Ford Mustang GT 4.6 V8 imod Touareg hvad s~
Fra : Jonas R.

Dato : 20-12-04 14:16

Den gamle overvejet at sælge sin touareg V10 TDI og købe en Ford Mustang GT
4.6 V8.

Jeg synes det er en fed ide, hvad siger i andre?

/Jonas R.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-12-04 14:34

> Den gamle overvejet at sælge sin touareg V10 TDI og købe en Ford Mustang
> GT 4.6 V8.
>
> Jeg synes det er en fed ide, hvad siger i andre?

Der er i hvert fald forskel på de to, hvorfor gå fra diesel varevogn til
benzinslugende amerikaner, de har ikke meget til fælles ud.
Har han ændret behov for bil eller køber han mere med hjertet?

Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-04 15:10

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Der er i hvert fald forskel på de to, hvorfor gå fra diesel varevogn til
> benzinslugende amerikaner, de har ikke meget til fælles ud.
> Har han ændret behov for bil eller køber han mere med hjertet?

Jeg vil gætte på at de kan køre stort set lige langt på literen. Så er der
kun pris-difference på benzin og diesel tilbage.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Jonas R.

Dato : 20-12-04 15:24

Niels Bengaard wrote:
SNIP
> Der er i hvert fald forskel på de to, hvorfor gå fra diesel varevogn
> til benzinslugende amerikaner, de har ikke meget til fælles ud.
> Har han ændret behov for bil eller køber han mere med hjertet?

Han har altid gerne ville have en mustang, og han har i hvert fald ved at få
en bytte pris for Touareg'en mod den mustang han har kigget på. Vi snakker
en spritny 2005 model.

Men ja tror han vil prøve noget nyt....

Fra : jes rokkjær

Dato : 20-12-04 14:49

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Den gamle overvejet at sælge sin touareg V10 TDI og købe en Ford Mustang
> GT 4.6 V8.
>
> Jeg synes det er en fed ide, hvad siger i andre?
>
> /Jonas R.

touareg V10 TDI helt klart
Mvh. Jes

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-04 15:11

"jes rokkjær" <jes.rokkjaer@mail.dk> skrev i en meddelelse

> touareg V10 TDI helt klart

Nope...

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-12-04 15:50

On Mon, 20 Dec 2004 14:49:20 +0100, jes rokkjær wrote:

> touareg V10 TDI helt klart

Nej fanme nej.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-04 15:10

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Den gamle overvejet at sælge sin touareg V10 TDI og købe en Ford Mustang
> GT 4.6 V8.
>
> Jeg synes det er en fed ide, hvad siger i andre?

Har prøvet Tow-rack'en - som du véd.

Har ikke prøvet mustang'en, men jeg ville nok tage den under alle
omstændigheder.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Jonas R.

Dato : 20-12-04 15:25

Henrik B. wrote:
SNIP
> Har ikke prøvet mustang'en, men jeg ville nok tage den under alle
> omstændigheder.

Det er jeg ikke i tvivl om du ville Henrik B ;) og stod det til mig så ville
jeg også hellere have mustang'en noget sjovere at køre i :) 0-100 på 5.2

/Jonas R.

Fra : Torben E

Dato : 20-12-04 15:41

> [...]
> GT 4.6 V8.
>
> Jeg synes det er en fed ide, hvad siger i andre?

Helt klart mustang´en, den er utroligt flot imho.

Og motoren er svjv. god at tune på

Torben E

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-12-04 16:53

Jonas R. wrote:
> Den gamle overvejet at sælge sin touareg V10 TDI og købe en Ford
> Mustang GT
> 4.6 V8.
>
> Jeg synes det er en fed ide, hvad siger i andre?

Jeg synes også det er en fed ide.. Jeg får det desværre bare dårligt når jeg
tænker på prisen (men det er jo selvfølgelig ikke min hovedpine, men din
fars :)

Hvad skal din far give for bilen?

Pris spekulation: Jeg så prisen i et blad på biblioteket (kan ikke huske
hvilket) og der var en salgsannonce hvor der blev reklameret med, at et
firma havde hjemtaget 3 05 GT'ere og prisen var så vidt jeg husker 659.000
kroner.
Prisen i USA er for den dyreste model med alt udstyr (ikke SVT, som vist
ikke har fået fingrene i en af 05'erne) er lige under $ 28000 hvilket med
dagens kurs på 555 er ca. 155.000 kroner.. Hvis man lægger 180% afgift oven
i de 155K så lander prisen på 434000 kroner og + moms = 542500.. Men det er
vist noget med der ikke skal betales 180% afgift fra start beløbet, så det
er ikke sikkert prisen bliver så høj som 542500.. Shipping har vi fået et
par indlæg her i gruppen om i de sidste par dage, og der var prisen vist
omkring de 8000.. Det kunne evt. sammenlægges med en lille ferie i USA
Men det er da værd at overveje selv at hente bilen i USA, hvis man kan spare
omkring 100.000 kroner i forhold til den reklame jeg så...

(der er sikkert fejl i mit regnestykke

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jonas R.

Dato : 20-12-04 17:12

SNIP langt rengestykke

Bilen koster for en 2005 model 660.000 kr hos en forhandler i DK. Der skal
en touareg V10 Tdi så modsvares...

Så det er ikke så meget prisen.

/Jonas R.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-12-04 17:41

Jonas R. telepaterede følgende til sin PC:
> Bilen koster for en 2005 model 660.000 kr hos en forhandler i DK. Der
> skal en touareg V10 Tdi så modsvares...

Det var da ikke fordi at det var helt slemt...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Leonard

Dato : 21-12-04 01:08

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>Hvis man lægger 180% afgift oven
>i de 155K så lander prisen på 434000 kroner og + moms = 542500.

Du skal først lægge transportudgifterne til, derefter told, så
reg.afgift, importørens fortjeneste og tilsidst moms af hele lortet

Leonard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-12-04 06:43

Leonard telepaterede følgende til sin PC:

> Du skal først lægge transportudgifterne til, derefter told, så
> reg.afgift, importørens fortjeneste og tilsidst moms af hele lortet

Hvis du selv henter den skal importøren ikke tjene..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Cosworth POWER

Dato : 21-12-04 15:44

> Hvis du selv henter den skal importøren ikke tjene..

Hvor kører man så hen m. reklamationerne? Ford Danmark siger med garanti
man skal henvende sig til den forhandler man har købt den hos.

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-12-04 15:58

Cosworth POWER telepaterede følgende til sin PC:

> Hvor kører man så hen m. reklamationerne? Ford Danmark siger med
> garanti man skal henvende sig til den forhandler man har købt den hos.

Sikkert...

Men det er vel risikoen ved at man selv importerer...
Der er _mange_ penge at spare (hvis lortet ikke går for meget i stykker)...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Cosworth POWER

Dato : 21-12-04 16:16

> Der er _mange_ penge at spare (hvis lortet ikke går for meget i
> stykker)...

60 tkr?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-12-04 16:43

Cosworth POWER telepaterede følgende til sin PC:

> 60 tkr?

Jeg ved ikke hvor meget der er at spare men når man er frisk på at hente i
USA så kan man få meget for 60tkr...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens

Dato : 21-12-04 18:25

meddelelse news:41c83a1d$0$74689$14726298@news.sunsite.dk...

> Sikkert...
> Men det er vel risikoen ved at man selv importerer...

Du kan få udført garantirep. overalt i verden.
Normalt følger der en bog med over værksteder
og ikke mindst importører...
(har da i alt fald gjort ved alle mine nye biler)

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-04 17:04

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Du skal først lægge transportudgifterne til, derefter told, så
> reg.afgift, importørens fortjeneste og tilsidst moms af hele lortet

Nej. Man betaler først moms, derefter afgift - også af momsen.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Leonard

Dato : 21-12-04 18:38

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Nej. Man betaler først moms, derefter afgift - også af momsen.

Og det er fløjtende ligegyldigt, sålænge afgifter og moms lægges på
tilsidst af den samlede udgift: indkøb, spedition, tilpasning til
danske regler osv.

Lad os bare sige at det i alt løber op i 100.000 kr.
Så lægger vi afgift (180% i runde tal) til: 180.000 kr.
Det giver 280.000 kr.
Så lægger vi moms på (25%): 70.000 kr
Det giver samlet 350.000 kr.

Regner vi den i den anden rækkefølge:
100.000 + 25% = 125.000 kr.
125.000 + 180% = 350.000 kr.

Det giver det samme, også selvom der et eller andet sted skulle lægges
10% told på.

10% told + 25% moms + 180% reg.afgift = 285% til staten ved indførsel
og salg af et automobil. (Ikke helt præcis udregning, da der ikke
betales fuld afgift af de første kroner bilen koster).

--
Leonard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-12-04 20:05

Leonard telepaterede følgende til sin PC:
> Og det er fløjtende ligegyldigt, sålænge afgifter og moms lægges på
> tilsidst af den samlede udgift: indkøb, spedition, tilpasning til
> danske regler osv.

Du glemmer at der er et fradrag på afgift på de første X kr...

Og det er ikke ligegyldigt, hvor du indsætter " - X"...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Leonard

Dato : 21-12-04 21:30

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

>Du glemmer at der er et fradrag på afgift på de første X kr...

Øv.

>Og det er ikke ligegyldigt, hvor du indsætter " - X"...

Korrekt, så skal det regnes i den rigtige rækkefølge:
Først lægge alle udgifterne sammen,
så lægge 10% told på,
så lægge 25% moms på,
og tilsidst regne reg.afgiften af det beløb.

Gør man det ikke i den rækkefølge bliver resultatet for lille og
staten går så glip af nogle kroner og det kan vi ikke have

--
Leonard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-12-04 21:59

Leonard telepaterede følgende til sin PC:

> Øv.

LOL

> Gør man det ikke i den rækkefølge bliver resultatet for lille og
> staten går så glip af nogle kroner og det kan vi ikke have

He he...
Ikke så meget det, men man skal af med mere end man regner med... :-|

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Cosworth POWER

Dato : 20-12-04 17:58

> Den gamle overvejet at sælge sin touareg V10 TDI og købe en Ford
> Mustang GT 4.6 V8.
>
> Jeg synes det er en fed ide, hvad siger i andre?

Mustang da ;)

Fra : Olesen

Dato : 20-12-04 20:11

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mustang da ;)

Ja, en Ford har jo sjæl

Fra : Cosworth POWER

Dato : 21-12-04 00:35

> Ja, en Ford har jo sjæl

1,6 ;)

Fra : Lars Ehlers

Dato : 20-12-04 18:36

On Mon, 20 Dec 2004 14:16:19 +0100, "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote:

>Den gamle overvejet at sælge sin touareg V10 TDI og købe en Ford Mustang GT
>4.6 V8.
>
>Jeg synes det er en fed ide, hvad siger i andre?

Helt klart en fed ide! Jeg har for sjov søgt hos de lokale
forhandlere, der er ikke mange GT'ere på lager, så det ser ud til at
den sælger godt!

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Mogens

Dato : 20-12-04 18:39

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> Den gamle overvejet at sælge sin Touareg V10 TDI og købe en Ford Mustang
GT
> 4.6 V8. Jeg synes det er en fed ide, hvad siger I andre?

Jeg synes, det afhænger af økonomien i projektet.
Ikke at din far ikke har råd men den Tourag
er jo ikke nogen ringe bil, så jeg vil mene, at der skal
kunne handles "lige over", hvis det var mig. OG dét
vil man næppe...
(din fars udgave har jo ALT i udstyr)

Isoleret set tror jeg, at jeg ville vælge en Mustang,
hvis ikke man vil ofre det sidste og købe den ægte
vare: Chevrolet Corvette 2005.
(gad vide om den kommer på gule plader, idet bagage-
rummet er større end den nyeset A6 avant!)

Hils ham fra mig :)

/Mogens
Camaro Z28...

Fra : Jonas R.

Dato : 20-12-04 19:03

Mogens wrote:
SNIP
> [...]
> er jo ikke nogen ringe bil, så jeg vil mene, at der skal
> kunne handles "lige over", hvis det var mig. OG dét

Jep det er jo lige det, min far venter pt på hvad bytte værdien vil blive.
Anyways skal vi jo nok ud og prøve den og så kunne det jo være vi kunne
mødes engang eller dig og thomas ville med ind når den skal prøves. hvis det
da kommer så langt.

> [...]
> vare: Chevrolet Corvette 2005.
> (gad vide om den kommer på gule plader, idet bagage-
> rummet er større end den nyeset A6 avant!)

Det nævnte thomas også og ideen er meget fed, men tror du ikke om noget at
en corvette ville være endnu værre at have holdene der hvor mine forældre
bor? (en af min fars større kvaler ved projektet).
Men jeg tror han har et eller andet med Mustang, han har i hvert fald nævnt
det før. Eller også er det en pludselig indskydelse, det skal jeg ikke kunne
sige.

> Hils ham fra mig :)

Det skal jeg gøre...

/Jonas R.

Fra : Mogens

Dato : 20-12-04 19:27

> [...]

> Anyways skal vi jo nok ud og prøve den og så kunne det jo være vi kunne
> mødes engang eller dig og thomas ville med ind når den skal prøves. hvis

Sig endelig til - vi stiller jo gerne op
til dén slags :)

> Det nævnte thomas også og ideen er meget fed, men tror du ikke om noget at
> en corvette ville være endnu værre at have holdene der hvor mine forældre
> bor? (en af min fars større kvaler ved projektet).

UPS - kan der være ngoet om

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-12-04 20:59

On Mon, 20 Dec 2004 19:03:03 +0100, "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote:

>Mogens wrote:
>SNIP
>
>Jep det er jo lige det, min far venter pt på hvad bytte værdien vil blive.

Den får han ikke meget for.

Det eneste sådan en TDI'er kan, er mellemaccellerationer uden at
skifte gear.

Sådan noget er der ingen der er interesseret i at give penge for.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 20-12-04 21:27

> Det eneste sådan en TDI'er kan, er mellemaccellerationer uden at
> skifte gear.
> Sådan noget er der ingen der er interesseret i at give penge for.

Jeg er lidt ked af, at du misforstår budskabet
i dieselføljetonen.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-12-04 22:12

On Mon, 20 Dec 2004 21:27:01 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>Jeg er lidt ked af, at du misforstår budskabet
>i dieselføljetonen.

>--

Det skal du ikke være.

Jeg kan bare ikke forstå, at det er nødvendigt med den
fraktionsdannelse.

Du har et ønske om at køre i hurtige biler, og køber ind derefter.

Andre har ønsker der går i andre retninger. Der findes endog personer
i dette forum som hverken vil eje eller have en spritny bil.

Jeg synes det er unødvendigt at kommentere negativt på andre folks
køretøjer. Det er IMO bedre nøgternt at konstatere at den omtalte
biltype ikke opfylder mine/dine krav til en god køreoplevelse.

F.eks. tror jeg ikke at min lumbago ville bryde sig om at jeg købte en
bil magen til din. Det kunne imidlertid ikke falde mig ind at udtale
mig negativt om bilen af den grund. Tværtimod synes jeg det er fedt at
du lever dine drømme ud.

Man skal være varsom med at omtale andres ejendom negativt. De fleste
(i hvert fald i dette forum) køber bil med hjertet..........såe deeet.

Jeg håber du forstår hvad jeg mener?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 20-12-04 22:22

> Det skal du ikke være.

Jow, det ska' jeg nu :)

> Jeg kan bare ikke forstå, at det er nødvendigt med den
> fraktionsdannelse.

Du er havnet i en debatklub, Folmer :)

> Du har et ønske om at køre i hurtige biler og køber ind derefter.

Jow jow...

> Andre har ønsker der går i andre retninger.

Og dét må de da gerne!

> Der findes endog personer i dette forum som hverken vil eje
> eller have en spritny bil.

Man ska' jo ikke smide med pengene... :)

> Jeg synes det er unødvendigt at kommentere negativt på andre folks
> køretøjer. Det er IMO bedre nøgternt at konstatere at den omtalte
> biltype ikke opfylder mine/dine krav til en god køreoplevelse.

Jamen meningen med dette forum er jo netop debat
om biler.

> F.eks. tror jeg ikke at min lumbago ville bryde sig om at jeg købte en
> bil magen til din. Det kunne imidlertid ikke falde mig ind at udtale
> mig negativt om bilen af den grund.

Ift. dieseldebaten har min kommentar da ikke været
negativ på dén måde. Jeg har da blot high-lighted hvil-
ke "ulemper" og hensyn, man måtte se på...

> Tværtimod synes jeg det er fedt at du lever dine drømme ud.

Forhåbentligt...

> Man skal være varsom med at omtale andres ejendom negativt. De fleste
> (i hvert fald i dette forum) køber bil med hjertet..........såe deeet.
> Jeg håber du forstår hvad jeg mener?

Både og.
Når jeg har slået "hårdt" ned på "dieselindkøb for enhver pris",
skyldes det, at langt fra alle potentielle købere har haft for øje,
hvad det handler om.

Mange tænker kun på den "daglige" optankning (pris), og dét er
for fattigt, IMO. Der er en lang række andre "hensyn" at tage
højde for !

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-12-04 23:23

Mogens wrote:

> Mange tænker kun på den "daglige" optankning (pris), og dét er
> for fattigt, IMO. Der er en lang række andre "hensyn" at tage
> højde for !

Nej Mogens, det er aaalt for omfattende..

Enhver ved da at:

..en bil til 170.000 er billigere at eje end en til 180.000. Det
er jo logik for burhøns!

..kontantprisen er underordnet, det gælder om at betale mindst
muligt i udbetaling på lånet. Tænk over det, det er jo
udbetalingen du mærker her og nu, resten er noget der kommer ude i
fremtiden og hvem ved om vi lever imorgen?!?

..diesel koster mindre end benzin, så det er altid billigst at
køre i dieselbil. Ikke nok med at en liter diesel koster mindre
end en liter benzin - dieselbiler kører også længere på literen.
Hvor svært kan det være?

..det er hul i hoved at betale 6% om året i rente hos banken, når
forhandlerens financiering kun vil have 1% om måneden. Det kan
godt være jeg ikke fattede procentregning i skolen, men jeg
behøver sgu ikke være Anton Einstein for at vide at 1% er mindre
end 6%!

..man kan købe bilen for et pauselån i huset, så er det jo faktisk
en gratis bil!

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 21-12-04 00:54

On Mon, 20 Dec 2004 23:23:25 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

> [...]
>godt være jeg ikke fattede procentregning i skolen, men jeg
>behøver sgu ikke være Anton Einstein for at vide at 1% er mindre

FORKERT

6% pr år er 6% pr år

1% pr måned er dog en anden side af sagen. 1% rente i måneden svarer til
12,68% i årlig rente.

Så vil jeg sq hellere gå i banken
Flemming Jacobsen

Fra : John Sahl

Dato : 21-12-04 02:13

Thunderbird [7100] wrote:
> FORKERT
>
> 6% pr år er 6% pr år
>
> 1% pr måned er dog en anden side af sagen. 1% rente i måneden svarer
> til 12,68% i årlig rente.
>
> Så vil jeg sq hellere gå i banken

And the ironi flew right past him

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-12-04 18:49

"Thunderbird [7100]" wrote:

> FORKERT
>
> 6% pr år er 6% pr år
>
> 1% pr måned er dog en anden side af sagen. 1% rente i måneden svarer til
> 12,68% i årlig rente.
>
> Så vil jeg sq hellere gå i banken

Okay, nu bliver jeg nødt til at spørge, er du så enig med mig i de
øvrige punkter??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-12-04 23:38

On Mon, 20 Dec 2004 22:21:30 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>Du er havnet i en debatklub, Folmer :)

>--

Ja, det er jeg helt på det rene med. *LOL* Det er forresten længe
siden at stegt flæsk og persillesovs har fået visse til at ligge
søvnløse om natten.

>--

>Man ska' jo ikke smide med pengene... :)

>--

Det er ikke mit indtryk at det har noget med økonomi at gøre. Man kan
bare ikke leve uden at bære konstant sorg.......under neglene. *LOL*

> [...]

>negativ på dén måde. Jeg har da blot high-lighted hvil-
>ke "ulemper" og hensyn, man måtte se på...

Hvis du skulle være konsekvent udi den diciplin, skulle du jo til
enhver tid anbefale Toyota og Mazda i forbindelse med enhver
forespørgsel omkring indkøb af bil. Det gør du jo ikke, på trods af at
det er yderst driftssikre sager.

> [...]

>Mange tænker kun på den "daglige" optankning (pris), og dét er
>for fattigt, IMO. Der er en lang række andre "hensyn" at tage

Det er vi ikke uenige om. Man står jo og vakler mellem pumpe/dyse og
common-rail.

Desuden er det mit indtryk, at der er lige så mange der lovpriser den
tilbagelænede stil, som der er økonomer.

Men som du selv siger: Det er et debatforum, med alt hvad det
indebærer, incl. drømmene

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 21-12-04 00:16

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Ja, det er jeg helt på det rene med. *LOL* Det er forresten længe
>siden at stegt flæsk og persillesovs har fået visse til at ligge
>søvnløse om natten.

Dammmmm....... jeg har glemt min aftensmad !

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-04 00:33

On Tue, 21 Dec 2004 00:15:57 +0100, jan@fedtegreven.dk wrote:

>Dammmmm....... jeg har glemt min aftensmad !

>--

Der er andetsteds i dette forum kloge ord at læse om demens. I flere
stadier, ovenikøbet. *LOL*

Nårh ja, hva' fa'en. Jeg kunne ikke dy mig.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 21-12-04 08:43

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Der er andetsteds i dette forum kloge ord at læse om demens. I flere
>stadier, ovenikøbet. *LOL*

Nu mener jeg ikke *Det* at glemme sin aftensmad, med rette overhovedet
under demens kan betegnes, men nok mere et ? om ren og skær dovenskab

Ser du - mandarin/klementin sæsonen er jo på sit højeste, efter en
pose slige sager, tænker jeg ej på varm kost....

Men tarveligt det var, at nævne hofretten !

Desværre kan vi jo ikke længere (i gruppe-regie) frekeventere et
bestemt spisested i nærheden af havnen i Kjøge - da en person vi alle
kender, får krofatteren til at gå agurk, og smide om sig med
kalkulatoren - åehhh hædrrrr ....

>Nårh ja, hva' fa'en. Jeg kunne ikke dy mig.

Du er tilgivet - det kun hjul er 1 gang årligt

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-12-04 19:03

jan@fedtegreven.dk wrote:

> [...]
> bestemt spisested i nærheden af havnen i Kjøge - da en person vi alle
> kender, får krofatteren til at gå agurk, og smide om sig med

Der er måske ligefrem tale om en kalkyle?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-12-04 22:08

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

>Der er måske ligefrem tale om en kalkyle?

Hvis jeg skulle finde på at komme til et fremtidigt arrangement,
hvad er så bedst at træne?
Skal det være mobiltelefonkast eller lommeregnerkast?

Just wondering

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 22-12-04 10:37

"Uffe Bærentsen" wrote:

> Hvis jeg skulle finde på at komme til et fremtidigt arrangement,
> hvad er så bedst at træne?
> Skal det være mobiltelefonkast eller lommeregnerkast?

Øv dig på en mobilos med indbygget lommeregner, så burde du være
på den sikre side.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-12-04 19:03

Folmer Rasmussen wrote:

> Der er andetsteds i dette forum kloge ord at læse om demens. I flere
> stadier, ovenikøbet. *LOL*

Åhædr!

--
Hygge..
Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-12-04 21:28

Folmer Rasmussen telepaterede følgende til sin PC:
> Det eneste sådan en TDI'er kan, er mellemaccellerationer uden at
> skifte gear.
>
> Sådan noget er der ingen der er interesseret i at give penge for.

Jeg vil gerne...
Hellere det end en V8 benz.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens

Dato : 20-12-04 21:39

meddelelse news:41c735ca$0$74679$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg vil gerne...

En Touareg V10 TDi er uden tvivl lækker.
Det giver sig selv, IMO -> specs taler for sig selv.

> Hellere det end en V8 benz.

V8 biler - og især amerikanske - er KUN for entusiaster.
Uden tvivl.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-12-04 21:47

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>Hellere det end en V8 benz.

Skynd dig at gemme bøtten med den brune sæbe ;)

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-04 21:36

> Den får han ikke meget for.
>
> Det eneste sådan en TDI'er kan, er mellemaccellerationer uden at
> skifte gear.

Og dét kan den ikke engang - ikke uden at vil geare ned først. Ja, ja, man
kan "bare" køre manuelt, men hva' fa'n ska' man så med et automatgear?

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Lars Ehlers

Dato : 20-12-04 19:46

On Mon, 20 Dec 2004 18:38:51 +0100, "Mogens"
> [...]

>er jo ikke nogen ringe bil, så jeg vil mene, at der skal
>kunne handles "lige over", hvis det var mig. OG dét

Det er jo to meget forskellige biler. En Mustang er ikke nogen
forfinet eller raffineret bil, men derimod en rå børste pakket ind i
et flot design.

> [...]
>vare: Chevrolet Corvette 2005.
>(gad vide om den kommer på gule plader, idet bagage-
>rummet er større end den nyeset A6 avant!)

Corvetten er ikke tosset men det er jo en rigtig sportsvogn. En
Mustang er en "muscle car", og dækker et helt andet segment i
markedet. I øvrigt samme segment som ville kunne finde på at købe en
Camaro.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Mogens

Dato : 20-12-04 20:04

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo to meget forskellige biler.

Enig :)

> En Mustang er ikke nogen forfinet eller raffineret bil,
> men derimod en rå børste pakket ind i et flot design.

Altså ukomfortabel.
Jeg synes, min Camaro er okay på det punkt...

> Corvetten er ikke tosset men det er jo en rigtig sportsvogn.

Og?

> En Mustang er en "muscle car", og dækker et helt andet segment i
> markedet.

Dét skal jeg vist ha' uddybet.
Du mener, at Corvetten er gennemført (undervogn og
det hele - og dét må man i så fald jo gi' dig ret i.)

Iøvrigt har Corvetten en CW = 0.28

> I øvrigt samme segment som ville kunne finde på at købe en
> Camaro.

Jeg ville nu vælge en Corvette frem for en Mustang...

/Mogens
'98 Camaro Z28

Fra : Lars Ehlers

Dato : 20-12-04 20:54

On Mon, 20 Dec 2004 20:04:23 +0100, "Mogens"

>Altså ukomfortabel.
>Jeg synes, min Camaro er okay på det punkt...

Ikke direkte ukomfortabel, men ikke just nogen avanceret bil. Men det
jo typisk heller ikke det en Mustangkøber går efter, det er mere den
kraftige V8'er ude foran

>Og?

>Dét skal jeg vist ha' uddybet.
>Du mener, at Corvetten er gennemført (undervogn og
>det hele - og dét må man i så fald jo gi' dig ret i.)

Vi snakker om to forskellige segmenter i markedet, både mht. image og
pris. Mustang, Camaro, Firebird osv. er "muscle cars", forholdsvise
billige biler (i USA) med masser af kræfter.

En Corvette er ikke en "musclecar", men derimod en rendyrket
sportsvogn, så den tiltrækker et lidt andet publikum.

>Jeg ville nu vælge en Corvette frem for en Mustang...

Det ville jeg også, hvis pengepungen (og konen) tillod det. Men det
ville blive en nr. 2 bil, mere til sjov og ballade end til dagligt
brug. Min Mustang er betydeligt mere praktisk i det daglige, har et
bagagerum og et bagsæde, hvor der også kan være et barnesæde.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 22:23

> hvis ikke man vil ofre det sidste og købe den ægte
> vare: Chevrolet Corvette 2005.

Enig - den er da HAMRENDE lækker, den Corvette...!

--
/Jan W Nielsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-12-04 20:29

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> Den gamle overvejet at sælge sin touareg V10 TDI og købe en Ford Mustang
> GT 4.6 V8.
>
> Jeg synes det er en fed ide, hvad siger i andre?

Helt klart Mustang!

Hvordan kan du overhovedet finde på at spørge?

Lad være med at lytte til Mogens, mht. Corvette eller andet, det skal selvf.
være Mustang

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-12-04 20:58

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det er en fed ide, hvad siger i andre?

Mustang!!! Så den i Stockholm sidste uge. MONSTER fed!

-M
1993 Ford Sierra GLX
2004 VW Touareg TDI

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-12-04 20:59

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Mustang!!! Så den i Stockholm sidste uge. MONSTER fed!

http://www.dieselstation.com/archive/Ford-Mustang-2005/index.html

-M

Fra : Mogens

Dato : 25-12-04 11:28

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> Den gamle overvejet at sælge sin touareg V10 TDI og købe en Ford Mustang
GT
> 4.6 V8. Jeg synes det er en fed ide, hvad siger i andre?

I Karlslunde har de også bilen. Desuden har de 2 skarpe
konkurrenter, hvis det skal gå lidt stærkt:
Ford Ligthning
Dodge Ram SRT-10

I skal jo nok rundt og se lidt...?

Fra : Mogens

Dato : 31-12-04 14:10

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> I skal jo nok rundt og se lidt...?

Så sidder der jo nok en 400 læsere og venter
på en "follow up" på denne historie!!!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-12-04 15:21

> Så sidder der jo nok en 400 læsere og venter
> på en "follow up" på denne historie!!!

Der må da være mere end 400, der læser denne gruppe.
Sagt med tanke på at gruppen læses fra Sverige og til Californien, mindst.

Ja, jeg venter spændt

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC