Forskellige standarder i java
Fra : Claus

Dato : 22-05-01 15:59

Hej ng

Jeg læste på en tidpunkt, at der var forskellige standarder (måder) for
"tegnsætning" i java.

eks. sun anbefaler

public main(){
}

selv bruger jeg
public main()
{.....
}

er der nogen der kender til flere, og har de forskellige navne?
er der også flere måder, at lave indrykninger på ud over TAB tasten?
Henvisninger til internettet modtages gerne

// Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-05-01 16:25

Claus skrev:

>Jeg læste på en tidpunkt, at der var forskellige standarder (måder) for
>"tegnsætning" i java.

Det er ikke specielt Java, det er alle programmeringssprog.

>eks. sun anbefaler
>public main(){

Jeg anbefaler:
public main() {
}

>selv bruger jeg
>public main()
>{.....
>}

Så har vi de to hovedskoler repræsenteret.

>er der også flere måder, at lave indrykninger på ud over TAB tasten?

Ja da. Forskelligt antal mellemrum, og forskellige størrelser på
en tabulering.

--
Bertel

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 23-05-01 07:30

> Jeg læste på en tidpunkt, at der var forskellige standarder
(måder) for
> "tegnsætning" i java.
>
> eks. sun anbefaler
>
> public main(){
> }

Ja og den er skrækkelig at se på

> selv bruger jeg
> public main()
> {.....
> }

Se det var straks bedre :)

> er der nogen der kender til flere, og har de forskellige navne?
> er der også flere måder, at lave indrykninger på ud over TAB
tasten?

Du kan bruge space

> Henvisninger til internettet modtages gerne

Et eller andet sted på www.javaranch.com er der noget om dette
emne.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 23-05-01 17:20

Claus wrote:
> er der nogen der kender til flere, og har de forskellige navne?
> er der også flere måder, at lave indrykninger på ud over TAB tasten?
> Henvisninger til internettet modtages gerne

Se opslagsordet "indent style n." i Hacker's Dictionary
(http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/jargon.html)

Bemærk at siden fylder lidt over 2 Mb!

--
Jonas Kongslund, http://kongslund.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-05-01 19:33

Jonas Kongslund wrote:

> Se opslagsordet "indent style n." i Hacker's Dictionary
> (http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/jargon.html)
>
> Bemærk at siden fylder lidt over 2 Mb!

Ikke flinkt. Her er et link til opslagsordet selv:

   http://tuxedo.org/~esr/jargon/html/entry/indent-style.html

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 23-05-01 21:02

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Ikke flinkt. Her er et link til opslagsordet selv:

Det er altid ment flinkt fra min side

(Jeg vidste ikke der var en separat side for hvert ord - jeg bruger
normalt den fysiske udgave)

--
Jonas Kongslund, http://kongslund.dk

Fra : Niels Ull Harremoës

Dato : 12-06-01 22:52

Husk nu citatet:

"Spild ikke din tid med at opfinde smukke nye forhindringer for forståelse"
(orig: "Do not waste your time inventing beautiful new impediments to
understanding")

Er der for resten nogen der kan huske hvem der sagde det?

Hver gang du afviger fra standarderne, gør du det alt andet lige sværere for
andre at læse din kode.

MvH
Niels

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 02-07-01 09:52

Suns "Java code conventions" anbefaler:

public main() {
}

-dennis

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 02-07-01 10:32

"Dennis Thrysøe" <qabi@qabi.dk> skrev i en meddelelse
> Suns "Java code conventions" anbefaler:
>
> public main() {
> }

Ja og hjælp hvor er den grim og ulæselig :((

Meget fornuftigt, langt mere læsbart.

tasten?

Ja space knappen :)