Streng spiritusdom.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-04 21:38

Henne i Sverige var der for et stykke tid siden en ungarsk
lastbilchauffør der i omtåget tilstand (1.6 promille) forvildede sig
ind på motorvejen mellem Trelleborg og Malmö i den forkerte side af
vejen.

Han nåede at kollidere med et par personbiler, og 5 mennesker blev
dræbt.

Der er nu afsagt dom i sagen, og det endte med den strengeste straf
der nogensinde er udmålt i Sverige for spirituskørsel.

4 års fængsel!

Selv dét er næsten for lidt.

Det er dog en klar forbedring i forhold til hvad ham tyskeren med en
promille på 2.0 fik i Danmark - 7.500 kr. og ikke engang et
køreforbud.

Jeg er godt klar over at tyskeren ikke dræbte nogen, men alligevel?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Nicolai

Dato : 21-12-04 22:01

4 år er sgu billigt sluppet

Nicolai

Fra : Marni

Dato : 22-12-04 01:25

> [...]

> Det er dog en klar forbedring i forhold til hvad ham tyskeren med en
> promille på 2.0 fik i Danmark - 7.500 kr. og ikke engang et

Hvor har du læst det? Det lyder helt galt....
2.0 giver ca. 10-20000.- dkr i bøde og frakendelse
af kørekortet i min. 2 år.

Venligst
Marni

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-12-04 11:21

On Wed, 22 Dec 2004 01:24:50 +0100, "Marni" <martinknudd@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>>

>Hvor har du læst det? Det lyder helt galt....
>2.0 giver ca. 10-20000.- dkr i bøde og frakendelse

Det har været i samtlige danske medier. Det var ham de måtte anholde
ude midt på motorvejen. Det har der været en tråd om hér.

Ligeledes måtte en betjent trække sin tjenestepistol, idet chauffører
prøvede at køre væk, mens betjenten sad oppe i førerhuset.

Angiveligt landede straffen i dette ydmyge leje, fordi der ikke er
nogen aftaler med Tyskland på området.

Tyskeren var iøvrigt ansat af en norsk vognmand, og kørte i en norsk
registreret lastbil.

Havde han lavet stuntet i Norge, er jeg sikker på at de havde kastet
ham i fangehullet og smidt nøglen væk.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : npw

Dato : 22-12-04 11:41
Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 11:53

"Marni" <martinknudd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Hvor har du læst det? Det lyder helt galt....
> 2.0 giver ca. 10-20000.- dkr i bøde og frakendelse
> af kørekortet i min. 2 år.

I flg. rigsadvokatens bødekatalog for trafikforseelser så spænder bøderne
fra 500 Kr til 6.600 Kr.

--
Tom

Fra : Marni

Dato : 22-12-04 12:05

"Tom" .

> I flg. rigsadvokatens bødekatalog for trafikforseelser så spænder bøderne
> fra 500 Kr til 6.600 Kr.

Er spirituskørsel mon en trafikforseelse?
Han har ikke fået større bøde fordi han er udlænding.
Eller kunne 6600.- dkr ikke gøre det...

Marni.

Fra : Nicolai

Dato : 22-12-04 12:52

Spiritus er en overtrædelse af færdselslovens §53

Men der bestemmelser i fx straffeloven og at udsætte andre for fare osv...

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-04 15:33

"Nicolai" <gg@roc.dk> skrev i en meddelelse
> Spiritus er en overtrædelse af færdselslovens §53
>
> Men der bestemmelser i fx straffeloven og at udsætte andre for fare osv...

Jeå men det kræver en behandling i retten som man nok ikke har "gidet" hos
politiet

--
Tom