Andet multimedie
bentjuul 3670
Brænde lille DVD-film på CD-R
Fra : M@ds

Dato : 22-05-01 12:13

Hej

Jeg har en lille film på min computer, jeg gerne vil have mulighed for at
afspille på en DVD-afspiller.
Da det kun er en lille film der kun skal laves i en håndfuld eksemplarer,
vil jeg ikke have trykt en rigtig DVD.
Så var det jeg ville høre hvordan jeg kan brænde en CD-R med filmen i DVD
kvalitet? Så den kan afspilles på en standard DVD afspiller??
Jeg har overvejet VideoCD, men når den nu er i bedre kvalitet end en DVD, så
vil jeg gerne have den i god kvalitet.

Venlig hilsen
M@ds

mads@iname.com

Fra : M@ds

Dato : 22-05-01 12:15

"M@ds" <mads@iname.com> wrote in message
> Jeg har overvejet VideoCD, men når den nu er i bedre kvalitet end en DVD,

> vil jeg gerne have den i god kvalitet.

Min film jeg vil have brændt er i bedre kvalitet end en DVD. Sådan skal den
forstås, ups.

Fra : LaPPe

Dato : 22-05-01 13:06

Bedre end DVD? Mener du bedre end VCD?
Der er noget, der hedder miniDVD, men dette format skal brændes på en cd-r
med noget specielt DVD-authoring-ware.

Kig på http://www.vcdhelper.com
-her skulle gerne både være instruktion om, hvordan miniDVD brændes, og
hvilke standalone afspiller de kan afspilles på (-bemærk dette er MEGET få).

--
Mvh. Lars Sørensen
http://www.lappe.dk

Fra : Esben

Dato : 23-05-01 09:00

"LaPPe" <lappe@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> -her skulle gerne både være instruktion om, hvordan miniDVD brændes, og
> hvilke standalone afspiller de kan afspilles på (-bemærk dette er MEGET

Desuden er der dvd-modeller der har svært ved at afspille brændte cd'er
overhovedet. Specielt Sonys.

--

Esben