lave et fælt til tal så man kan "se" deres~
Fra : thomas3650

Dato : 22-05-01 14:29

hvor dan lav jeg et fældt hvor man kan skrive tal så jeg kan beregne deres stærelse lige som et textfield bare til tal eller ken jeg konvatere en string til en char

http://www.kandu.dk/

Fra : IB

Dato : 22-05-01 16:22

Du kan bruge klassen Integer hvis du skal konvertere til en int
eks:

String minString = "567"
int mitTal = Integer.parseInt(minString);
Eller Double til decimaltal eks:
double mitTal = Double.parseDouble(minString );

Mvh Ib

Fra : Allan Schmidt

Dato : 22-05-01 18:18

Du bør måske smide det ind i en try{}catch(NumberFormatException) {} hvis du
vil være sikker på at den ikke laver fejl..... der kan evt. stå noget andet
end et tal i dit "fældt"... som vi andre kalder "feldt"... sorry... kunne
ikke nære mig.

Allan

Fra : Peter Joergensen

Dato : 22-05-01 18:25

> ... som vi andre kalder "feldt"... sorry... kunne
> ikke nære mig.
>
> Allan

Hmm, er det så det, som hedder 'felt' på dansk? Kunne altså ikke la' være... :) Vi må jo værne om sproget!

/Peter