Database halløj
Fra : Ricco F. Madsen

Dato : 22-05-01 09:44

Mojn,

Jeg har to spørgsmål:

1) Når jeg indsætter data i en tabel, får jeg en exception "No ResultSet
was produced". Er der nogen, der kan fortælle mig hvorfor det sker?
Dataene er gemt i tabellen fejlen til trods.

2) Jeg har brug for at vide antallet af tuples i en tabel. Jeg har noget
lignende:
   ResultSet rs = statement.executeQuery(query);

Hvordan får jeg det antal ud af det?

/Ricco

Se den danske Futurama Tribute: http://www.planetexpress.dk

Fra : Brian Matzon

Dato : 22-05-01 10:44

"Ricco F. Madsen" <ricco@net.dialog.dk> wrote in message
> [...]
> lignende:
> ResultSet rs = statement.executeQuery(query);

SELECT COUNT(*) FROM xxxx
vil returnere et ResultSet med antallet af tubler

/matzon

Fra : Carsten

Dato : 22-05-01 11:02

> 1) Når jeg indsætter data i en tabel, får jeg en exception "No ResultSet
> was produced". Er der nogen, der kan fortælle mig hvorfor det sker?
> Dataene er gemt i tabellen fejlen til trods.

Du skal bruge executeUpdate() istedet for executeQuery. Dette gælder
også selvom det rent faktisk ikke er en "update" (i sql sammenhæng).

Carsten

Fra : The MaXx

Dato : 22-05-01 19:23

> Du skal bruge executeUpdate() istedet for executeQuery. Dette gælder
> også selvom det rent faktisk ikke er en "update" (i sql sammenhæng).

Hvorfor bruge executeUpdate() til at udføre et select???
executeQuery virker da fint for mig.... og en hel masse andre jeg kender...
så nu glæder jeg mig til at få dit svar så jeg kan irettesætte de andre og
brilliere lidt med min viden (din viden?).

The MaXx

Fra : Morten Jensen

Dato : 22-05-01 20:44

The MaXx wrote:

> Hvorfor bruge executeUpdate() til at udføre et select???

Det skal man heller ikke. Carsten mente garanteret, at det også gælder
for insert og delete på trods af metoden har update som en del af
navnet. Det oprindelige spørgsmål fra Ricco antydede, at han bruge
executeQuery til at udføre en insert, hvilket formentlig vil give den
fejlmeddelelse, som han beskrev.

--
CAPUT A/S Morten Jensen Phone +45 70 12 24 42
Nygade 6 Senior Developer Fax +45 70 11 24 42

Fra : Ricco F. Madsen

Dato : 22-05-01 11:19

brian@matzon.dk,Ny-Internet writes:
>SELECT COUNT(*) FROM xxxx
>vil returnere et ResultSet med antallet af tubler

Mkay, men hvordan får jeg så det konkrete antal ud af det ResultSet?

Fra : Brian Matzon

Dato : 22-05-01 14:53

> Mkay, men hvordan får jeg så det konkrete antal ud af det ResultSet?
Se længere nede...:

/matzon