Kabel fra G450 på alm. grafikkort?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-05-01 11:36

Jeg sidder her med et kabel fra et Matrox G450 kort, med S-VHS og
composite Video out i den ene ende og alm. 15 benet hanstik i den anden.

Kan jeg uden videre sætte det på mit gamle ATI grafikkort og på den måde
bruge grafikkortet til TV-out?

I så fald hvilken opløsning/refreshrate skal jeg sætte kortet til for
ikke at skade fjernsynet (5-6 år gammel JVC)?

/Robert

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 22-05-01 13:47

Robert Eriksen wrote:

> [...]
> composite Video out i den ene ende og alm. 15 benet hanstik i den anden.
>
> Kan jeg uden videre sætte det på mit gamle ATI grafikkort og på den måde

Nej, medmindre dit ATI kort har TV-out og hvis det havde ville det sikkert
være i et særligt stik.

Mvh

Bruno

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-05-01 14:48

iddqd@worldonline.dk wrote:

> Nej, medmindre dit ATI kort har TV-out og hvis det havde ville det sikkert
> være i et særligt stik.

Mit ATI kort har TV-out. Bare ikke i særlig god kvalitet.
Jeg undrede mig bare over om dette kabel kunne bruges istedet. Umiddelbart ser
det jo ikke ud til at gøre andet end overføre billedsignalet til S-VHS eller
composite video-out.
Derudover ville jeg så også være ovre problemet med at finde cracks til DVD
players :-/

/Robert