Boardcomputer Senator
Fra : Daniel Pedersen

Dato : 20-12-04 20:59

Hej gruppe

Jeg har lige anskaffet mig en Opel Senator fra 1986.
Bilen var løbet tør for strøm da jeg købte den og da jeg fik liv i den var
alt jo godt.
Sådan da, for i displayet på boardcomputeren er der gang i samtlige felter i
lcd'et.
Hvordan fikser man det, har prøvet at tage sikringen ud, trykke på diverse
knapper til computeren, men nix ingenting hjalp.

Håber i har lidt mere erfaring end jeg har :)

/Daniel Pedersen
1986 Opel Senator 3.0i
1979 Ford Mustang 5.0 (Uden plader)

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 21:05

"Daniel Pedersen" <machoman@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> knapper til computeren, men nix ingenting hjalp.
>
> Håber i har lidt mere erfaring end jeg har :)

Smide den væk og købe en ny. Det må være en klar elektrnoikfejl

--
Tom

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-12-04 22:14

> [...]

> knapper til computeren, men nix ingenting hjalp.
>
> Håber i har lidt mere erfaring end jeg har :)

Prøv lige igen at hive stelkablet af akkumolatoren i et ½ minut og monter
det igen.

Den metode giver en mere sikker garenti for rigtig reset af mikroprocessoren
i boardcomputeren.
Den elektrolytkondensator der sidder i resetkredsløbet, kan nemlig være
blevet træt med tiden.

I øvrigt, pas rigtig godt på dine bagerste bærearme på den dyt, de er
sindsoprivende dyre.

Jeps, sindsoprivende.
Da jeg selv for et par år siden fik prisen oplyst, så reservedelsmanden
underligt ud i ansigtet,
han bad mig om at holde godt fast, hvorefter jeg lagde mig ind over disken
og holdt godt fast med begge hænder,
jeg var godt nok ved at gå i gulvet alligevel da han sagde: 7600kr. for én,
plus moms

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 20-12-04 23:05

Tak for tippet, det vil jeg prøve i morgen :)

Og mange tak for tippet angående bærearme, det lader til at de skal
sandblæses til sommer og have en ordenlig omgang Por15 ;)

mvh
Daniel

Fra : Per Olsen

Dato : 20-12-04 23:26

"Daniel Pedersen" skrev:
> [...]
> knapper til computeren, men nix ingenting hjalp.
>
> Håber i har lidt mere erfaring end jeg har :)

Hej.
Og tillykke med bilen.

Som Uffe også skriver, så prøv at tage strømmen lidt længere tid.
Nu har i vel ikke prøvet at starte den med en "lynstarter", for
det er ikke sikkert at elektronikken er helt vild med det.

Prøv også at kikke forbi: http://www.senatorman.de/ det kan
være at du kan finde noget der.

Pe®=s1

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 21-12-04 00:22

"Per Olsen" <po_danmark@mail.tele.dk> skrev :

>Prøv også at kikke forbi: http://www.senatorman.de/ det kan
>være at du kan finde noget der.

Der er meget godt der

http://www.senatorman.de/bilder/Rekord_D-014.jpg

den er jo ligefrem smuk - bilen altså

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 23-12-04 05:21

Så virker den igen, Uffes trick virkede.
Eeew, man skal godt nok kører meget forsigtigt for at holde den omkring de
10km/l, men det kan da lade sig gører (uden at tabe fart).
2-3km/l under alm. acceleration

mvh
Daniel Pedersen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-12-04 09:16

"Daniel Pedersen" <machoman@get2net.dk> skrev

> Eeew, man skal godt nok kører meget forsigtigt for at holde den omkring de
> 10km/l, men det kan da lade sig gører (uden at tabe fart).
> 2-3km/l under alm. acceleration

Hvilken motor har du i den?

Mvh. Ufffe Ravn

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 23-12-04 09:24

> Hvilken motor har du i den?

Der ligger en 3.0 med insprøjtning, sjovt men dyrt.

mvh
Daniel Pedersen

Fra : Mogens

Dato : 23-12-04 17:25

> Der ligger en 3.0 med insprøjtning, sjovt men dyrt.

Hvad er dyrt?

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 23-12-04 17:42

> Hvad er dyrt?

Alt er relativt :)
Et par km per liter under accelaration.
Kører man meget pænt er det helt ok, der kan den holde sig lidt over de 10
:)

Jeg vidste det nu godt da jeg købte den og klager heller ikke over det.
Luksus koster ;)

mvh
Daniel

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 23-12-04 20:41

"Daniel Pedersen" <machoman@get2net.dk> skrev :

>Alt er relativt :)

Jep

>Et par km per liter under accelaration.

Det er måske hvad det øjeblikkelige forbrug er, men da det kun er
kortvarigt, er det normalt nok

alle biler bruger mere brændstof, når pedalen lægges i tæppet

>Kører man meget pænt er det helt ok, der kan den holde sig lidt over de 10
>:)

Kan du holde et snit lige omkring de 10 på literen, er det fint nok

>Jeg vidste det nu godt da jeg købte den og klager heller ikke over det.
>Luksus koster ;)

Men er åehh så dejligt