Slap for hastighedsbøde
Fra : phk

Dato : 20-12-04 21:18

Det kan godt betale sig at køre i en motorsvag bil ..... Mogens ;)

http://www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=358442/

--
Per, Esbjerg

Fra : Mogens

Dato : 20-12-04 21:26

> Det kan godt betale sig at køre i en motorsvag bil ..... Mogens ;)
> www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=358442/

He, he - alle kører nu for stærk dér, IMO :)

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 20-12-04 22:55

On Mon, 20 Dec 2004 21:17:33 +0100, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>Det kan godt betale sig at køre i en motorsvag bil ..... Mogens ;)
>
>http://www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=358442/

Tja en af mine venner slap da for en fartbøde igår, som kunne have
betydet at han mistede kortet. At jeg så mener at han burde have fået
den er så en anden side af sagen.
Flemming Jacobsen

Fra : Leonard

Dato : 21-12-04 01:18

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

>Det kan godt betale sig at køre i en motorsvag bil ..... Mogens ;)
>
>http://www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=358442/

Mon de så har annulleret samtlige billeder taget på det sted den dag?

--
Leonard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-12-04 09:45

phk wrote:
> Det kan godt betale sig at køre i en motorsvag bil ..... Mogens ;)
>
> http://www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=358442/

He he, ja jeg snød også en fotovogn i går.
Jeg kørte kun 48 km/t et sted hvor jeg måtte køre 50 km/t

Per
www.perbeer.dk

Fra : phk

Dato : 21-12-04 10:25

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> He he, ja jeg snød også en fotovogn i går.
> Jeg kørte kun 48 km/t et sted hvor jeg måtte køre 50 km/t

Hmm - hvilken (motorsvag) bil siger du at du har? ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-12-04 11:22

phk wrote:

> Hmm - hvilken (motorsvag) bil siger du at du har? ;)

Motorsvag ?
Jeg har da et af denne verdens syv vidundere, en Ford Sierra 1,6
Det er sq meget svært at finde andre biler som kan hamle op med netop dén
model

Per
www.perbeer.dk

Fra : Ole Kristiansen

Dato : 21-12-04 11:25

Ja, med en Sierra har man bil for livet.......(den er ikke til at slippe af
med)....

Fra : Carl Astrup

Dato : 21-12-04 11:39

"Ole Kristiansen" <ole_k@tele2adsl.dk> wrote in message
> Ja, med en Sierra har man bil for livet.......(den er ikke til at slippe
> af
> med)....

Nej nej det passer ikke, jeg har haft 2, og det var nemt, den første
smadrede jeg.. den anden forærede jeg væk :)

//eCarlos

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-12-04 14:20

Ole Kristiansen wrote:
> Ja, med en Sierra har man bil for livet.......(den er ikke til at
> slippe af med)....

Jamen det er jo så meget heldigt, jeg vil nemlig ikke af med min

Per
www.perbeer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 11:50

On Tue, 21 Dec 2004 11:21:55 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMtele2adsl.dk> wrote:

>Motorsvag ?
>Jeg har da et af denne verdens syv vidundere, en Ford Sierra 1,6
>Det er sq meget svært at finde andre biler som kan hamle op med netop dén
>model

En Sierra 1.3 måske Eller min gamle Super-Kadett C 1.0S! (der
kunne køre fra en Fiat 127 - når føreren bar blød hat og kold cigar)
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-12-04 14:21

Ivan Madsen wrote:

> En Sierra 1.3 måske

Sådan en har jeg prøvet, den er ikke specielt hurtig
Jeg har også selv haft en Taunus 1,3 engang, den var heller ikke noget lyn.

> Eller min gamle Super-Kadett C 1.0S!

Hey, sådan en har jeg også haft og en Opel Manta B 1,2S, den var heller ikke
hurtig

Per
www.perbeer.dk

Fra : phk

Dato : 21-12-04 17:42

> Hey, sådan en har jeg også haft og en Opel Manta B 1,2S, den var heller
> ikke hurtig

Som om det var noget!

Min mor har en Fiesta 1.0 ... godt nok en Ghia, men hold da kæft hvor er den
motorsvag :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-12-04 20:26

phk wrote:

> Som om det var noget!
>
> Min mor har en Fiesta 1.0 ... godt nok en Ghia,

Er det ikke en 1100 hvis det er en Ghia ?

> men hold da kæft hvor
> er den motorsvag :)

Jeps, jeg har selv haft en 1,0 (957 ccm) Fiesta og 1100.
Hmm, gad egentlig vide hvilken bil jeg har haft, som har været den absolute
sløveste ?
Jeg må lige lægge hovedet i blød

Per
www.perbeer.dk

Fra : phk

Dato : 22-12-04 08:26

> Er det ikke en 1100 hvis det er en Ghia ?

Det kan godt være - men underdrivelse fremmer forståelsen :)

> Jeps, jeg har selv haft en 1,0 (957 ccm) Fiesta og 1100.

Denne er jo med 5 gear med 5. gearet som overgear. Det rykker _ikke_ :)

> Hmm, gad egentlig vide hvilken bil jeg har haft, som har været den
> absolute sløveste ?
> Jeg må lige lægge hovedet i blød

Jeg har haft en boble, selv den var hurtigere end Fiesta´en - som jeg husker
det. Men dengang var jeg heller ikke vant til hurtiger biler (1977).

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 19:12

On Tue, 21 Dec 2004 14:21:11 +0100, "Per Beer Hansen"
> [...]

>Hey, sådan en har jeg også haft og en Opel Manta B 1,2S, den var heller ikke

Hvis man havde sådan en havde man vel næsten samme problem som en
kammerat med en totalgejlet Mascot 850. Han blev kæderyger af at se
afslappet ud ved lyskrydsene
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-12-04 20:28

Ivan Madsen wrote:

> Hvis man havde sådan en havde man vel næsten samme problem som en
> kammerat med en totalgejlet Mascot 850. Han blev kæderyger af at se
> afslappet ud ved lyskrydsene

Arh, så slemme var de nu ikke (dengang) i forhold til datidens biler, jeg
har selv haft både 850 og 1000.
Men selvfølgelig hvis man måler dem med nutidens biler, så er der er verden
til forskel.

Per
www.perbeer.dk

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 21-12-04 20:57

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> He he, ja jeg snød også en fotovogn i går.
> Jeg kørte kun 48 km/t et sted hvor jeg måtte køre 50 km/t

Fik du så penge tilbage? ;)

Mvh
Claus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-12-04 21:23

Claus Nygaard-Pedersen wrote:

> Fik du så penge tilbage? ;)

Jeg overvejede kraftigt, at sende dem et "bødeforlæg", men da det kun
drejede sig om en underskridelse på 2 km/t, så synes jeg at jeg vil lade dem
slippe for denne ene gang

Per
www.perbeer.dk

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 22-12-04 09:09

> Jeg overvejede kraftigt, at sende dem et "bødeforlæg", men da det kun
> drejede sig om en underskridelse på 2 km/t, så synes jeg at jeg vil lade
> dem slippe for denne ene gang

Hvis politiet plejer at trække 3 km/t fra en "overskridelse", skal du vel
reducere din "underskridelse" med 3 km/t i forbindelse med dit "bødeforlæg".
Desværre giver det jo 51 km/t - så nu skylder du dem jo penge

/Peter

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 21-12-04 13:15

En helt masse bits fra phk til dk.fritid.bil gav følgende:

> Det kan godt betale sig at køre i en motorsvag bil ..... Mogens ;)
>
> http://www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=358442/

Er selve den oprindelige sag ikke nogle år gammel?

Jeg kan svagt huske en sag for nogle år siden, hvor en ingeniør havnede i en
lignende situation. Han bad så om at få udleveret dokumentationen til ATK, og
fik faktisk den oprindelige tyske brugsforvirring, som han så kopierede.
Efterfølgende kunne han faktisk dokumentere (ud fra dokumentationen) at der
var adskillelige større fejl ved systemet.

Det var så vidt jeg husker især EB der beskæftigede sig med det.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Ja gu' fa'en er'd farligt"
-- Asger Reher som Grosser Steve Pikkerup i 'Ørkenens sønner'