Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Overclocking af Asus V7100
Fra : Groggy

Dato : 22-05-01 15:12

Jeg er igang med at clocke mit Asus V7100 og er i øjeblikket kommet op på
210/210. Der er ingen problemer indtil videre. Kortet er stabilt og viser
ingen sjove ting. Umiddelbart synes jeg 210/210 er højt, men det skal så
også siges, at det er første gang, jeg prøver at clocke et grafikkort.

Så vil jeg lige høre hvad jeres erfaringer er? Hvor højt er i kommet op?

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Jakob Overgaard

Dato : 22-05-01 20:27

Hvad er det nyeste ASUS program til at tweake med? 3.18 eller....?

Kan man bruge Nvidias egne tweak programmer?

Det er vel min erfaring as good as it gets

Måske kan du give et hint til videre erfaringer......

Mvh
Jakob

Fra : Groggy

Dato : 22-05-01 23:00

> Kan man bruge Nvidias egne tweak programmer?

Jeg bruger et program der hedder NVmax... Virker ganske godt synes jeg.

> Måske kan du give et hint til videre erfaringer......

Sure.. Det skal jeg gøre.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : the armitage

Dato : 22-05-01 21:20

Nu har jeg ikke et Asus men Creative og jeg kører med 220/210 uden
ekstra køling. Creatives MX er udstyret med køleribber (heatsink eller
hvad end man foretrækker at kalde det).

Kortet er 100% stabilt og jeg er meget tilfreds. Det er tweaket vedhjælp
af Nvidias egne driver.

!

Fra : Jakob Overgaard

Dato : 22-05-01 21:33

hmmm...

the armitage wrote:

> Nu har jeg ikke et Asus men Creative og jeg kører med 220/210 uden
> ekstra køling. Creatives MX er udstyret med køleribber (heatsink eller
> hvad end man foretrækker at kalde det).

Det samme har v7100 GeForce 2MX

> Kortet er 100% stabilt og jeg er meget tilfreds. Det er tweaket vedhjælp
> af Nvidias egne driver.

OK, det lyder i en eller anden forstand altså som om, at man kan bruge
nvidias tweaker til både Creative og sikkert også ASUS GF"MX'er.

Det er ellers noget af en tweaking med stabilitet og uden ekstra køling.
Skulle nok lege lidt med det dér tweaker-sjov

Fortsat go' aften

/Jakob

Fra : Groggy

Dato : 22-05-01 23:01

> Nu har jeg ikke et Asus men Creative og jeg kører med 220/210 uden
> ekstra køling. Creatives MX er udstyret med køleribber (heatsink eller
> hvad end man foretrækker at kalde det).

Jeg har smidt en blæser oven på køleribben der sidder på GPU'en samt
køleribbe på rammene.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Groggy

Dato : 23-05-01 16:10

Så nåede jeg grænsen for hvor højt det ville.

Jeg endte på:

Core = 235
Memory = 210

Resultatet jeg fik ud af det var:

3DMARK 2000 = 5336
3DMARK 2001 = 2530

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Rune Mortensen

Dato : 23-05-01 16:12

Jeg har ikke kunne finde 3dmark2000... det er ikke muligt at vi kan snakke
sammen om en måde hvor jeg kan få en kopi af det???

/Rune rklm@dkik.dk

Fra : Groggy

Dato : 23-05-01 16:25

> Jeg har ikke kunne finde 3dmark2000... det er ikke muligt at vi kan snakke
> sammen om en måde hvor jeg kan få en kopi af det???

Den kan hentes her:
http://download.cnet.com/downloads/0-10045-100-2206660.html?tag=st.dl.10001-
103-1.lst-7-2.2206660

Du skal bare lige være opmærksom på at den fylder 19,5 MB...

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Groggy

Dato : 23-05-01 16:25

> Den kan hentes her:

http://download.cnet.com/downloads/0-10045-100-2206660.html?tag=st.dl.10001-
> 103-1.lst-7-2.2206660

Husk at få hele linket med...

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Martin Bangsø

Dato : 23-05-01 18:13

On Wed, 23 May 2001 17:09:54 +0200, Groggy wrote:

> Så nåede jeg grænsen for hvor højt det ville.
> Jeg endte på:
> Core = 235 - Memory = 210

Med mit Asus Tweak util kan jeg højst sætte engine til 185 og memory
til 182 MHz. Hvilket util bruger du til at nå så højt, og har du aktiv
køling på?

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Jakob Overgaard

Dato : 23-05-01 19:43

Så vidt jeg forstod Groggy, brugte Groggy NVmax

Jeg fedter også bare med ASUS's tweaker og kan ikke få det højere end dig.

Men NVmax should do the trick, I guess

Men Groggy fortæller så ikke, om max. OC også var stabilt..,....

Gætter på, stabiliteten sikkert også afhænger af, hvad man ellers har
proppet i af hw.

Mvh
Jakob

Fra : Groggy

Dato : 23-05-01 19:47

> Men Groggy fortæller så ikke, om max. OC også var >stabilt..,....

Jep, den overclocking den højest ville op til før der kom fejl virker
stabil. Det program jeg brugte til at teste grafikkortet var 3DMARK 2001, og
det burde presse grafikkortet tilstrækkeligt. Men jeg mangler stadigvæk at
presse kortet med nogle timers spilleri i et krævende spil.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Groggy

Dato : 23-05-01 19:45

> Med mit Asus Tweak util kan jeg højst sætte engine til 185 og memory
> til 182 MHz. Hvilket util bruger du til at nå så højt, og har du aktiv
> køling på?

Som Jakob Overgaard nævner bruger jeg NVmax. Det er det eneste tweak program
jeg har prøvet, men jeg synes det har været godt.

Mht. til køling er der på Asus V7100 en køleprofil på GPU'en når man køber
det. Jeg har så sat en blæser oven på kølerprofilen samt kølerprofil på
rammene.

Det skal også siges, at jeg mangler at gennemteste det med nogle timers
spilleri i et krævende spil. Det jeg har brugt som test er 3DMARK 2001. Det
burde presse grafikkortet rimelig godt.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Jakob Overgaard

Dato : 23-05-01 21:05

> Mht. til køling er der på Asus V7100 en køleprofil på GPU'en når man køber
> det. Jeg har så sat en blæser oven på kølerprofilen samt kølerprofil på
> rammene.

Vil det sige, at du bruger 2 aktive kølere, hvor 1 er monteret på selve
kølergitteret og 1 er sat på ...??

Gad vide hvor høj tweak, man kan nå, før det er nødvendigt at montere aktive
kølere? Synes ikke at kunne læse det ud fra f.eks. TweakTowns artikler om
GeForce 2MX

Jakob :)

Fra : Groggy

Dato : 24-05-01 00:09

> Vil det sige, at du bruger 2 aktive kølere, hvor 1 er monteret på selve
> kølergitteret og 1 er sat på ...??

Det jeg har på mit grafikkort er:

GPU: Køleprofil samt blæser.
RAM: Kun en køleprofil.

> Gad vide hvor høj tweak, man kan nå, før det er nødvendigt at montere
aktive
> kølere?

Så vidt jeg kan forstå er det meget forskelligt fra kort til kort. Kommer
også an på resten af ens hardware, tror jeg. Altså andet køling osv.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Peter Rinder

Dato : 24-05-01 07:31

Jeg har selv et Asus V7100. Jeg har prøvet at overclocke det (med det
medfølgende software). Jeg "skruede" dog ned igen, da jeg ikke kunne mærke
nogen forskel. Jeg har prøvet 3Dmark2001 og fik en ok score på 2200 el.
deromkring. Det kunne da være sjovt at se et højere tal i 3DMark, men gør
det den helt store forskel i spil?

Fra : Groggy

Dato : 24-05-01 10:55

"Peter Rinder" <prin00@kom.auc.dk> wrote in message
> [...]
> nogen forskel. Jeg har prøvet 3Dmark2001 og fik en ok score på 2200 el.
> deromkring. Det kunne da være sjovt at se et højere tal i 3DMark, men gør

Jeg fik en score på 2530 i 3DMark 2001, og jeg kan tydeligt se en forøgelse
i fps. Men jeg har endnu ikke nået nogle timers spil i et krævende 3D spil,
men det burde helt klart være forbedret.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Peter Rinder

Dato : 24-05-01 13:33

Jeg vil gerne høre mere, hvis du finder et spil, der kører væsentligt bedre
med et OC'et V7100 end med et ikke-OC'et. For hvis det sker må jeg vel
hellere også komme i gang med at OC'e mit!

Fra : Jakob Overgaard

Dato : 24-05-01 15:00

Hej

Har lige forsøgt mig med oc.

Delta Force 3LW synes at køre en anelse bedre på min lille AMD K6-2 400Mhz/
Epox 58-MVP3C-M mobo med oc på 205/195 (mobo er ikke oc'et)

Det "bedre" i DF3LW består i, at på default, kører billedet trægt/langsomt og
med uregelmæssige og nogle gange store hak.

Med oc, kører det stadigt tungt, men med regelmæssige og små hak.

Da jeg synes dette forbedrer game play'et, mener jeg at se en positiv
indvikrning i spil med et grafikkort på oc

Men i Half-Life mærker jeg intet til et oc'et grafikkort. Det kørte perfekt
uden oc, og kører jo sådan set stadig perfekt med oc. Det samme gælder det
lille bilspil, Revolt.

At DF3LW kører trægt på min computer, skyldes nok, at jeg skal have fat i både
et nyt mobo og cpu, hvis jeg vil se et bedre game play. Jeg har deror stillet
grafikkortet tilbage på default (175/166). Der synes ikke rigtigt at være nogen
pointe med at lave oc (og dermed stresse kortet), når mit samlede system er
ikke gearet til det. Vil jeg se resultater, skal jeg investere i noget, som
matcher grafikkortet bedre.

Jeg skal jo så lige huske at nævne, at jeg ikke har leget med nogen
benchmarking programmer.

Men en opgradering af det samlede system er nok ikke helt at foragte

Mvh

Jakob