Jeep Grand Cherokee
Fra : Master

Dato : 20-12-04 20:37

Jeg er ved at springe på en 4,0 Grand Cherokee på hvide plader fra 1997/7

Km 240.000

Pris kr. 150.000

Er det helt tosset ?

Er der noget at man skal vide ?

Fra : Rasmus

Dato : 20-12-04 20:57

"Master" <rj@mailme.dk> wrote in message
> Jeg er ved at springe på en 4,0 Grand Cherokee på hvide plader fra 1997/7
>
> Km 240.000
>
> Pris kr. 150.000
>
> Er det helt tosset ?
>
> Er der noget at man skal vide ?

At der nok er en god chance for at den kommer til at koste dig en formue i
reperationer...., jeg kender en som har V8´eren fra samme årgang, og den er
ret dyr at vedligeholde.

mvh
Rasmus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-12-04 21:25

Rasmus telepaterede følgende til sin PC:
> At der nok er en god chance for at den kommer til at koste dig en
> formue i reperationer...., jeg kender en som har V8´eren fra samme
> årgang, og den er ret dyr at vedligeholde.

V8'eren er meget dyrere at holde kørende end R6'eren...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Rasmus

Dato : 20-12-04 22:29

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> Rasmus telepaterede følgende til sin PC:
>
> V8'eren er meget dyrere at holde kørende end R6'eren...

......der har vist ikke været nogle reperationer på motoren, men en del
problemer med elektronikken, som jeg går ud fra er det samme?

mvh
Rasmus

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-04 21:34

"Master" <rj@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er ved at springe på en 4,0 Grand Cherokee på hvide plader fra 1997/7
>
> Km 240.000
>
> Pris kr. 150.000
>
> Er det helt tosset ?
>
> Er der noget at man skal vide ?

Dårlig lakering, rust og 5 km/l.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Brian S Jensen

Dato : 21-12-04 07:39

"Master" <rj@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er ved at springe på en 4,0 Grand Cherokee på hvide plader fra 1997/7

> [...]

Jeg turde ikke købe en Grand Cherokee med så mange km bag sig
(eller en anden Jeep for den sags skyld)

Da jeg købte ny varevogn for 3 år siden, kiggede jeg MEGET efter
sådan en Grand Cherokee (dog på gule plader), men efter utallige
prøvekørsler, gennemgang af reparationsbilag, snak her i gruppen
samt anden læsning på nettet, endte det med en Toyota Previa

Hvis man køber sådan en Grand Cherokee - især med km-tal -
skal man være indstillet på alle former for rep. - udskiftning af
gearkasse, elektronik styrebokse, motorrep. m.m.

Og reservedelspriserne ligger IKKE på Fiat-niveau

Bortset fra det, så er det en FED vogn med en herlig motor
(især 5.7'ern) - men som absolut ikke er nogen "Mr. Swing-King"
på motorvejen, men derimod nok mere en væltepeter

Bare min mening

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : jhm

Dato : 21-12-04 18:43

Hej Brian
Du har ret, jeg turde heller ikke købe en Chrysler Jeep....... den er mega
dyr i reservedele og udstyr, nul opbakning eller suport fra importøren, men
nej, den kører ikke som en væltepeter den kører som en storebæltsfærge....og
en Chrysler er som syfilis.... har du først fået den, kommer du sgu ikke af
med den igen
tro mig, jeg har selv en, jeg var dum nok til at købe en
vh Jan

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 12:46

On Mon, 20 Dec 2004 20:37:06 +0100, "Master" <rj@mailme.dk> wrote:

>Jeg er ved at springe på en 4,0 Grand Cherokee på hvide plader fra 1997/7
>
>Km 240.000
>
>Pris kr. 150.000
>
>Er det helt tosset ?
>
>Er der noget at man skal vide ?

Hvordan ser servicebogen ud? Kender du den person, der hidtil har kørt
den og har en fornemmelse af, hvordan den er blevet behandlet?

Den er efter sigende meget robust, men har en række småskavanker, som
måske ikke er helt billige - vandpumpe, bremser, elnet, udstødning
incl. katalysator, bøsninger i for- og bagvogn. Og så er der den evige
for biler i Danmark - Kong Rust.
Med så mange kilometer på bagen er der jo nok en del af disse ting,
der begynder at melde sig. Du er selvfølgelig klar til at lægge 1,5
kr/km i brændstof ellers så du jo ikke på bilen. Jeg har ingen ide om
prisniveauet på sådan en fætter på hvide plader - dem er der vist ikke
så mange af, så det er måske også liebhaveri.

--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI