Toyota Carina E st.car eller Ford Mondeo s~
Fra : KPH

Dato : 22-12-04 15:49

Hej

Jeg står for at skulle købe en billigere st.car og har kig på følgende:
Toyota Carina E 1,6 (1993-1994) eller Ford Mondeo 1,8/2,0 (1993-1996) som
begge ligger på omkring de. 50.000,-

Ved en Ford Mondeo vil jeg typisk få en lidt nyere bil (årgang), el-ruder,
varme i sæder, mere plads og større motor.
Ved Toyota'en vil det sikkert være nemmere at finde en uden rust i
skærmkanter.

I hvilken bil får jeg mest for pengene, her tænker jeg på rust og mindst
vedligeholdelse???

Mvh
KPH

Fra : Nicolai

Dato : 22-12-04 17:07

Hej Khp

Jeg har Carina E stc. fra 97..

En dejlig bil med få fejl..
Jeg har svært, at sige det samme om Mondeoen, som jeg har kørt meget i på
mit
arbejde.

Jeg ved, at jeg nu får på puklen af Mondeo ejere, men min erfaring med Ford
kontra Toyota
er, at der er markant flere fejl på Ford´erne.
Men til Fords forsvar, må jeg sige, at de har rigtigt gode køreegenskaber.
Der kan Carinaen godt
være lidt "blød hat" agtige. Men jeg bliver nu alligevel aldrig Fordejer.

Se også div. tilfredshedsundersøgelser med mere, hvor Toyota scorer max
point næsten hver gang.

Du er velkommen med spørgsmål, hvis du vil vide mere. Specielt om Carinaen

VH

Nicolai

Fra : phk

Dato : 22-12-04 17:56

"Nicolai" <gg@roc.dk> skrev i en meddelelse

> Se også div. tilfredshedsundersøgelser med mere, hvor Toyota scorer max
> point næsten hver gang.

Hvor?

--
Per, Esbjerg

Fra : Nicolai

Dato : 22-12-04 18:06

Jeg áner ikke hvor man finder sådan noget på nettet, men har set utalige i
div bilmagasiner osv. Bla. tyske Adac

Du kan ikke finde noget der siger det modsatte..!

Nicolai

Fra : phk

Dato : 22-12-04 18:21

> Jeg áner ikke hvor man finder sådan noget på nettet, men har set utalige i
> div bilmagasiner osv. Bla. tyske Adac
>
> Du kan ikke finde noget der siger det modsatte..!

[forkert quotning ignoreret..]

Nu var det ikke mig der påstod at "diverse tilfredshedsundersøgelser viser
Toyota scorer Max point hver gang". Så jeg forstår ikke rigtigt hvorfor jeg
skal finde noget der dokumenterer det modsatte.

--
Per, Esbjerg

Fra : Nicolai

Dato : 22-12-04 21:19

Kære >Per

Jeg påstår ingenting og jeg siger intet om du SKAL finde noget
dokumentation...Og husk, at når man citerer nogen, så gør det korrekt!! Du
glemte vist lige et "næsten", hvilket er rimeligt væsentligt.!

Men som sagt er Toyota et mærke der ligger øverst eller tæt på næsten alle
steder.
Det er ikke til at komme udenom. Så kan man lide Toyota eller ej....
Jeg mener det er et super stabilt mærke, dog kedeligt i design, men som
familiepotte et super køb.

Fra : Jonas R.

Dato : 23-12-04 18:14

Nicolai wrote:
SNIP
Og husk, at når man citerer nogen, så gør det
> korrekt!! Du glemte vist lige et "næsten", hvilket er rimeligt
> væsentligt.!

Oki normalt gider jeg ikke kommentere folks citat teknink, meeeeen når du
siger han citerer forkert skulle du måske læse lidt på:

MVH

Jonas R.

Fra : Jørgen L.

Dato : 23-12-04 16:43

> "Nicolai" <gg@roc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor?

Adac, fdm

Hilsen Jørgen

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 22-12-04 17:59

"KPH" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skærmkanter.
>
> I hvilken bil får jeg mest for pengene, her tænker jeg på rust og mindst

Hej
På Carinaen skal du tjekke for rust i køler og på bremserør især ved
baghjulene.
Vores er en årg. 94 og har kørt 205000 km. uden andre problemer end
ovennævnte
Hilsen Matthias

Fra : phk

Dato : 22-12-04 18:22

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> På Carinaen skal du tjekke for rust i køler og på bremserør især ved
> baghjulene.
> Vores er en årg. 94 og har kørt 205000 km. uden andre problemer end
> ovennævnte

Min gamle Mondeo er også fra 94 og har kørt 205.000 km - og har ingen af
ovenstående problemer.

--
Per, Esbjerg

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 22-12-04 20:49

klip

> Min gamle Mondeo er også fra 94 og har kørt 205.000 km - og har ingen af
> ovenstående problemer.
>

> --
> Per, Esbjerg

Nogle er selvfølgelig mere heldige end andre, eller også passer de måske
bedre på deres bil. Jeg kikkede lige hvad FDM skriver om Carina og Omega.
Kik selv på skemaerne her:
http://www.fdm.dk/altombiler/bilbase/brugtebiler/pdf/TO_carina.pdf
http://www.fdm.dk/altombiler/bilbase/brugtebiler/pdf/OP_omega.pdf
Hilsen Matthias

Fra : Nygaard

Dato : 22-12-04 19:51

Hej

Det tyske bilblad Autobild har et glimrende arkiv med brugtbilstests med
diverse referencer fra TÜV.

Link til brugttest af Toyota Carina

http://autobild.de/test/gebrauchtwagen/artikel.php?artikel_id=880

Link til brugttest af Ford Mondeo
http://autobild.de/test/gebrauchtwagen/artikel.php?artikel_id=781

Skulle du have svært ved broderfolkets sprog kan jeg være behjælpelig.

venligst, Tue

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 20:26

> [...]
>
> Jeg står for at skulle købe en billigere st.car og har kig på følgende:
> Toyota Carina E 1,6 (1993-1994) eller Ford Mondeo 1,8/2,0 (1993-1996) som

Alene det at forskellen på en 1.6 og en 2.0 er ret stor, ville få mig til at
vælge en 2.0

--
tom

Fra : Henrik B.

Dato : 23-12-04 16:28

> Alene det at forskellen på en 1.6 og en 2.0 er ret stor, ville få mig til
> at vælge en 2.0

Og det kan dermed også forsikringspræmien være.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-04 17:01

> Og det kan dermed også forsikringspræmien være.

Man kan jo bare køre ordentligt

--
Tom