremsen trukket lidt.
>
> Findes der ikke et smart system, der kan et eller andet der sørger for

Hvilken alarm er det?

Dem jeg sælger i dag, og dem jeg tidligere selv har importeret hat indbygget
en sikkerhedsfunktion der gør, at den ikke starter bilen, hvis den ikke er
sikker på, at den står i frigear...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jørgen L.

Dato : 26-12-04 09:28

> Dem jeg sælger i dag, og dem jeg tidligere selv har importeret hat
> indbygget en sikkerhedsfunktion der gør, at den ikke starter bilen, hvis
> den ikke er sikker på, at den står i frigear...

Hvordan sikrer den det ?

Hilsen Jørgen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-12-04 16:18

Jørgen L. telepaterede følgende til sin PC:

> Hvordan sikrer den det ?

Ved at den lader motoren fortsætte med at køre indtil man har lukket døren.
Dermed ved den, at bilen står i frigear...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-12-04 14:29

> Ved at den lader motoren fortsætte med at køre indtil man har lukket
> døren.
> Dermed ved den, at bilen står i frigear...

Ok smart.

Hvad med biler der har startspære fra fabrikken, hvor der sider en chip
eller andet i nøglen.
kan man også sætte den på her ?

Hilsen Jørgen

Fra : Ninja Rider

Dato : 27-12-04 15:43

Hejsa

Jørgen L. wrote:
> Hvad med biler der har startspære fra fabrikken, hvor der sider en chip
> eller andet i nøglen.
> kan man også sætte den på her ?

Ja, men der skal man somregl beholde chippen i bilen, altså enten pille
den ud af nøglen, eller tape hele nøglen fast til modtageren i bilen. Så
bruger man bare startspæren i alarmen i stedet.

Det er ofte noget rigtigt pis at koble bilen uden om den orginale start
spære!

Mvh Emil

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-12-04 16:22

Jørgen L. telepaterede følgende til sin PC:
> Hvad med biler der har startspære fra fabrikken, hvor der sider en
> chip eller andet i nøglen.
> kan man også sætte den på her ?

Ja, men der skal man have en boks, hvor man ligger en nøgle i.

Der læses kun fra denne boks under fjernstart. Dvs. tyven kan stadig ikke
starte bilen - med mindre han finder boksen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-12-04 17:31

> Ja, men der skal man have en boks, hvor man ligger en nøgle i.

Nøgle som til at starte bilen med eller den elektroniske nøgle ?

> Der læses kun fra denne boks under fjernstart. Dvs. tyven kan stadig ikke
> starte bilen - med mindre han finder boksen...

I så fald det er den elektroniske nøjle, er den så bilmærke afhængig, og kan
den fås til eks. en Toyota eller Mazda ?

Hilsen Jørgen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-12-04 19:53

Jørgen L. telepaterede følgende til sin PC:

> Nøgle som til at starte bilen med eller den elektroniske nøgle ?

Normalt en nøgle, som kan starte bilen. Jeg anbefaler dog, at man fjerner
selve nøglen, så kun koden er tilbage. Dette for at undgå at en tyv der
finder boksen, kan starte bilen uden videre...

--
Mvh. Morten Fruergaard