God ide ang. langt lys på motorvejen
Fra : Christabel & Anders

Dato : 20-12-04 08:14

Nu har emnet "langt lys på motorvejen" kørt nogle gange her på usernettet og
hver gang kommer jeg til at tænke på en smart ting de havde gjort på Cypern
(var på ferie der her i efteråret/ sommeren).
I midterrabatten på motorvejen var der opbygget autoværn af beton, der var
ca. ½ meter højt og oven på var der placeret nogle buske, så man kunne
sagtens se over på den modgående trafik, men dem som ville blive blændet af
lys og andet bliver/ blev det ikke.

Chris & Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spillede i
2004!
Bed and breakfast i Nordjylland? Klik: www.sitecenter.dk/bed-and-breakfast

Fra : Per O.

Dato : 20-12-04 11:38

"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ca. ½ meter højt og oven på var der placeret nogle buske, så man kunne
> sagtens se over på den modgående trafik, men dem som ville blive blændet

Du behøver såmænd kun køre til vores sydlige naboland tyskland, for at finde
en brugbar løsning. Der står der rektangulære metalplader vinkelret på
køreretningen i midterrabatten, så man ikke kan se skråt frem, men helt fint
lige til siden.

Per O.

Fra : Christabel & Anders

Dato : 20-12-04 11:48

-KLIP-

> [...]
> en brugbar løsning. Der står der rektangulære metalplader vinkelret på
> køreretningen i midterrabatten, så man ikke kan se skråt frem, men helt

Det lyder som en god løsning, jeg har dog aldrig set den. Da jeg aldrig har
hørt bil længere ind i Tyskland, end til Flensborg og omegn.
God Jul

Anders

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-12-04 17:03

Christabel & Anders wrote:
> -KLIP-

> Det lyder som en god løsning, jeg har dog aldrig set den. Da jeg
> aldrig har hørt bil længere ind i Tyskland, end til Flensborg og
> omegn.

Hmm jeg kan ikke sige helt præcist hvor dette er fra, andet end at det er i
Tyskland
Billederne er taget på en studietur for et par år siden, ud af ruden på en
bus.. Jeg er helt enig i, at det er en rigtig god ide med de skille dimser..

www.andersh.dk/skilledims1.JPG
www.andersh.dk/skilledims2.JPG

Jeg synes dog det ligner noget plastik..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kate

Dato : 20-12-04 20:33

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in

> Jeg synes dog det ligner noget plastik..

Det er ihvert fald noget som ikke gør mere skade end højst nødvendigt,
er jeg sikker på.
Der var for kort tid siden (få år) megen snak netop om hvordan man
skulle lave autoværn som havde både den virkning at de stoppede en bil,
men samtidig også den virkning at bilen ikke blev alt for smadret i
processen. Nogle autoværn er så stærke at folk blev hårdere kvæstet end
reelt "nødvendigt", så ulykke altså blev værre end den havde behøvet at
være.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-12-04 17:23

Per O. wrote:
> [...]
> at finde en brugbar løsning. Der står der rektangulære metalplader
> vinkelret på køreretningen i midterrabatten, så man ikke kan se skråt

De har skam også været brugt i DK.
Vi havde dem stående på Holbækmotorvejen ved Roskilde Øst for nogle år
siden, men hvorfor de blev taget ned igen aner jeg intet om.

Per
www.perbeer.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-12-04 08:49

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMtele2adsl.dk> wrote in message

> De har skam også været brugt i DK.
> Vi havde dem stående på Holbækmotorvejen ved Roskilde Øst for nogle år
> siden, men hvorfor de blev taget ned igen aner jeg intet om.

Sikkert en SF'er som klagede over at de ikke kunne se naturen fra deres 2CV

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 21-12-04 13:10

En helt masse bits fra Per Beer Hansen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> De har skam også været brugt i DK.
> Vi havde dem stående på Holbækmotorvejen ved Roskilde Øst for nogle år
> siden, men hvorfor de blev taget ned igen aner jeg intet om.

Jeg syntes at kunne erinde noget med, at den danske implementering af denne
type afskærmning/motorværn, var så defekt at de faktisk var mere farlige end
alm. motorværn, sålænge det skulle holdes i samme prisleje.
Jeg er dog langt fra sikker på at det var _forklaringen!_.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Vi spiller ikke for at vinde, men for at finde en taber"
-- Jimmy Sanders

Fra : Leonard

Dato : 20-12-04 12:05

"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> wrote:

> [...]
>sagtens se over på den modgående trafik, men dem som ville blive blændet af

I svinget ved Nyborg er der beplantning i midten og der blændes man
heller ikke ... så det findes skam i DK.

--
Leonard

Fra : Lars Holst

Dato : 20-12-04 15:46

Leonard <nospam@invalid.invalid> said in

> I svinget ved Nyborg er der beplantning i midten og der blændes man
> heller ikke ... så det findes skam i DK.

Beplantning er ikke altid nok.

--
Lars Holst

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 21-12-04 11:17

Hvad med lastbiler, bliver de ikke blændet. De sidder jo noget højere oppe..

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-04 12:15

On Tue, 21 Dec 2004 11:17:24 +0100, "Henrik Nielsen"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Hvad med lastbiler, bliver de ikke blændet. De sidder jo noget højere oppe..

>--

Nix. Vi har for længst indøvet den rette teknik til mørkekørsel, så
for vores skyld kan man bare komme med hvilken lygteføring man vil.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-12-04 12:18

> Nix. Vi har for længst indøvet den rette teknik til mørkekørsel, så
> for vores skyld kan man bare komme med hvilken lygteføring man vil.

Hvorfor er det så altid lastbiler som brænder hele blitzbatteriet på taget
af lige ned i hovedet på een - det er jo oft sådan at man kan mærke
varmebølgen i ansigtet ??

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 13:11

> Nix. Vi har for længst indøvet den rette teknik til mørkekørsel, så
| >

| Hvorfor er det så altid lastbiler som brænder hele blitzbatteriet på taget
| af lige ned i hovedet på een

Det er nok den teknik de har indøvet? ;).

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-04 13:23

On Tue, 21 Dec 2004 13:10:39 +0100, "Jørgen M. Rasmussen"
<garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote:

>Det er nok den teknik de har indøvet? ;).

>--

*LOL*

Det kan du øsregne med. Udelukkende for at genere dig.

Et indædt had til alle køretøjer med en totalvægt under 6000 kg., er
en vigtig del af truckeruddannelsen.

Stiger du ud af din bil, skal du desuden passe på når vi skifter vand
i vandpytterne. Det kan afstedkomme et gevaldigt svineri.

Alt i alt er truckere nogen møgdyr, og vi har et specielt godt øje til
dig.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 13:45

> [...]
| i vandpytterne. Det kan afstedkomme et gevaldigt svineri.
|
| Alt i alt er truckere nogen møgdyr, og vi har et specielt godt øje til

LoL
Yes, en rigtig trucker sang :)). Fortsat go' jul.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-04 13:17

On Tue, 21 Dec 2004 12:18:13 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Hvorfor er det så altid lastbiler som brænder hele blitzbatteriet på taget
>af lige ned i hovedet på een - det er jo oft sådan at man kan mærke
>varmebølgen i ansigtet ??

>--

Sådan helt konkret, hvor ofte er det lige det sker for dig?

Du prøver vel ikke at overbevise mig om, at truckere sådan bare kører
rundt og lyser på dig bare for sjov?

Kunne det tænkes at en eller anden psykologisk faktor gør, at du føler
dig blændet, bare du ser lygterne?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-12-04 13:29

Hvis du nu lige kigger på det du selv skrev:

> [...]

de gange jeg har dristet mig til at bruge det lange lys på motorvejen er det
netop truckerne som har den opfattelse at jeg skal have svedet lakken af
køretøjet - de er fænomenalt gode til at udløse alle deres 14 projektører på
taget lige når de er sikre på at jeg bliver blændet maksimalt
Når du siger at mit lys ikke generer jer overhovedet, så kan jeg da ikke se
logikken i at det netop er truckere som mener at de skal afstraffe mig ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 21-12-04 14:48

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]

> køretøjet - de er fænomenalt gode til at udløse alle deres 14 projektører

> taget lige når de er sikre på at jeg bliver blændet maksimalt

Jeg oplever også meget tit (hvis ikke altid) at lastbilerne blinker, hvis
man
kører med langt lys på motorvejen (men det gør personbiler også). Jeg
oplever dog sjældent at de gør andet end et kort blink fra forholdsvis lang
afstand - det er i hvert fald sjældent nok til at blænde mig.

/Jakob

Fra : Lars Arup

Dato : 22-12-04 06:10

> [...]

se
> logikken i at det netop er truckere som mener at de skal afstraffe mig ?

Det er sjovt du nævner det,på en af mine meget få langture fra København til
Esbjerg i tirsdags kørte jeg om natten og ville gerne køre med langt lys.
De gange jeg gjorde det fornemmede jeg ikke at genere de modkørende, og de
eneste der blinkede var netop tre lastbiler.

VH Lars Arup