Sker der noget ved at afmontere batteriet ~
Fra : Thomas

Dato : 25-12-04 10:24

Hej NG

Jeg skal hen og rode med et defekt forlygtestik på en Mitsubishi Lancer 1,6
årg 95. Sker der noget ved at pille batteriet ud? Jeg tænker på alt det
her motorstyring halløjsa. Ville være lidt træls at opdage at bilen ikke kan
starte bagefter eller er nulstillet hvad ved jeg. Man er så "heldig" kun at
have 5 cm at arbejde på, så det ville være guld at få batteriet væk

Mvh

Thomas
Der kører Fiat Duna, hvor man kan pille batteriet ud uden at skulle tænke på
om moderne finurligheder tager skade

Fra : Mogens

Dato : 25-12-04 10:25

"Thomas" <baune@angora.dk> skrev i en meddelelse

> Hej NG

Hej...

> [...]
kan
> starte bagefter eller er nulstillet hvad ved jeg.

På mine Galanter nulstillede man netop computeren ved
at demontere batteriet i en halv time. Gør du bare det :)

Fra : Per O.

Dato : 25-12-04 10:50

> [...]
> bilen ikke kan starte bagefter eller er nulstillet hvad ved jeg. Man er så
> "heldig" kun at have 5 cm at arbejde på, så det ville være guld at få

Jeg havde en Galant GTI årgang 92. Når man afmonterede batteriet, skulle
motorstyringen instille sig igen. Det gjorde man ved at starte bilen, og
laden den står helt stille i tomgang i 4-8 minutter. Så kørte den fint igen.
Hvis man ikke lod den stå i den tid, så gik den i stå i tide og utide i
tiden derefter.

Per O.

Fra : Lars Hansen

Dato : 25-12-04 18:48

> [...]
> Hvis man ikke lod den stå i den tid, så gik den i stå i tide og utide i

Hmm, sjovt. Jeg skiftede boks på min bmw fra 87 fordi den gamle boks
netop gjorde at den gik i stå i tide og utide. Mht til den Galant, kan
du så huske hvilken motorstyring der sad monteret i såden en fætter?

Mvh Lars

Fra : Per O.

Dato : 25-12-04 23:50

"Lars Hansen" <spam@el-lal.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, sjovt. Jeg skiftede boks på min bmw fra 87 fordi den gamle boks netop
> gjorde at den gik i stå i tide og utide. Mht til den Galant, kan du så
> huske hvilken motorstyring der sad monteret i såden en fætter?

Nej desværre ...

Per O.