Plnlagt motorvej mellem Dresden og Prag?
Fra : Lars Holst

Dato : 20-12-04 15:49

Som vanligt skal vores ferie foregå i bil og gå sydpå.

Jeg er blevet i tvivl om den planlagte motorvej mellem Dresden og Prag er
færdig eller delvis færdig og hvorvidt der er brugbar landevej på de
strækninger der evt. ikke er færdigbygget?

Er der nogen der har været den vej for nylig?

--
Lars Holst

Fra : Jørgen L.

Dato : 20-12-04 16:39

> [...]
> strækninger der evt. ikke er færdigbygget?
>
> Er der nogen der har været den vej for nylig?
Ikke jeg, men jeg mener at huske at den er blevet diskuteret i
news:dk.fritid.camping så prøv der en gang.

Hilsen Jørgen

Fra : Lars Holst

Dato : 20-12-04 20:21

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> said in

> Ikke jeg, men jeg mener at huske at den er blevet diskuteret i
> news:dk.fritid.camping så prøv der en gang.
>
> Hilsen Jørgen

Tak for det.

--
Lars Holst

Fra : phk

Dato : 20-12-04 20:33

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> færdig eller delvis færdig og hvorvidt der er brugbar landevej på de
> strækninger der evt. ikke er færdigbygget?

Der er ingen motorvej fra Dresden til grænsen. Motorvejen starter 20-30 km
på den anden side af grænsen.

Når du kører derned kan du køre ned til N for Hannover, dreje til venstre
mod Wolfsburg, og videre ned over Halle og Leipzig. Der er motorvej hele
vejen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-12-04 20:53

> Når du kører derned kan du køre ned til N for Hannover, dreje til venstre
> mod Wolfsburg, og videre ned over Halle og Leipzig. Der er motorvej hele
> vejen.

Den har ihvertifald bedre asfalt end turen over Berlin-Dresden, som indtil
fornylig var det gl. øst-beton :(. Om den er kortere,hurtigere sætter jeg
??? ved, har kørt begge veje.

Fra : phk

Dato : 20-12-04 21:23

> Den har ihvertifald bedre asfalt end turen over Berlin-Dresden, som
> indtil fornylig var det gl. øst-beton :(. Om den er kortere,hurtigere
> sætter jeg ??? ved, har kørt begge veje.

Turen over Berlin er længere. Det siger min GPS selv :)

Berlingturen giver også anledning til betondunk. Og der er også lidt
hovedvej, thihvertilfalds hvis man skal til Jylland.
--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-12-04 22:11

> Turen over Berlin er længere. Det siger min GPS selv :)
>
> Berlingturen giver også anledning til betondunk. Og der er også lidt
> hovedvej, thihvertilfalds hvis man skal til Jylland.
> --
Det betyder mindre, det er et jævnt, pænt og fint stykke, uden megen
ferietrafik, så lidt hurtigere. Og iflg. den hedengangne Via Michlin er
Berlinturen kortere, men bytter det gerne væk for jævn asfalt, det er lidt
anstrengende i længden m. det beton ;). Har du prøvet hvad en GPS.navigtor
"siger"?.

Fra : CBA

Dato : 21-12-04 02:50

[...]

Hedengangne ?????

http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/tpl/hme/MaHomePage.htm

Den ser i mine øjne helt frisk ud...........

mvh

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 07:10

"CBA" <cba@(fjerndette)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

| Den ser i mine øjne helt frisk ud...........

Du har ret jeg, forveksler m. den Shell geostar-ting som er lukket ned. Og
det var den jeg brugte da jeg var på de kanter sidst, tvivler på at de har
lavet meget om, hvis de ikke har fået færdiggjort den motorvej endnu ;).

Fra : phk

Dato : 21-12-04 09:32

> [...]
> anstrengende i længden m. det beton ;). Har du prøvet hvad en GPS.navigtor

Read my lips: "Det siger min GPS selv" !!!

Ferietrafik? Der er altid trafik i Berlin, så alene derfor.

Ifølge Mapsource, det program der følger med min Garmin GPS, er afstanden
over Leipzig og Halle 811 km fra grænsen til Prag.

Afstanden over Berlin´er 829 km. Forskellen er altså ikke stor og jeg ville
lade udsigten til køen i HH-tunnelen afgøre hvilken vej jeg ville vælge.
Undgå den om morgenen og om eftermiddagen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 11:31

| Read my lips: "Det siger min GPS selv" !!!

Overså jeg i farten, undskyld ;).

| Ferietrafik? Der er altid trafik i Berlin, så alene derfor.

Nu skal vi være enig, du snakker om hovedevej når man kommer fra Gylland,
det er de stykker du køre på fra E45 til E26 nord om Hamborg, du mener?. Der
er ikke så mange der køre den vej, nok derfor der ikk er lavet motorvej hele
vejen.

| lade udsigten til køen i HH-tunnelen afgøre hvilken vej jeg ville vælge.
| Undgå den om morgenen og om eftermiddagen.

I know, altså Berlin udenom Hamborg, Men hvis de ikke har moderniseret
stykket fra B. til Dresden, er det en prøvelse at holde en "god"
gns.hastighed på :). Og undgå at rejse i weekenden.